טורניר בינלאומי בקרבות אבירים

שבת', 23 ינו' 2016 בשעה 10:00
מיקום: מרכז הספורט אוניברסיטת תל אביב
כתובת: רח' חיים לבנון 64, שער 9, רמת אביב, תל אביב (מפה)
משך: 7 שעות
פרטים ומידע על כרטיסים באתר www.KRAVOT.co.il
טורניר אבירים 2016
טורניר אבירים 2016
טורניר אבירים בינלאומי 2016
טורניר אבירים בינלאומי 2016
הודעה לעיתונות

לראשונה בתל אביב - טורניר בינלאומי בקרבות אבירים (23.1.16 מרכז הספורט אוניברסיטת תל אביב)

הטורניר הבינלאומי השלישי בישראל יתקיים השנה לראשונה בעיר תל אביב. הטורניר ייערך הפעם במתכונת פסטיבל אבירים ויתקיים במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב במהלך השבת משעות הבוקר 10:00 ועד שעות הערב 17:00 – הפריסה של האירוע לאורך היום תאפשר לצעירים ובוגרים חובבי הספורט התקופתי, חובבי האקסטרים וחובבי המשחק והפנטזיה והאגדות להגיע בזמנם החופשי וליהנות יחד עם כל המשפחה מאירוע מלהיב ויוצא דופן.

השנה ישתתפו בטורניר הבינלאומי בספורט האבירים 17 נציגי נבחרות אבירים מהמדינות: אוקראינה, רוסיה, גרמניה, אנגליה, אסטוניה, דנמרק, מולדביה, בלרוס, צרפת וישראל. נציגי הנבחרות ישתתפו בקרבות מסוג דו-קרב מקצועי בשריון מלא תוך שימוש בחרבות, גרזנים וכלי נשק אחרים מתקופת המאה ה-14. (בין הלוחמים שיגיעו ארצה 4 לוחמות נשים שיתמודדו בינן לבין עצמן ומול הלוחמת מהנבחרת הישראלית אירה רוגוזובסקי אשר זכתה בתואר אליפות העולם ב"קרב האומות" שהתקיימה בפראג (מאי 2015) מטעם האיגוד הבינלאומי של קרבות ימי הביניים.

אירוע הספורט המלהיב והססגוני אשר יימשך לאורך היום יילווה במופע מוסיקלי ברוח תקופת ימי הביניים ובדוכנים בהם ניתן יהיה למבקרי האירוע לחוות את סממני התקופה החל מירי בחץ וקשת, דרך אימון בקרבות אבירים (עם מיגון ספוג) ועוד הפתעות הקשורות לתקופה.
מדובר בסוג של ספורט אשר משלב בתוכו תוכן תרבותי-היסטורי יחד עם ריגוש, אקסטרים, מתח והנאה ומתאים לצעירים ומבוגרים כאחד
הטורניר הבינלאומי השלישי יתקיים במתכונת מעט שונה ויאפשר לאורחים הנאה ממושכת לאורך היום לא רק מהתחרויות עצמן אלא גם בהתנסות בכל הקשור לתקופת האבירים כמו ירי בחץ וקשת, אימון בדו קרב אבירים (עם מגיני ספוג) ועוד הפתעות.

עלות כרטיסים: מבוגר: 89 ₪, סטודנט/חייל/נכה: 59 ₪, ילד: 49 ₪.

פרטים ומידע על כרטיסים באתר www.KRAVOT.co.il .

קליפ וידאו מטורניר בינלאומי בקרבות אבירים 2015: https://youtu.be/tDQYjIo0X48

רקע כללי
נבחרת האבירים של ישראל שהוקמה לפני כחמש שנים בלבד אירחה לראשונה בשנת 2014 טורניר בינלאומי ראשון מסוגו בישראל (במרכז הקונגרסים-חיפה) שזכה להצלחה וכיסוי תקשורתי נרחב בישראל ומחוצה לה. ב-2015 אירחה הנבחרת טורניר בינלאומי שני בישראל בהיכל הספורט ראשון לציון.
הנבחרת השתתפה עד כה במספר רב של תחרויות ברחבי העולם בהן זכתה להישגים מרשימים והגיעה למקומות מכובדים בדירוג העולמי.

