מפרסם: משרד החינוך
תאריך: 02/08/2015 17:38
נושא: חברה, חינוך
הודעה לעיתונות

שר החינוך נפגש עם נציגי ארגוני הלהט״ב בישראל

שר החינוך נפתלי בנט קיים היום (א׳) פגישה בלשכתו עם נציגי הארגונים הפועלים למען קהילת הלהט"ב בישראל. השר יזם את הפגישה במטרה להבין את צרכי הנוער הגאה בבתי הספר ובמערכת החינוך כולה. נציגי הארגונים הציגו לשר תמונת מצב של קהילת הלהט"ב בחברה הישראלית, ויחד הם דנו בדרכים האפשריות לסיוע.

השר בנט: "שמעתי על ההתמודדות הקשה בה נתקלים ילדים ונוער והדברים חמורים ומדאיגים. לא אקבל במערכת החינוך פגיעה על בסיס דת, גזע, נטייה מינית"

בפגישה השתתפו מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, חנה שדמי מנהלת האגף השירותי –ייעוצי במשרד החינוך, עודד פריד, יו"ר האגודה למען להט"ב בישראל, שרה קלה-מאיר, מנכ"לית הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים, רן לייבל מנכ"ל ארגון הנוער הגאה (איג"י), יהלי בן עמי מנכ"לית חוש"ן, דניאל יונס יו"ר חברותא, אלישע אלכסנדר מנכ"ל ארגון מעברים ועתליה פרויקט גילה.

שר החינוך נפתלי בנט אמר: שמעתי דברים קשים על התנהלות קשה שנתקלים בה ילדים ונוער עד כדי רצון לאובדנות והדברים חמורים ומדאיגים. לא אקבל במערכת החינוך פגיעה באיש על בסיס דת, גזע, נטייה מינית או נטייה פוליטית." אלה ימים קשים שיכולים גם להפוך לימים של הזדמנות. במסגרת מסע ההקשבה שאני עורך מאז כניסתי למשרד נפגשתי היום עם הארגונים הגאים, לצערי בנסיבות אקטואליות מצערות. בישיבה הודעתי שנגדיל כפי שהמלצתי את התקציבים לארגון הנוער לנוער גאה, כדי שבני נוער הסובלים מהצקות ופגיעות יקבלו את הליווי והתמיכה.

עודד פריד, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב בישראל: "לקהילה הגאה צרכים רבים ומגוונים ממערכת החינוך, כפי שהוצגו לשר. אנחנו מברכים על זימון הפגישה, ונשמח לקיים פגישות נוספות עם חברי כנסת מהבית היהודי ועם שרי הממשלה. בפגישה עלו סוגיות חשובות, אנחנו נמשיך לעקוב אחר פעילות השר והמשרד ונמשיך ליזום הצעות ורעיונות להמשך"

במהלך הפגישה הוצגה לשר החינוך תמונת מצב הנוגעת להתמודדותם הקשה של נערים ונערות להט"ב בבתי ספר. אלישע אלכסנדר, מנכ"ל אירגון מעברים לקהילה הטרנסית, אמר: "יש %41 אחוז ניסיונות אובדנות בקרב הקהילה הטרנסית, בשל בריונות ואלימות כלפי כל מי שמראה שונות מגדרית. מדובר בפיקוח נפש. אנו מקווים שהפגישה תוביל להתייחסות רצינית לנושא זה."

"בשל ניתוק מהמשפחה, חוסר התייחסות מקצועית של הצוותים בבתי הספר ובריונות, נערות טרנסיות נושרות מבתי הספר, ופעמים רבות מגיעות לרחוב". הוסיפה עתליה ישראלי-נבו, רכזת פרויקט גילה להעצמה טרנסית.

דניאל יונס, יו״ר ׳חברותא -הומואים דתיים׳: "הבעיה לא מתחילה במערכת החינוך, אלא בהתבטאויותיהם של רבני ומנהיגי הציבור הדתי. כשהרב לבנון אמר לפני כשבועיים שהומואים הם סטייה שיש וצריך לתקן, הוא לא אפשר לתלמידיו לבוא אליו ולשתף אותו במצוקתם. למילים של מנהיגי הציבור ורבניו יש משמעות, והגיע הזמן שהם ייקחו אחריות על דבריהם. חברותא תמשיך לפעול למען קידומם להט״בים דתיים בחברה הדתית"

רן לייבל, מנכ"ל בארגון הנוער הגאה סיכם: לפני מספר דקות הסתיימה פגישת ראשות ארגוני הקהילה עם שר החינוך נפתלי בנט. הצגנו בפגישה את הצרכים של הנוער הגאה ויותר מכל הסברנו שכמנהיג של ציבור שלם יש כוח למילים שלו ושל נבחרי הציבור שלו. ״יותר מכל תקציב, כשר החינוך אתה מוכרח להבין את הכוח של המילים כמנהיג ציבור וראש מפלגה. ההיסטוריה חייבת מנהיגות אמיצה שתצא נגד אמירות להטבופוביות בתוך המפלגה- מגובה במשאבים ותקציבים לנוער הגאה. כמו בעבר, הפעם יותר מתמיד לא נרפה שההצהרות יהפכו למעשים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.