מפרסם: אוצר תרבות
תאריך: 16/11/2014 22:54
עדכון: 19/11/2014 11:19
נושא: טבע, תיירות, אדריכלות
הגלריה הלאומית הבריטית
הגלריה הלאומית הבריטית
בית הקונצרטים בכיכר ז'נדארמנמארקט ברלין צילם עמר בן זאב
בית הקונצרטים בכיכר ז'נדארמנמארקט ברלין צילם עמר בן זאב
 פסל הלורד אדמירל נלסון על בכיכר טרפלגר
פסל הלורד אדמירל נלסון על בכיכר טרפלגר
הודעה לעיתונות

חברת "קשרי תרבות תבל" מוציאה שלושה סמינרי מוסיקה, אמנות ותרבות

חברת "קשרי תרבות תבל" תוציא בחודשים הקרובים
שלושה סמינרי מוסיקה, אמנות ותרבות לבירות אירופה

סמינר אמנות ומוסיקה לברלין
26-30.11.2014 (היציאה מובטחת)
בהדרכת:
גב' מרב ברק - דוקטורנטית בפקולטה לאמנויות אוניברסיטת תל-אביב; מרצה בתחום האופרה בקתדראות מובילות ברחבי הארץ. מנחת קונצרטים בשיתוף מחלקת החינוך של התזמורת הפילהרמונית הישראלית; מדריכה ומרצה בטיולים מוסיקליים באירופה.

גב' מיכל רון - דוקטורנטית לתולדות האמנות באוניברסיטה החופשית בברלין. מתמחה באמנות אירופה בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים.

סמינר מטייל המשלב בין אמנות, ארכיטקטורה, אופרה, בלט ומחזמר בבירת האמנות של אירופה.
במשך היום יערכו ביקורים במוזיאוני האמנות החשובים של העיר, ובערב מופעי אופרה ומחול בביצועים מובילים. הסמינר כולל הרצאות הכנה לכל אחד ממופעי הערב, להעצמה של חווית הצפייה וההאזנה.
ברלין מושכת אליה אמנים מרחבי העולם, שהופכים אותה לביתם ומפתחים בה את הקריירה שלהם. העיר מפתה את אוהבי האמנות לבקר בה ולהתעדכן בנעשה בעולם דינאמי ומשתנה תדיר. בסיור בתערוכות המתחלפות במוזיאוני ברלין, יתרשמו המטיילים מאמנים צעירים מבטיחים, החיים ועובדים בעיר אף כי אינם גרמנים, ומאורחים המציגים לתושבי העיר את אמנותם. האוספים מאפשרים מבט על סדר היום של אמני הדור הקודם, הפוסט מודרני, שערער על הגבולות המגדירים את האמת ועל האופן בו המציאות נבנית ומתווכת. כבר בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים התרחשה תנועה ערה בין עולם האמנות המערבי, האירופאי-אמריקני למזרח אסיה, שהולידה את האמן העכשווי הקוסמופוליטי הנע בין כל חלקי תבל. ביקור באוסף האמנות הקלאסית מזכיר לנו שמאז ומתמיד אמנים ויצירות נדדו ממקום למקום והרחיבו את גבולות התרבות והמחשבה עוד ועוד.
ברלין היא עיר של היסטוריה, אמנות, מוסיקה, תרבות וכמובן מצבת זיכרון חיה ומצמררת לטרגדיה של יהדות אירופה. סמינר זה כולל מופעים בהשתתפות מיטב המבצעים: שני מופעי אופרה ומופע מחול בבית האופרה הממלכתי של ברלין (Staatsoper), הידוע כבית אופרה מהחשובים בעולם. ובנוסף המחזמר "סיפור הפרברים" בבית האופרה הקומישאופר (Komische-Oper).

