הודעה לעיתונות

התפשטות חיפושית חדקונית הדקל בתל אביב-יפו:

בעקבות החשש מקריסת עצי דקל חולים, תוציא העירייה דרישות לבעלי בתים פרטיים לטיפול וכריתת העצים

בעקבות התפשטות תופעת חדקונית הדקל והסכנה העלולה להיגרם כתוצאה מנפילת עצים חולים, החלה העירייה בהוצאת דרישות טיפול לעצים חולים הנמצאים בחצרות בתים פרטיים. במידה ובעלי הבתים לא יטפלו בעצים, הם ייכרתו על ידי העירייה ובעליהם יחויבו בהוצאות הכריתה.

חיפושית הדקל האדומה הינו מזיק הפוגע בדקלים, עד כדי גרימת קריסה של העץ. על מנת למגר את המזיק יש לחסן את העץ, כאשר כל העצים במרחב הציבורי טופלו ומטופלים על ידי האגף לשיפור פני העיר. בעלי הבתים הפרטיים אשר בחצרותיהם ישנם עצי דקל נקראו במהלך השנה האחרונה לטפל בהם ולחסנם, בהתאם להנחיות משרד החקלאות.
לאחרונה, לאחר שהתברר כי בחצרות פרטיות ישנם עשרות עצים חולים הנמצאים בסכנת קריסה החלה העירייה להוציא דרישות לבעלי הנכסים לטפל בעצים ולכרות אותם באופן מבוקר, בשל החשש מקריסתם באופן פתאומי.
הדרישות יוצאו לאחר שתינתן חוות דעת מקצועית של אגרונום העירייה על כך שהעץ חולה ויש לכרות אותו.
במידה ובעלי הנכס לא יטפלו בעץ תוך 14 יום, הם ייקנסו ב-730 ש"ח והנושא יועבר לטיפול האגף לשיפור פני העיר, אשר יכרות את העץ ויחייב את בעלי הנכס בהוצאות.

ברחבי העיר תל אביב-יפו ישנם אלפי עצי דקל, מתוכם מאות עצים במרחב הציבורי. בשנה האחרונה, מאז זוהו לראשונה חדקוניות הדקל בתל אביב-יפו, מבצעת העירייה טיפול מונע שוטף בדקלים קנריים במרחב הציבורי, בכפוף להנחיות משרד החקלאות, וממשיכה לעשות זאת ע"פ תכנית עבודה סדורה מדי שנה.
באשר לעצי דקל הגדלים בחצרות פרטיות, פרסמה העירייה הנחיות לתושבים כיצד ניתן למגר את התופעה (הזרקה או ריסוס מותאם מספר פעמים בשנה), ואף מפנה לגורמים מקצועיים במידת הצורך.
העירייה קוראת לכל בעלי הבתים אשר בחצרותיהם ישנם עצי דקל להקדים ולחסנם מפני החיפושית ובכך להגן על העץ ולסייע במיגור המזיק מכלל עצי העיר.
בתל-אביב-יפו צומחים כ-270,940 עצים, מתוכם כ-160,940 במרחב הציבורי. העירייה מודעת לחשיבותם לאיכות החיים ומדי שנה מושקעים מיליוני שקלים בשימור עצים, שתילת עצים חדשים וטיפוחם ולכן יש חשיבות רבה לרתום גם את התושבים לשמור על עצי הדקל מפני החיפושית המזיקה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית תל אביב-יפו.