מפרסם: התקשרות
תאריך: 20/04/2015 14:23
נושא: דתות, טלוויזיה, משפחה, יהדות
הודעה לעיתונות

בזכות סדנת זוגיות יחודית נצלו הנישואין של זוג שהשתתף בסדרה "זוגות"

"זוגות" היא סדרה דוקומנטרית בת 13 פרקים, קו-פרודוקציה של קשת וערוץ 8 העוקבת אחר ארבעה זוגות בעשורים שונים ¬¬של החיים. כל אחד מהזוגות מנסה לשרוד סביב משבר בחיי הנישואין. ההתמודדות שלהם מעלה שאלות לגבי הרלוונטיות של המוסד הזה - הבעייתיות אל מול הכוח שבו.

אחד הזוגות הבולטים בסדרה הם דנה ועמית כץ:דנה ועמית התחתנו לפני כשש שנים, יש להם בן ובת. בשנה שעברה חזר עמית בתשובה, והיום הוא חרדי ברסלב. דנה נותרה חילונית כשהייתה. כל אחד מהם נאבק לשמור על המקום ועל הערכים שלו ובמקביל שניהם נאבקים להישאר יחד ולא לפרק את הבית שבנו. הם נמצאים בתהליך מתמשך של חיפוש אחר עמק השווה בשאלות של זוגיות, גידול הילדים, טהרה וצניעות, שמירת מצוות, פרנסה. כמו כן הם נאלצים להתמודד כל הזמן עם המשפחה והסביבה שלא מפסיקה לבחון אותם.

באחד הפרקים בסדרה פונים דנה ועמית לייעוץ זוגי. הארגון בהם דנה ועמית בחרו להסתייע הוא ארגון "התקשרות זוגית", המתמחה בטיפול בזוגות עם פערים בהשקפה הדתית. עמי ואביטל ברעם מנהלי הארגון ליוו את דנה ועמית באופן צמוד לאורך כול התהליך שבסופו למדו דנה ועמית לחיות בהרמוניה למרות ההבדלים בהשקפות מבלי לרצות להחזיר זה את זו בתשובה או בשאלה.

בסדנאות המאורגנות על ידי ארגון 'התקשרות זוגית' לומדים בני הזוג כיצד לייסד זוגיות שמורכבת מחיפוש מתמיד של המשותף בחיים, לומדים להקשיב זה לזו ואף לדעת כיצד להתוכח ולנהל משא ומתן בזוגיות. משקל רב ניתן לשאלות כיצד מושלך השוני בין בני הזוג באופן חיובי על חינוך הילדים. חלק משמעותי בסדנאות הוא ההיכרות עם זוגות נוספים המצויים בשלב דומה בחיים, מה שנותן תקווה אופק וכמובן כלים נוספים להתמודדות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- התקשרות.