תמונה מהסרטון
תמונה מהסרטון
תמונת השר אורי אריאל לשימוש חופשי
תמונת השר אורי אריאל לשימוש חופשי
הודעה לעיתונות

לקראת יום כיפור השר אורי אריאל ומשרד החקלאות מובילים קמפיין - "כפרה עליך. השנה עושים כפרות בכסף, ועוזרים לנזקקים"

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל שפועל מאז היכנסו לתפקיד לחיזוק אכיפת חוק צער בעלי חיים, יזם לראשונה מטעם משרדו קמפיין לעידוד הציבור לעבור השנה לערוך את מנהג הכפרות בכסף במקום עם תרנגולות. לקמפיין אותו מוביל משרד החקלאות ופיתוח הכפר הצטרפו כשותפים המשרד להגנת הסביבה ומועצת הלול ונתמך על ידי רבנים, אישי ציבור וארגוני צער בעלי החיים.

במסגרת הקמפיין הופק סרטון הומוריסטי על ידי "שרוטונים" במטרה להעביר את המסר "השנה עושים כפרות בכסף ועוזרים לנזקקים".

מצ"ב לינק לסרטון לשימוש חופשי: http://youtu.be/DUg1_t4Z4lo

בסרטון נראה תרנגול שממריד לול שלם נגד המנהג ומבקש לנהוג דווקא בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים ב"ערבות הדדית". במשרד החקלאות מקווים כי באמצעות סרטון הרשת יגיעו לקהל הצעיר, שישפיע על ההורים להחליף את הכפרות בתרנגולות בכפרות בכסף.

קמפיין ההסברה כולל גם מודעות ותשדירי רדיו המותאמים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי. באמצעות המודעות לקהל החרדי, המצטטות את "שולחן ערוך" בנושא, התומך בהחלפת המנהג בפדיון בכסף, מקווים במשרד להגיע ולשכנע קהל בוגר חרדי.

השר אורי אריאל עצמו הוסיף וקרא לציבור לערוך השנה את הכפרות בכסף, בכך לסייע ליותר ויותר נזקקים ולהגביר את הערבות ההדדית שלנו כחברה. "ברור לי שיש מסורת בחלק מהקהילות לערוך את הכפרות בתרנגולות ויש הרואים במסורת תוקף הלכתי, אבל גם לא מעט מגדולי ישראל יצאו נגד המנהג הזה הן בגלל צער בעלי החיים והן לאור העובדה ששחיטת התרנגולות נעשית בכמויות אדירות ובלחץ מה שיכול להוביל לשחיטה לא כשרה דווקא ערב יום הכיפורים. בסופו של דבר הכסף בכפרות מגיע לנזקקים, והסיוע לחלשים בחברה הוא חלק מהערבות ההדדית אליה אנו מחויבים".

אתי אלטמן מייסדת "תנו לחיות לחיות" בירכה על הקמפיין ואמרה: "דווקא בראש השנה ויום כיפור, כאשר אנו מתפללים לה' שינהג בנו ברחמים ושיחתום אותנו בספר החיים, צריכים גם אנחנו לנהוג רחמים בסובבים אותנו, כולל בבעלי-החיים, ולחוס על חייהם. אני קוראת לכל מי שיכול, לעשות את הכפרות במזומן ולתרום לנזקקים. זאת המשמעות האמיתית של בין אדם לחברו ביום הכיפורים. אני מחזקת את ידי השר אריאל שפועל למען בעלי החיים ופועל לחיזוק המודעות הציבורית לנושא הכפרות בפרט וצער בעלי חיים בכלל. יהי רצון שכשם שנרחם על התרנגולות ירחמו עלינו משמים ונזכה כולנו לשנה טובה ומאושרת".

לפרטים נוספים: אריק בן שמעון 054-2404933

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.