מפרסם: רוני חסיד דוברות ויחסי ציבור
תאריך: 03/03/2015 10:42
עדכון: 03/03/2015 10:42
נושא: איכות הסביבה, אנרגיה
דוגמת המתקן
דוגמת המתקן
הודעה לעיתונות

מתקן לבדיקת מצב הסוללות לפני מיחזור

כמה סוללות "חצי ריקות" יש לכם כרגע בבית?
ברוב הבתים מצטברות לאורך השנים סוללות בסוגים וגדלים שונים שאיש אינו יודע אם וכמה אנרגיה נותרה בהם ולכן גם לא מוסרים אותן למיחזור. כשמגיע היום שיש בהן צורך מסתבר לעיתים שהסוללות כבר ריקות וצריך בבהילות לרכוש חדשות.

חברת אגרולן מרמת הגולן, המשווקת מוצרים לחסכון בהוצאות ואיכות הסביבה, מציעה פחי מיחזור לסוללות שכוללים גם אפשרות לבדוק את מצב הסוללות. בעזרת המתקן ניתן לוודא שהסוללה אכן מיצתה את עצמה מאחר ויתכן שהמכשיר הפסיק את עבודתו מסיבה אחרת. הפחים מתאימים לבתים פרטים, משרדים ונקודות מכירה.

לדברי יהודה גליקמן, מנכ"ל אגרולן, המתקן מעודד את האנשים למחזר את הסוללות במקום להשליך לאשפה הרגילה או לשמור במגירה ללא תכלית. מחקר שנערך בבריטניה הצביע על כך ש-72% מהציבור ימחזרו סוללות אם תינתן להן האפשרות לבדוק אותן קודם לכן. בנוסף לשימוש הביתי, המתקן טוב לקידום מכירות של עסקים קטנים שיוכלו להעניק שרות חינמי וידידותי לסביבה לקהל הרחב.

משפחה ממוצעת עושה שימוש בעשרות סוללות בשנה למטרות שונות. סוללות שמושלכות לאשפה הרגילה גורמות לנזק סביבתי רב בשל המתכות הכבדות והחומרים הרעילים שמצויים בהן ואשר מוצאים את דרכם למקורות מים. הגזים שנפלטים מסוללות בתהליך הפרוק שלהן מסוכנים אף הם ועלולים לגרום לשורה של מחלות. בישראל מיחזור הסוללות אינו מפותח עדין בצורה מספקת. קיימות נקודות איסוף שמהן הן נלקחות לאתר הטמנת הפסולת הרעילה ברמת חובב, אך אין בהן די. המתקן לבדיקת מצב הסוללות הוא חוליה חשובה בדרך מהשימוש בהן ועד למיחזור מסודר ונקי.

מידע על פחי המיחזור המיוחדים (מחיר מבצע מיוחד של 120 שקל כולל משלוח) באתר:
www.agrolan.co.il/product.asp?productid=825&CatCode

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רוני חסיד דוברות ויחסי ציבור.