חיבור חדש
חיבור חדש
מרכז מעשה
מרכז מעשה
שירות לאומי
שירות לאומי
הודעה לעיתונות

השירות הלאומי מתרחב - השר אריאל אישר שתי עמותות חדשות

בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף המתנדבות והמתנדבים בשירות הלאומי, אולם מספר הארגונים שמנהלים את הפעילות השוטפת נשאר כשהיה. לאחר תשע שנים בהם לא אושרו עמותות שירות לאומי חדשות, החליט שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי), האחראי על השירות הלאומי, לקבל את בקשת שתי עמותות חדשות "חיבור חדש" ע"ש דניאלי זוננפלד ז"ל ו"מרכז מעשה" ולהכיר בהן כגופים מוכרים בשירות הלאומי.

השר אריאל: "זו זכות לשרת את המדינה במסגרת השירות הלאומי, ולעמותות ישנה אחריות גדולה להבטיח שכל זכויות המתנדבים יתממשו".

בשירות הלאומי פועלים כיום שבעה גופים מוכרים לתפעול שוטף של מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי: אגודה להתנדבות, בת-עמי, העמותה לשוויון חברתי, עיריית ירושלים, עמינדב, ש"ל ושלומית. הפעם האחרונה שהוכרה עמותה כגוף מוכר הייתה ב-2007, אז נכנסה לפעילות כגוף מוכר 'העמותה לשוויון חברתי'. בשנת שירות זו עמד מספרם של המתנדבים בשירות הלאומי על כ-10,200. כיום עומד מספרם של מתנדבי השירות הלאומי (לא כולל השירות למגזר החרדי אשר פועל במסלול נפרד בהתאם לחוק שונה) על כ-16,200.

למרות הגידול בהיקף המתנדבות והמתנדבים בשירות הלאומי, מספר הארגונים שמנהלים את הפעילות השוטפת נשאר כשהיה. שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי), אשר אחראי בפועל על השירות הלאומי, ראה בכך משימה חשובה ומאז כניסתו לתפקיד קידם את ההכרה הממשלתית בשתי העמותות.

השבוע ההליך הושלם ובטקס שהתקיים אתמול (30.11) קיבלו שתי העמותות "חיבור חדש" ו"מרכז מעשה" את ההכרה המיוחלת.

עמותת "מרכז מעשה" פועלת על מנת לאפשר לצעירים תושבי הפריפריה מכל המגזרים, להתפתח ולממש פוטנציאל אישי ללא חסמים ותיוג. במסגרתה מקבלים משתתפי התכנית מעטפת של הנחיה אישית וקבוצתית, הכשרה מקצועית להתנדבות, הכוונה בפיתוח קריירה וקידום מנהיגות ואחריות חברתית.

עמותת "חיבור חדש" עוסקת ביצירת חיבורים בין מגזרי החברה הישראלית ופועלת לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל. מוטי זוננפלד. אביה של דניאלי זוננפלד ז"ל אשר נהרגה בתאונת דרכים, סיפר על נערה מדהימה בעלת מידות נאצלות של נתינה וחסד שהפליאה לעשות בשירות הלאומי שלה בענווה ובצניעות עם ילדים חולי סרטן ועם נערות בסיכון. משפחת זוננפלד בחרה להנציח את זכרה של ביתם דניאלי ז"ל באמצעות תמיכה בעמותה שתעסוק בנתינה ובתרומה לאוכלוסייה במסגרת השירות הלאומי ובחיבור בין המגזרים השונים של החברה בישראל.

ה"גוף המוכר" הוא הגוף האחראי על איתור, מיון, ושיבוץ המתנדבים. הוא מלווה את המתנדבים לאורך תקופת ההתנדבות, דואג להכשרתם ולביטוחים השונים, ואחראי על העברת התשלומים וההטבות המגיעות למתנדבים, על-פי החוק.

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי):

"זו זכות לשרת את המדינה במסגרת השירות הלאומי, ולעמותות ישנה אחריות גדולה להבטיח שכל זכויות המתנדבים יתממשו. הממשלה רואה חשיבות רבה בשירות הלאומי וגם אני באופן אישי רואה בכך תרומה משמעותית למדינה ולחברה הישראלית. בשל כך הממשלה עוזרת ומסייעת אבל לעמותות ישנה אחריות שזה יפעל על הצד הטוב ביותר. אני מאמין שתראו ברכה בעמלכם - הצלחה שלכם היא הצלחה של כולנו".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי:

"השירות הלאומי ממשיך להתקדם ולהתפתח. שאיפתנו היא כי כל אדם שמקבל פטור מצה"ל יבוא וישרת בשירות הלאומי. אין לי ספק כי הגופים המוכרים החדשים ילכו בדרכי הגופים המוכרים הוותיקים שעושים עבודה מצוינת בדאגתם הכנה לטובתם ולרווחתם של מתנדבי השירות הלאומי מכלל המגזרים במדינת ישראל".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.