הטיול כולל: טיסות סדירות בחברת אל על UP, מלון ברמת 5 כוכבים במרכז ברלין (חדרים משודרגים!), ארוחות בוקר במהלך כל הטיול, הסעות על פי התכנית, שתי מדריכות מסגל ההדרכה של "קשרי תרבות תבל", דמי כניסה למוזיאונים, הרצאות הכנה למופעים המוסיקליים, מערכת שמע קבוצתית הכוללת אוזניות אישיות ומפגש הכנה בארץ.
המחיר: 1195 € לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 21 מטיילים ומעלה. 1295 € לאדם בחדר זוגי בקבוצה של עד 20 מטיילים.
תוספת לאדם בחדר יחיד 254 אירו. מיסי נמל, דלק ובטחון כ-220 דולר (נכון ל- 9.11.14).

סמינר אמנות ומוסיקה באמסטרדם17-21.12.2014 (חופשת חנוכה. היציאה מובטחת)

בהדרכת: ד"ר איתן אור-נוי - כנר ומוסיקולוג, מרצה במסגרת סדרות 'טרום קונצרט' של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הקאמרית הקיבוצית והתזמורת הסימפונית הישראלית, זאת לצד פעילותו כחוקר וכמרצה במסגרות אקדמיות.
גב' שולמית גורצקי פדרמן - דוקטורנטית לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב. מתמחה באמנות ואומנות באירופה בתקופה המודרנית.
סופשבוע של אמנות ומוזיקה בעיר בעלת ארכיטקטורה ייחודית המשלבת בין ישן לחדש.
הבקרים ישלבו בין סיורים ארכיטקטונים לבין ביקורים מודרכים במיטב המוזיאונים: מוזיאון וון גוך ובו אוסף העבודות הגדול ביותר של האמן, מוזיאון רייקס ובו עבודות של רמברנדט, יאן ורמיר, הלס וסטיין ועוד וכן מוזיאון סטיידליק, מהמוזיאונים המובילים בעולם לאומנות מודרנית, ובו עבודות של מונה, מאטיס, פיקאסו, סזאן, שגאל ועוד רבים וטובים.
בערבים תוכנית מוסיקלית מגוונת: שני קונצרטים באולם הקונצרטחבאו הנודע באקוסטיקה הנפלאה שלו: "רפסודיה הונגרית" עם תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית בניצוחו של מנהלה המוסיקלי מאריס יאנסונס ובהשתתפות הפסנתרן דניס מטסואב, שיבצעו רפסודיות מאת גרשווין, ראוול, ליסט ואחרים וקונצרט של תזמורת הרדיו הפילהרמונית בניצוחו של מרקוס סטנץ ועם נגן החליליות אריק בוסגראף. בין היצירות שיבוצעו: הסימפוניה ה- 7 של בטהובן, הקונצ'רטו לחלילית מאת ייטס ו"מאטיס הצייר" של המלחין פאול הינדמית.
בנוסף לאלו, שני אירועים תרבותיים בבית האופרה והבלט המלכותי של הולנד: בלט "סינדרלה" מאת פרוקופייב בביצוע התזמורת הסימפונית של הולנד בניצוחו של מתיו רואו ובביצוע הבלט המלכותי על בסיס הכוריאוגרפיה של כריסטופר ווילדון והאופרה "לה בוהם" מאת פוצ'יני עם התזמורת הפילהרמונית של הולנד והמנצח האיטלקי רנלדו פאלומבו.
הטיול כולל: טיסות סדירות בחברת אל על, מלון ברמת 4 כוכבים במרכז רובע המוזיאונים באמסטרדם, ארוחות בוקר במהלך כל הטיול, הסעות על פי התכנית, שני מדריכים מסגל ההדרכה של "קשרי תרבות תבל" ומלווה אדמיניסטרטיבי, דמי כניסה למוזיאונים, הרצאות הכנה למופעים המוסיקליים, מערכת שמע קבוצתית הכוללת אוזניות אישיות ומפגש הכנה בארץ.
המחיר: 1295 € לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 25 מטיילים ומעלה. 1395 € לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 15-24 מטיילים.
תוספת לאדם בחדר יחיד בסך 265 אירו. מיסי נמל, דלק ובטחון כ- 385 $ (נכון ל- 9.11.14).