ענף ספורט קרבות ימי הביניים התפתח לטרנד עולמי התפשט במהירות ותופס תאוצה בכל העולם – ספורט האבירים קיים ומתפתח בשנים האחרונות גם בישראל, מקור הספורט במערב ומזרח אירופה (מוצאם של רוב חברי הנבחרת).
נבחרת ישראל בקרבות אבירים מורכבת מנציגי מספר מועדוני אבירים הפזורים ברחבי הארץ,
חברי הנבחרת משקיעים לאורך כל השנה את מיטב כספם הפרטי ומרבית שעות הפנאי שלהם באימונים ובקידום ספורט ייחודי זה ובתוך כך מבקשים לבסס ולהרחיב את ההכרה בספורט זה גם בארץ.

כמו בענפי ספורט אומנות לחימה אחרים - הלוחמים מחולקים לקטגוריות על פי משקל ולכל אחד מותאם יריב על פי ניסיון ורמה. לא רק החרב והמגן יסייעו לספורטאים בדרך לניצחון. לצד הסיף עליהם להיות מיומנים גם בטכניקות קרב מגע, להיות אמיצים ופיקחים גם יחד. "בקרבות ימי הביניים", כמו בכל תחרות ספורט ישנם כללים וחוקים נוקשים. תחרות "דו קרב מקצועי" נערכת בזירה מתוחמת בחבלים, בכל קרב מתבצעים שלושה סבבים כאשר כל סבב אורך שתי דקות ודקה למנוחה בין הסבבים. המנצח בקרב יהיה הלוחם שצבר מספר נקודות גבוה ביותר אחרי שלושה סבבים. חל איסור מוחלט לדקור או לחנוק את היריב או לפגוע בו באזורי גוף אסורים – על כך מוטל עונש וגם הורדת ניקוד, יש תקן ברור לכלי הנשק כמו משקל מינימלי ומכסימלי ובמקרה של שבר בכלי הנשק, מוקצב זמן מוגבל להחלפתו.
נבחרת ישראל אירחה בינואר 2014 טורניר בינלאומי ראשון בישראל (במרכז הקונגרסים בחיפה) -World Medieval Fighting Championship WMFC - Israeli challenge- שבו התחרו נציגי שבע מדינות בענף הנקרא "דו קרב מקצועי", המדינות שהשתתפו: צרפת, רוסיה, לטביה, אסטוניה, אוקראינה, בלרוס ולוקסמבורג. בינואר 2015 אירחה הנבחרת טורניר בינלאומי שני בהיכל הספורט בראשון לציון שם אירחה 7 נציגי נבחרות מהמדינות: צרפת, בלרוס, דנמרק, אסטוניה רוסיה ואוקראינה.
הנבחרת ייצגה את ישראל בתחרויות בינלאומיות רבות מאז הקמתה: באליפות העולם השנתית האחרונה שהתקיימה במאי 2015 בפראג זכתה הישראלית אירה רוגוזובסקי במקום ראשון בקרבות קבוצתיים לנשים, מיכאל מורגוליס ראש הנבחרת זכה במקום שני בקרבות גרזן ארוך ודריה מורגוליס זכתה במקום הראשון בתחרות מיוחדת להכנת ביגוד של ימי הביניים. ביוני 2014 בתחרות בינלאומית שהתקיימה בקרואטיה – "קרב האומות" הגיעה הנבחרת למקום שלישי, ובטורניר בינלאומי שהתקיים באוסטריה כשבוע קודם לכן אף זכתה לראשונה במקום הראשון. כשנה לפני כן בצרפת ניצחה נבחרת ישראל ב- 14 קרבות ברציפות וזכתה במקום השמיני מבין 22 מדינות.

לפרטים נוספים:

אביבה שורץ
יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי
טל' משרד: 03-6419030, טל' נייד: 052-3244769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אביבה שורץ יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.