מפרסם: רשות מקרקעי ישראל
תאריך: 02/03/2015 12:44
נושא: נדל"ן
הודעה לעיתונות

שכונה חדשה בדימונה ל 1240 יח"ד לאחר שועדת התכנון הלאומית מחוז דרום אישרה הפקדת תכנית דימונה צפון ל 1240 יח"ד

הועדה הלאומית לדיור (וד"ל) מחוז דרום החליטה לאשר את תכנית רשות מקרקעי ישראל בצפון מזרח העיר דימונה

ראש עיריית דימונה בני ביטון: אני מלא הערכה לרשות מקרקעי ישראל על קידום התכנית ולממשלת ישראל על ההשקעה המרשימה לבניית תשתיות במאות מליוני שקלים בדרום

ועדת התכנון הלאומית מחוז דרום אישרה את תכנית רשות מקרקעי ישראל במזרח העיר דימונה המשתרעת על כ 1000 דונם ותוסיף לעיר 1240 יח"ד.
השכונה ממוקמת בצפון מזרח העיר בשלוחה הנמצאת צפונית לנחל דימונה אזור עם איכויות נופיות גבוהות.

בדימונה מתגוררים היום כ 40,000 תושבים. תכנית המתאר המתגבשת תכפיל את האוכלוסייה פי שתיים והיא צפויה להגיע ל 80,000 תושבים.

הבינוי בשכונה החדשה מרוכז בדרום הרכס וזאת על מנת להמעיט את הפגיעה בשלוחות ולא לפגוע בערכי הנוף וזאת במגבלות הפיתוח והטופוגרפיה. כל הבינוי באזור זה הינו בבניה רוויה ודירות גן עם גינות פרטיות ויחידות צמודות קרקע.

השכונה מהווה נדבך נוסף בפיתוח העיר המתוכננת להגיע כאמור עד ל- 80,000 תושבים.

בדימונה שיווקה רשות מקרקעי ישראל 3,400 יח"ד בשכונת השחר ו 500 יח"ד בשכונה הצפונית. שתי השכונות כבר נמצאות בשלבי פיתוח שיווק ואיכלוס. הפיתוח מתבצע על ידי משרד הבינוי.

בני ביטון ראש עיריית דימונה: השכונה החדשה שיזמה וקידמה רשות מקרקעי ישראל תתן תנופה נוספת לעיר שעוברת מהפך לטובה בשנים האחרונות, זכתה בפרס החינוך, ועתידה להיות אחת הערים האיכותיות באזור הדרום. תחנת הרכבת שנבנית תקצר את הדרך מת"א לדימונה לשעה ורבע בלבד והשכונה החדשה תהיה אחת ה שכונות היפות ביותר שיוקמו בדרום.

חגי סלע מנהל התכנון מרחב עסקי דרום: רשות מקרקעי ישראל ערה לדרישה ההולכת וגוברת למגורים בדרום, במיוחד על רקע ירידת צה"ל לנגב ,ושוקדת על יצירת פתרונות מגורים מגוונים ואיכותיים הן לאנשי הצבא ומשפחותיהם העוברים לדרום והן לתושבים אחרים המבקשים לגור באזור. השכונה החדשה ביחד עם שתי השכונות שחר והצפונית נותנים דחיפה משמעותית לשוק הדיור בדימונה ומוסיפים בעיר בס"כ כ 5,100 יחידות דיור.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רשות מקרקעי ישראל.