הודעה לעיתונות

תוכנית חדשה למגזר הערבי: מכינה ללימודי רפואה כבר בבית הספר

אוניברסיטת UPJS שבסלובקיה הכריזה על תוכנית חדשה לעידוד צעירים מהמגזר הערבי לצאת ללימודי רפואה שבמסגרתה יערכו מכינות בבתי ספר לתלמידים בכיתות י"ב. המכינה תכין את התלמידים בבית ספרם לקראת מבחן הכניסה ללימודי רפואה כללית ורפואת שיניים ותחסוך להם את הצורך לנסוע ללימודים בתל אביב, צפת או ערים אחרות. כך הם יוכלו להתחיל את לימודי הרפואה מיד בשנה שלאחר תום הלימודים בבית הספר.
בשנים האחרונות גבר המחסור ברופאים בישראל וזאת על רקע מספר המקומות המצומצם בפקולטות לרפואה בישראל. מספר הלומדים בחו"ל עולה מדי שנה וזהה כעת למי שלומדים בארץ. רבים מהסטודנטים הם מהמגזר הערבי והתוכנית החדשה תקל עליהם להמשיך את הלימודים ברצף ולעבור בהצלחה את מבחני הכניסה.
לדברי קובי מונוביץ, שמייצג בארץ את האוניברסיטה, המכינה תופעל בכל בית ספר שיהיו בו מעל 15 תלמידים ותשתלב בתוכנית הלימודים של בית הספר בתיאום עם ההנהלה. התלמידים יתנסו בתרגולים ופתרון מבחנים בביולוגיה ובכימיה ויוכלו לערוך תרגולים נוספים באמצעות האינטרנט. בכל בית הספר שבו תפעל המכינה ינתן לכלל התלמידים בכיתות י"א – י"ב קורס מיוחד של "פרחי רפואה" שפותח צוהר ללימודי הרפואה הגבוהים.
מניסיון העבר, הלימודים במכינה מגדילים משמעותית את סיכויי ההצלחה ומאפשרת התחלה חלקה יותר של הלימודים המאתגרים. אלו שעדיין מתלבטים לגבי לימודי רפואה בחו"ל יוכלו להתנסות במכינה באופן מעשי בהרצאות ותרגול, מה שיקל עליהם לקבל החלטה סופית.
מידע על תוכניות הלימודים בעמוד הפייסבוק
https://www.facebook.com/IMS.ISR

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רוני חסיד דוברות ויחסי ציבור.