בלט חדשני ואמנות בלונדון
8-11.01.15 (ההרשמה בעיצומה)
בהדרכת:
גיא באום - מרצה בכיר לבלט בארץ. מומחה לאמנות הבלט כתופעה אנושית וכמראה להתפתחות חברתית. רקדן לשעבר ומבקר תרבות ומחול ב"מעריב" ובערוץ הראשון בטלוויזיה.

גב' שולמית גורצקי פדרמן - דוקטורנטית לתולדות האמנות באוניברסיטת תל-אביב. מתמחה באמנות ואומנות באירופה בתקופה המודרנית

*ד"ר אלסנדרה "אלכס" לופז - סופרת. לשעבר מרצה בכירה באוניברסיטת רוהאמפטון בלונדון המתמחה בלימודי מחול בהקשרים רב תרבותיים ולימודי עיצוב ותרבות.
* הרצאת אורחת בשפה האנגלית שתתורגם על יד גיא באום.

סופשבוע אחד עם שלוש הלהקות המובילות בלונדון - הבלט המלכותי האנגלי (בלט קלאסי), הבלט הלאומי האנגלי (בלט מודרני) ולהקתו של מת'יו בורן (מחול עכשווי). בבקרים יבקרו המטיילים בטייט גלרי, טייט מודרן, ובגלריה הלאומית לצפייה מודרכת ביצירות מגוונות של מיטב האמנים לרבות פיקאסו, מאנה, מונה, ואן גוך, בוטיצ׳לי, רפאל, מיכלאנג׳לו ורבים אחרים.
בערבים יצאו לצפות ביצירות בלט מובילות קלאסיות וחדשניות: באולם האופרה המלכותית יצפו בבלט הקלאסי דון קישוט - בביצוע להקת הבלט המלכותי לפי גרסתו של הכוכב הקובני קרלוס אקוסטה. בתיאטרון סדלרס וולס (Sadler's Wells) המפורסם יחזו בבכורה המדוברת של הכוריאוגרפיה "המספריים של אדוארד" מאת אחד היוצרים המוערכים ביותר היום - מת'יו בורן (יוצר "אגם הברבורים של הגברים"). לקינוח, בתיאטרון הקוליסאום של לונדון יצפו המשתתפים ביצירה האלמותית - אגם הברבורים של צ'ייקובסקי בביצוע להקת הבלט הלאומית האנגלית, הידועה בהפקתה הייחודית ליצירה זו.

הטיול כולל: טיסות סדירות בחברת אל על. מלון ברמת 4 כוכבים ב- Oxford Street. ארוחות בוקר במהלך כל הטיול. הסעות על פי התכנית. שני מדריכים מסגל ההדרכה של "קשרי תרבות תבל" ומלווה אדמיניסטרטיבי. דמי כניסה למוזיאונים. הרצאות הכנה למופעים הבלט. מערכת שמע קבוצתית הכוללת אוזניות אישיות. מפגש הכנה בארץ.
המחיר: 1275 £ לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 20 מטיילים ומעלה. 1375 £ לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 15-19 מטיילים.
תוספת לאדם בחדר יחיד בסך 265 ליש"ט. מיסי נמל, דלק ובטחון כ- 375 $ (נכון ל- 9.11.14).

"בחרנו להיות חברה המתמקדת בתוכן עשיר ובחוויה מעמיקה", אומרים ב"קשרי תרבות תבל". "משפחת בן-זאב מנהלת את העסק בצד צוות עובדים מסורים ומדריכים מקצועיים ואנו מתאמצים להעניק תחושה משפחתית וחוויה אינטלקטואלית ורגשית למטיילים, זאת בצד עזרי הדרכה מקצועיים וייחודיים המחולקים למטיילים."
להרשמה לטיול קשרי תרבות תבל 072-211-68-88

לאתר קשרי תרבות תבל www.k-tarbut.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אוצר תרבות.