פרוייקט תמ"א שבוצע על ידי חברת יסודות שיתוף ברחוב הארזים 9
פרוייקט תמ"א שבוצע על ידי חברת יסודות שיתוף ברחוב הארזים 9
תמ"א ברחוב מגדים 17 בירושלים
תמ"א ברחוב מגדים 17 בירושלים
הודעה לעיתונות

חברת יסודות שיתוף, המובילה בירושלים בביצוע תמ"א 38, מדווחת על סיום 2 פרוייקטים חדשים בבירה

חברת יסודות שיתוף, חברת הבניה המובילה בירושלים בביצוע תמ"א 38, מדווחת על סיום 2 פרויקטים חדשים של תמ"א ועוד 20 אתרים בירושלים בשלבים שונים של מו"מ, תכנון ורישוי.

חברת יסודות שיתוף, חברת הבניה המובילה בירושלים בביצוע פרויקטים של תמ"א 38, מדווחת על סיום והשלמת תמ"א 38 בהצלחה בשני בניינים: ברחוב הארזים 9 בבית הכרם ובבניין ברחוב נוף הרים. כמו כן החברה מדווחת על ארבעה פרויקטים נוספים הנמצאים בהליכי תכנון ורישוי סופיים: ברחוב מגדים 17,ברחוב פרחי חן 3 שם יחלו עבודות הבניה בימים הקרובים וכן ברחוב יפה נוף 13 וברחוב מעבר המתלה 2. עוד מדווחת החברה על כ- 16 בניינים ברחבי ירושלים הנמצאים בשלבים מתקדמים של תכנון לקידום הליך תמ"א 38 .

עו"ד רפי סילבר, כלכלן המתמחה בתמ"א 38, יזמות בניה וקידום פרויקטים, מגלה כי בחודשיים האחרונים , מאז אושרה תוכנית 10038, תוכנית תמ"א שכתבה עירית ירושלים והמותאמת לצביונה של העיר, חל גידול ניכר ומשמעותי במספר הבקשות לתמ"א 38 בירושלים. לדבריו לעומת 50 בקשות שהוגשו בירושלים בשנת 2014 , מתחילת שנת 2015 הוגשו 15 בקשות לביצוע תמ"א . עו"ד סילבר מדגיש כי בעלי הדירות בירושלים הפנימו את חשיבות ביצוע תמ"א 38 , הליך שמביא לחיזוק הבניין, לבניית ממ"ד וחידוש התשתיות הישנות ולהעלאת מחיר דירה בבניין שעבר תמ"א 38 בכ- 40% - 60% מערכה כיום.

פרויקטים של תמ"א 38 נחשבים לדרך הפופולארית ביותר להתחדשות עירונית. באיחור מסוים, הנובע מהרגישות לערכי שימור ומבנים היסטוריים, הם הגיעו כעת לירושלים וניכר כי יש שינוי מגמה ורצון אמיתי לקדם פרויקטים של תמ"א בעירייה בכלל ובמחלקת תכנון העיר בפרט, שתוגברה לשם כך באדריכלים נוספים. תוכנית תמ"א 38 אושרה בירושלים בחודש מאי 2014 והיא חלה על מבנים ישנים שהיתר בנייה עבורם הוצא לפני 1.1.1980 וכל עוד הם עומדים בשורה של קריטריונים. יישום תוכנית תמ"א 38 בירושלים מעניק פתרון מעשי וזמין לבעיית הדיור ומאפשר הוספת יחידות דיור חדשות במבנים קיימים, תוך חיזוקם מפני רעידות אדמה ומתן פתרון מיגון הולם לתושבים באמצעות הוספת ממ"ד.

עו"ד סילבר מזהיר כי בירושלים פועלים "קבלני חתימות" רבים שאינם קבלני ביצוע ואינם בעלי ידע בתחום ואלה ממהרים להחתים בעלי דירות על הסכמה לביצוע תמ"א 38 מבלי לאפשר להם להיוועץ בעורך דין המייצג אותם, חתימה שגורמת בהמשך לסכסוכים, עיכובים ולעוגמת נפש לדיירים. לדבריו מדיניות חברת יסודות שיתוף היא שלא להחתים דיירים מבלי שיש להם עו"ד המייצג אותם. המלצתו לדיירים המעוניינים בתמ"א 38 להתקשר רק עם חברות בניה מקצועיות עם ניסיון בתחום. בימים אלו שוקדים במשרד המשפטים על הכנת חקיקה בנושא ,שתקבע כללים ואבני דרך בנושא.

במסגרת הצורך לחשוף בפני הציבור הירושלמי את חשיבות המימוש של תמ"א 38 הקימה חברת יסודות שיתוף מערך מקצועי המסייע באינפורמציה, הדרכה וליווי צמוד של בעלי דירות המעוניינים לממש את תמ"א 38. יסודות שיתוף בניה וייזום בע"מ וחברת איחוד יסודות בע"מ פועלות בענף הבניה משנת 1996 ובונות כיום כ- 70,000 מ"ר בירושלים וסביבתה. בין היתר מבצעת החברה פרויקטים יוקרתיים עבור חברות אזורים ואפריקה ישראל כולל פרויקט בינרט בבית הכרם, חצר הנביאים, פרויקט הרב קוק ועוד. מנכ"ל יסודות שיתוף, דני אלה, העוסק בענף הבניה למעלה מ-30 שנה, מדגיש כי המטרה העיקרית, הבולטת והחשובה ביותר של תמ"א 38 היא לחזק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה ולהבטיח את העמידות שלהם במקרה של אסון טבע, זאת תוך עיצוב ההתחדשות העירונית בירושלים.

חשוב להדגיש כי בניינים שעוברים הליך של תמ"א 38 נהנים מהרחבות ותוספות בנייה. היזם והמבצע , במקרה זה חברת יסודות שיתוף חברה לבניה בע"מ, מעניקה לבעלי הדירות מעבר לחיזוק הבניין וחידוש התשתיות גם תוספת בנייה של עד 25 מ"ר הכוללת ממ"ד בכל דירה, תוספת מרפסות, הוספת מעלית, שיפוץ הכניסה ולובי הבניין, חידוש חדר המדרגות, עיצוב חזיתות, פיתוח סביבתי ותוספת מחסנים וחניות לפי תנאי המבנה והמגרש. לוח הזמנים להשלמת פרויקט של תמ"א 38 עומד כיום על 3 שנים שמהם כשנה וחצי לקבלת היתר בניה ותקופה דומה לבנייה.

לפרטים ויעוץ ניתן לפנות לחברת יסודות שיתוף בטלפון מספר 02-6723838 או דרך אתר האינטרנט של החברה -

http://www.xn--38-uldguxbxkb9ine.co.il/

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.