איתור פלורסנטי בלוטת הזקיף , צילם דוברות המרכז הרפואי איכילוב
איתור פלורסנטי בלוטת הזקיף , צילם דוברות המרכז הרפואי איכילוב
הודעה לעיתונות

לראשונה: ניתוח להסרה של גידול סרטני בצוואר הרחם ובבלוטות הלימפה באמצעות רובוט Da Vinci Xi

לראשונה: אישה שאובחנה כסובלת מסרטן צוואר הרחם עברה היום (ג') ניתוח להסרה של הגידול ובלוטות הלימפה בתוך הבטן באמצעות רובוט Da Vinci Xi.

פרופ' דן גריסרו, מנהל היחידה לגניקולוגיה-אונקולוגית שביצע את הניתוח המיוחד מסביר: "בגידולים סרטניים של הרחם וצוואר הרחם בודקים אם יש התפשטות של הגידול מחוץ לרחם לבלוטות הלימפה. לצורך כך מבצעים כריתה של בלוטות לימפה בבטן, דבר שעלול לגרום לסיבוכים והפרעה באיכות החיים עקב נפיחות של הרגליים.

בשנים האחרונות, נכנסה שיטה בשם 'הזקיף' שבודקת את בלוטות הלימפה המנקזות ישירות את הגידול, שיתרונה הגדול הוא שהיא מונעת את הצורך להסיר את שאר הבלוטות הלימפה באזור במידה והבלוטה איננה נגועה בתאי סרטן. שיטה זו הייתה שכיחה עד כה רק בגידולים של שד ושל הערייה, אך בשל מגבלות טכנולוגיות הדבר לא בוצע בגידולים שבלוטות הלימפה בתוך הבטן שכן החומרים ששמשו לגידולי השד והערייה לא היו מספיק יעילים ויכולת הזיהוי הייתה יחסית נמוכה.

הבוקר, בעזרת הדגם החדש והמתקדם ביותר של הרובוט דה וינצי Da Vinci Xi שנמצא רק בבית החולים איכילוב, הדבר התאפשר וכעת לראשונה הסרנו גידול שלצוואר הרחם יחד עם בלוטות הלימפה 'הזקיף' בתוך הבטן בזכות מערכת טכנולוגית מורכבת וחדשנית שמותקנת ברובוט וכוללת תאורת פלורוסנט זוהרת ומצלמתHD ייחודית מתקדמת אשר מסוגלת לראות במקביל את אברי הבטן והקשריות הנצבעות בחומר פלואורסצנטי.

בשיטה זו, הזיהוי של בלוטת הזקיף מתקרבת ל-100% דיוק וחוסכת לנשים ניתוחים נרחבים ותופעות לוואי קשות וארוכות טווח".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- איכילוב - המרכז הרפואי ת"א.