עמוס עוז במרכז התרבות נצרת

יום ד', 09 ספט' 2015 בשעה 19:00
מיקום: מרכז תרבות ע"י מחמוד דרוויש נצרת
כתובת: מרכז מחמוד דרוויש (מפה)
משך: שעתיים
הודעה לעיתונות

עמוס עוז נרתם לקידום ספריית מוקלטת לילדים עיוורים ויקליט קטעים מספרו

הסופר עמוס עוז יקליט קטעים מספרו החדש, "הבשורה על פי יהודה" כחלק מקמפיין להקמת "אגף ילדים" בספרייה המותאמת לילדים עיוורים. אגף הילדים החדש מוקם במסגרת ספריית אלמנארה הבינלאומית המותאמת והמונגשת לאנשים עם מוגבלות בראייה ובקריאה, שמפעילה עמותת אלמנארה.
עמוס עוז אשר נימנה עם אנשי הרוח המובילים בישראל, יבקר בנצרת ביום רביעי ה- 9 בספטמבר 2015 (19:00), במסגרת הביקור הוא יגיע לאולפן עמותת אלמנארה בעיר כדי להקליט קטעים מספרו החדש, וכן ברכה למשתמשים בספרייה. כמו כן יקיים עוז הרצאה פתוחה לקהל הרחב במרכז התרבות ע"ש מחמוד דרוויש במסגרתה יוענק לו תואר כבוד של ידיד ספריית אלמנארה המותאמת.
עוז הסכים להירתם לקמפיין הקמת הספרייה לילדים, שתציע מגוון ספרים בעברית וערבית המתאימים לילדים ובני נוער. בכך הוא יסייע לילדים ובני נוער עיוורים ולקויי ראייה ליהנות מספרים איכותיים, לשפר את מיומנויות השפה שלהם ולהיות שווים לילדים אחרים.
לקמפיין התגייסו גם שורה של חברי כנסת ואנשי תקשורת אשר הסכימו להקליט ספרי ילדים שיועלו לאתר הספרייה. בין השאר ישתתפו בהקלטות חברי הכנסת זוהיר בהלול, נחמן שי, איתן כבל, איציק שמולי (העבודה), מירב בן ארי (כולנו), תמר זנדברג (מרצ) ואחרים.
השנה מציינת העמותה 10 שנים להיווסדה. בעשור זה הייתה העמותה חלק ממהפיכה חברתית בגישה לתחום המוגבלויות בכלל ובחברה הערבית בפרט. "אלמנארה", פעלה רבות להעלות על נס את זכויות האנשים עם מוגבלויות, כמו גם לקדם ולשפר את איכות חייהם והשתלבותם בחברה.
הספרייה המותאמת הינה מיזם הדגל של מרכז הנגישות והיא מנגישה כ- 3000 כותרים בתחומי קריאה מגוונים, באמצעות אתר אינטרנט ואפליקציה חכמה.
ספריית אלמנארה, המוכרת כספרייה ציבורית ונתמכת ע"י משרד התרבות והספורט, פועלת כחלק ממרכז אלמנארה לנגישות. מטרת המרכז לסייע לארגונים ציבוריים ועסקיים למלא אחר הוראות החוק, להטמיע את נושא הנגישות, וליצור סביבה נגישה לאנשים עם מוגבלות. כמו כן, לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לפעול באופן שווה בחברה.
לפרטים: מימון פאר- 0505665505 [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עמותת אלמנארה לזכויות אנשים עם מוגבלויות.