הודעה לעיתונות

מכתשים אגן זיהמה את המים ונקנסה במיליון וחצי ₪

שורה של ליקויים גרמו לשריפת ענק, בשנת 2009, במפעל של מכתשים אגן באשדוד, הסמוך לנמל ולהזרמת חומרים מסוכנים למקורות מים • החברה תשלם למדינה מיליון וחצי ₪ עם זאת בעקבות פעולות אכיפה של המשרד להגנת הסביבה, החברה, הקרויה כיום "אדמה", שיפרה משמעותית את תפקודה הסביבתי

חברת מכתשים אגן תשלם למדינה מיליון וחצי ש"ח בשל ליקויים שהובילו לשריפת ענק בשנת 2009 במפעל החברה באשדוד וגרמו לזיהום מקורות מים. בכתב אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה נגד החברה,שמשווקת כימיקלים כיום תחת השם "אדמה", נכתב כי במחסן שעלה באש במפעל, הסמוך לנמל אשדוד נשרפו 140 טון כימיקלים הכוללים גם חומרי הדברה. במחסן לא הותקן מערך התרעה מפני שרפות ואמצעים לכיבוי אש והחומרים אוחסנו בצפיפות וללא גישה נוחה במקרה של אירוע חריג. במהלך פעולות כיבוי האש זרמו חומרים מסוכנים למקורות מים ומשם לנחל לכיש שזוהם.
החברה הודתה והורשעה במסגרת הסדר הטיעון ונגזרו עליה קנסות בסך כמיליון וחצי ש"ח. עיצום כספי בסך 33,600 ₪ נגזר על מנהל המפעל בזמן האירוע, צבי מנור. עם זאת בשנים האחרונות ,בעקבות פעולות אכיפה של המשרד להגנת הסביבה, חל שיפור משמעותי בתפקוד הסביבתי של המפעל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד להגנת הסביבה.