משמרת שלום ואי אלימות בכרמיאל
משמרת שלום ואי אלימות בכרמיאל
הודעה לעיתונות

כנגד האלימות: תושבים ערבים ויהודים הקימו "משמרת שלום ואי-אלימות" בכרמיאל

ביום שישי ה 9/10 התכנסו קבוצה של תושבי כרמיאל והסביבה יהודים וערבים למשמרת "שלום ואי-אלימות" בצומת הכניסה המרכזית לעיר. התושבים שהשתתפו באירוע ביקשו לקרוא להרגעת המצב ולחזק במעט את האמון המרוסק השורר בין האוכלוסיות היהודית והערבית בימים אלו. המשמרת הוקמה ביוזמת הקבוצות 'נשים עושות שלום', 'הפורום הגלילי לשוייון אזרחי ולמאבק בגזענות' ו'כרמיאל חברה משותפת'.

צילומים: נידאל עותמן
וידאו יישלח לפני דרישה

משמרת "השלום ואי האלימות" עוררה תגובות עזות מצד ציבור החולפים במקום. משתתפי המשמרת העידו כי התגובות היו מגוונות, חלקן אלימות ולא חסכו מהם אף קללות, ומנגד התגלו קריאות של עידוד ותמיכה. פאניה גרינשפון, אשר השתתפה במשמרת אי האלימות תיארה מקרה אחד: "אישה אחת, מוסלמית, יצאה מהאוטו שלה וממש נישקה אותי אחרי שנתתי לה מדבקה 'יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים'. ואז היא פנתה לבנה הקטן שבאוטו ואמרה: 'אתה רואה! אמרתי לך שלא כולם שונאים אותנו'".

הפעילים היהודים והערבים קוראים לכלל הציבור לשמור על איפוק ולגלות סובלנות. דועאא דיאב אבו-אלהיג'א, רכזת פרוייקט 'כרמיאל חברה משותפת' מטעם ארגון שתי"ל, מסרה: "אני קוראת לציבור הישראלי, יהודים ופלסטינים, לא להגרר למעגלי שנאה ואלימות. אנחנו כאן, פלסטינים ויהודים נושאים עמנו את הזהויות שלנו, אולם בתקופה זו עלינו לעבוד יחד למען הרגעת הרוחות ויצירת שיח מכובד ומכבד למען חיים משותפים"

עותמן נידאל, מנהל 'המטה למאבק בגזענות' קרא למנהיגים בשני הצדדים להתבטא כנגד מעשי האלימות: "השמיעו אתם קול חשוב, מאוזן, לא מתלהם, כנגד קולותיהם של מנהיגים המונעים על ידי קולות הציבור בבחירות הבאות. לכם יש את היכולת להשפיעה על הצעירים היהודים והערבים".

דינה דוד, ממובילות 'הפורום הגלילי לשוויון אזרחי ולמאבק בגזענות': "נמשיך לעמוד בכל עת שתידרש, לפעול ליצירת המרקם האנושי ולקדם את השלום בינינו". עוד הוסיפה דוד: "לכולנו מגיע חיים ועתיד טובים. בימים קשים אלה בהם אנו צופים בחרדה ודאגה במתחולל בארץ, אני קוראת לכם להצטרף לקריאה השפויה להפסקת ההסלמה, ולהתקדם למקום של חברה רב-תרבותית מכילה".

לפרטים וצילומים נוספים:
אודי חן: 058-6690166 [email protected]
דב קולר: 054-3921272 [email protected]

פרוייקט חברה משותפת בכרמיאל חותר לחזק את כרמיאל כעיר המכבדת את כלל תושביה ומקנה להם זכויות שוות ללא הבדל דת, לאום, שפה, או תרבות, כיר גלילית דמוקרטית פלורליסטית ושוויונית המקיימת מרחב משותף נקי מאפליה וגזענות. הפרויקט פועל באמצעות עבודה חינוכית ותרבותית עמוקה לפיתוח סובלנות ומתן ביטוי לקולן של שתי הקהילות, הפלסטינית והיהודית בתוך כרמיאל ושל הנרטיבים של שני העמים. את הפרוייקט מובילים קבוצה של שוחרי שלום ושוויון, נשים וגברים, פלסטינים ויהודים תושבי כרמיאל, אשר רואים בחיים המשותפים דרך לצדק ושוויון אזרחי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אודי חן – ייעוץ תקשורת ואסטרטגיה ציבורית.