מפרסם: קוזניץ תקשורת
תאריך: 22/12/2014 12:19
נושא:
הודעה לעיתונות

יונט למפקחת על הביטוח: "עובדים לשעבר במוקדי המכירות של חברות הביטוח עושים שימוש אסור במאגר הלקוחות של הסוכנים ורומסים את

יונט, רשת סוכני וסוכנויות הביטוח הגדולה בישראל, פנתה בשבוע שעבר למפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, בבקשה לסייע במניעתה של תופעה פסולה: פניה ללקוחות הסוכנים מצד גורמים שונים אשר עבדו בעבר במוקדי המכירות שמפעילות חברות הביטוח, תוך שימוש אקטיבי אסור במאגר הלקוחות שלהם.

"לאחרונה נדהמו יונט וסוכניה לגלות כי גורמים שונים אשר עבדו במוקדי המכירות שמפעילות חברות הביטוח, עזבו את מקום עבודתם ביחד עם "נדוניה" - מאגר הלקוחות של סוכני הביטוח", כתב עו"ד חגי אייזיק בשם יונט. "לא זו אף זו, במספר לא מבוטל של מקרים, עשו אותם גורמים שימוש אקטיבי אסור במאגר הלקוחות של הסוכן, עת פנו ללקוחותיו בהצעות לרכישת פוליסות ו/או כיסויים ביטוחיים, תוך שהם רומסים את חוק הגנת הפרטיות ובו זמנית עוסקים בתיווך בביטוח ללא רישיון".

חברות הביטוח מפעילות מוקדי קשרי לקוחות אשר תפקידם להתקשר עם לקוחות הסוכנים בשם הסוכן, בניסיון לשווק את הפוליסות המדוברות. הם פועלים מכוח הסכם שנחתם בין חברות הביטוח לסוכן, במסגרתו מוסר הסוכן לחברה את מאגר המידע שלו, הכולל בין היתר את נתוני ההתקשרות של לקוחותיו. במסגרת ההסכם מצהירה חברת הביטוח כי השימוש במאגר יבוצע אך ורק לצורך שיתוף הפעולה בין החברה לסוכן ובכפוף להנחיותיו.

"אין צורך להכביר במילים באשר לחשיבות המסחרית והסנטימנטלית שיש למאגר הלקוחות של סוכן הביטוח", מוסיף אייזיק. "הפגיעה שחווים יונט וסוכניה לאור פניה אסורה ללקוחותיהם הינה כבדה מנשוא ואף בלתי הפיכה. חברות הביטוח נושאות באחריות שילוחית בגין התנהגותם של העושים שימוש במאגר. הנכם מתבקשים לעשות ככל שאל ידכם על מנת להפסיק לאלתר את התופעה הפסולה של פניה ללקוחות סוכני יונט, תוך שימוש אסור במאגר הלקוחות שבבעלותם".

יונט, זוכת פרס הסוכנות המצטיינת 2010, 2012 ו-2014 היא רשת סוכני וסוכנויות הביטוח הגדולה בישראל, ומונה מעל ל-250 משרדי ביטוח ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוזניץ תקשורת.