מתוך הפאנל
מתוך הפאנל
הודעה לעיתונות

מה גרם לחברי הכנסת שולי מועלם, סתיו שפיר, רחל עזריה ומיקי לוי לשבת ולשתוק במשך חצי שעה?

אתמול התקיימה עצרת ראשונה מסוגה בישראל- עצרת שתיקה חברתית אל מול משכן הכנסת אליה הגיעו מאות צעירים, ח"כים, פוליטיקאים ורבנים וכלום שתקו יחד למען שיח פחות רדוד ופוליטיקה יותר יצירתית.

ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי, ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, ח"כ רחל עזריה מכולנו, ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני, ח"כ לשעבר משה פייגלין, חבר מועצת העיר בירושלים הרב אהרון ליבוביץ, הרבנית הדסה פרומן ועוד מאות משתתפים שתקו אמש (ד') במשך חצי שעה, עשו מדיטציה וקיימו שיח בנוגע להקשבה, שתיקה ואמת פנימית.

מכינת 'רוח נכון' (ברוח הרב מנחם פרומן ז"ל) גרמה אמש (ד') למאות אנשים, בניהם ח"כים ופוליטיקאים- לשתוק, כחלק מאירוע ראשון מסוגו בישראל- עצרת 'שתיקה חברתית' אל מול משכן הכנסת.

האירוע נפתח בהופעה של האמן מארק אליהו ולאחריה התחילו המשתתפים במדיטציית שתיקה.
לאחר מכן התקיים פאנל בהנחייתו של הרב אהרון לייבוביץ ובהשתתפות ח"כ שולי מועלם ח"כ רחל עזריה מכולנו, ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני, ח"כ לשעבר משה פייגלין והרבנית הדסה פרומן.

"לא יכול להיות אדם בלי יכולת להקשיב, בטח בהנהגה ובטח ובטח מי שחי את עולמו עם חזון", פתחה את דבריה ח"כ שולי מועלם והוסיפה, "ככל שהיכולת לשאול שאלות גדלה ככה היכולת להקשיב גדלה. אתה לא יכול להטיב ללא להקשיב.

"אנחנו חיים בכנסת בסוג של בועה. אני רוצה לצאת מהבועה למקום האמיתי, ע"י שאילת שאלות אני מצליחה לעשות את זה".
ח"כ רחל עזריה אמרה כי "קשה להיות אדם ערכי ועם זאת פרגמטי. זה האתגר. היכולת להחזיק את האידאולוגיה הברורה ועם זאת את הפרקטיקה- זה השילוב הנכון".

ח"כ סתיו שפיר הבהירה כי מבחינתה "להיות אדם רוחני וקשוב לא אומר שלא תשמיע את האמת שלך, לא אומר שלא תילחם. להיות מנהיג אמיתי אומר להילחם על האמת שלו, כל אחד והאמת הנכונה שלו כמובן.

"אני מרגישה שהכעס שלי, גם כלפי גורמים מהמחנה שלי, מגיע כאשר יש נבחרי ציבור שלא רואים שהחיים שלהם ושל כל מי שמסביבם וגם המדינה, תלויים בהם ובעבודתם. חייבים נבחרי ציבור כאלה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- You Name It יחסי ציבור.