הודעה לעיתונות

איך תדע אם העץ שלך צמא? תא לחץ למדידת מידת הצמא של עצים וכרמי יין יוצג בתערוכת אגריטך

מגדלים עצי פרי או כרם יין? תא לחץ לצמחים כבר יש לכם?

תא לחץ למדידת הצימאון של עצים
יוצג בתערוכת החקלאות הבינלאומית אגריטך 2015

בעזרת המכשיר ניתן לדעת באופן מדויק בכמה להשקות
ולהמנע מבזבוז והשקיה מועטת או מרובה שגורמים לנזק לעצים

השקיה מדויקת היא אחד האתגרים בגידול עצי פרי, בעיקר בקיץ החם הישראלי. השקיה לפי תחושה עלולה לגרום לבזבוז מים שמחירם מרקיע שחקים ולהשקיה מוגזמת או מעטה שגורמים לנזקים.

חברת אגרולן תציג בתערוכת החקלאות הבינלאומית "אגריטך 2015" תא לחץ שמאפשר למדוד בצורה מדויקת את מצב המים בתוך העץ או השיח. המדידה נעשית באמצעות נטילת דגימת עלה והפעלת לחץ חנקן על העלה עד ליציאה של טיפת מים ראשונה מצידו השני. ככל שהעלה יבש יותר כך יש להשקיע יותר מאמץ וזמן ל"סחיטת" טיפת המים מתוכו. התוצאה המתקבלת מספקת מידע על מידת הצמא של העץ ומאפשרת השקיה מדודה עד לגבול שלא יגרום לעץ נזק.

לדברי יהודה גליקמן, מנכ"ל אגרולן, תא הלחץ מתאים במיוחד למטעי פרי וכרמים וניתן לעשות בו שימוש גם בענפי הכותנה וגידולים אחרים שנדרשת בהם השקיה רבה. השימוש בו מביא לחיסכון כספי משמעותי ומצמצם את הסיכון לחריגה ממכסות המים שגוררת תשלום תעריפים כבדים וקנסות. בכך שאנחנו מודדים את העץ עצמו ולא את מצב הקרקע שסביבו או את מזג האויר אנו מגיעים לתוצאה המיטבית. כפי שאם נרצה למדוד לאדם לחץ דם נבדוק זאת ישירות ולא נפנה ונשאל את סביבתו איך כולם מרגישים.

תערוכת אגריטך תערך ב-28-30 באפריל במרכז הירידים בתל אביב. חידושים נוספים שיוצגו בה הם מצלמות מעקב מרחוק על התפתחות גידולים חקלאיים שמשדרות את התמונות לאתר אינטרנט יעודי ומאפשרות לבדוק על גבי מסך המחשב את מצב החלקה וכן מלכודת לחרקים מעופפים שכוללת אף היא מצלמות שמזהות את החרקים ומעבירות תמונות ומידע לחקלאי, כך שיוכל לתת מענה מהיר לכניסה של מזיק לשטח או התרבות פתאומית בטרם יגרם נזק בלתי הפיך.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רוני חסיד דוברות ויחסי ציבור.