הודעה לעיתונות

מנכ"ל משרד התקשורת הציג להנהלת משרדו היום את עיקרי תוכנית העבודה לשנת 2016

התכנית התמקדה ביעד המרכזי אליו יירתם המשרד בקדנציה הנוכחית, הנגזר מהחשיבות ששר התקשורת רואה בזירוז וקידום השקעות בתשתיות תקשורת בישראל – במטרה להחזיר את ישראל לקדמת הטכנולוגיה העולמית, מתוך תפישה שתשתיות התקשורת הנן תשתיות לאומיות ששדרוגן וקידומן תורמים לכלכלה, לחברה ולביטחון המדינה.

בשוק הנייח
המשרד יעסוק בקביעה ועיגון של מתווה שיבטיח שעוד במהלך שנת 2016 תהיינה השקעות מאסיביות בתשתיות סיבים אופטיים המגיעות לבניינים ולבתים, כך שבתוך 3 שנים תהיה, לכל הפחות, רשת אחת של סיבים אופטיים הפרושה אוניברסלית ויצירת מנגנון תחרות בין בעלי תשתיות סיב אופטי תוך מציאת פתרון לאספקת שירותי טלוויזיה של חברת הוט בדרך חלופית לפרישת כבלים באזורים בהם רשת הכבלים אינה פרושה.
המהלך ילווה בקביעת מתכונת לשוק סיטונאי על גבי תשתיות אלה ובביטול חובת ההפרדה המבנית של חברות בזק והוט.
בשוק הנייד
המשרד יתמקד בשמירה וקידום טכנולוגיה תוך שימת דגש על השקעות ברשתות הסלולר. המשרד יתמקד בפיקוח ובאכיפה של חובות רישיון בדגש על מדדים של כיסוי ופרישה אכותית של הרשתות בדורות הטכנולוגיים השונים.
המשרד יקדם בראש סדר העדיפויות שלו סידור מחדש של ספקטרום התדרים על מנת לפנות תדרים לשימושי רשתות סלולר מתקדמות בעתיד.
שוק השידורים
להנהלת המשרד הוצגה עבודת הועדה לאסדרת השידורים המסחריים – המורכבת משני גופי הרגולציה על השידורים, בהשתתפות משרד האוצר והמשפטים ובהובלת מנכ"ל משרד התקשורת, המבקשת להוריד חסמים לתחרות בשוק השידורים והתוכן ויצירת מסגרת רגולטורית חדשה שתכיל גם שחקנים המשדרים על גבי פלטפורמת האינטרנט ותייצר מגרש משחקים מאוזן. הועדה תקדם צעדי דה – רגולציה על הגופים המשדרים הוותיקים.
בקרוב יפורסם דוח ביניים של הועדה להתייחסות הגופים הרלבנטיים בשוק.
שוק הדואר
הוצבו יעדים שמטרתם חזרה לרמת שירות נאותה של השירותים החיוניים של הדואר לטובת תושבי ישראל. גם מהלך זה ייעשה במקביל להכנסת שירותים חדשים להרחבת התחרות בשוק הדואר. סוגיה נוספת העומדת לפתחו של המשרד בשנת 2016 תיגע בהחלטה לגבי מעמד בנק הדואר כבנק מסחרי.

נושאים נוספים
המשרד יקדם השנה את האסטרטגיה שלו במשולב עם גופי ממשלה נוספים בתחומי הסייבר וטכנולוגיות אינטרנט מתקדמות.
במהלך 2016 הלשכה המשפטית במשרד תוביל מהלך של התאמת נוסח חוק התקשורת לתמורות שחלו מאז ניסוחו המקורי.
בנוסף המשרד יבחן דרכים למיקוד הרגולציה והקלות בהליכי הרישוי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד התקשורת.