מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 12/01/2016 17:01
נושא: נדל"ן
הודעה לעיתונות

מענק מיוחד של 80,000 אלף שקלים על כל יחידת דיור

שתפונה במסגרת הפרויקטים של התחדשות עירונית במתחמי פינוי – בינוי בירושלים
משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ועיריית ירושלים ממשיכים לקדם באופן מואץ את תחום ההתחדשות העירונית בירושלים.

בחודש הקרוב יחל שלב היישום של ההחלטה שהתקבלה אשתקד, לפיה יינתנו ליזמים/קבלנים בתחום ההתחדשות העירונית בירושלים בלבד, על פי קריטריונים של המשרדים השונים, מענק מיוחד של 80,000 אלף שקלים על כל יחידת דיור שתפונה בפרויקטים של התחדשות עירונית במתחמי פינוי-בינוי המאופיינים בין היתר בצפיפות גבוהה, בערכי קרקע נמוכים, בשכונות בעלות רקע סוציו אקונומי נמוך, תחשיב כלכלי נמוך, בהתאם לקבוע בתקן שמאי וכן סף מינימלי של הסכמה עקרונית מצד הדיירים לפרויקט.

המענק הכספי יוענק ליזמים לצורך הבטחת כדאיות כלכלית שתאפשר את מימושם של הפרויקטים במתחמים הללו, זאת במגמה להגדיל את היצע יחידות הדיור החדשות הנבנות מכוח פרויקטים להתחדשות עירונית בירושלים

התנאים לקביעת הזכאות למענק ואופן בחירת המתחמים פורסמו בשבוע האחרון על ידי הוועדה הבין-משרדית להתחדשות עירונית ועיריית ירושלים.

המענק הכספי הגבוה שיוענק ליזמים בירושלים מצטרף לסיוע הנרחב של העירייה וסל הטבות ייחודיות עליהן החליטה, במטרה לקדם באופן מואץ את תחום התחדשות עירונית בירושלים, על פי מדיניות ראש העיר, ניר ברקת.

בין היתר הוחלט על מתן פטור גורף מהיטל השבחה בפרויקטים של פינוי בינוי שימומשו ב-7 השנים הקרובות, יינתן מסלול ירוק ומהיר לפרויקטים אלה שיכלול הליכי אישור לפרויקטים והסרת חסמים בירוקרטים. בנוסף, נקבעו בירושלים חמישה מתחמים מוכרזים לפינוי-בינוי עם תכנית בניין עיר (תב"ע) מאושרת, המגדירים את המדיניות ואת הזכויות בשטח. כמו-כן, הוקם צוות בין-משרדי משותף לעירייה, הוועדה המחוזית ומשרד השיכון לבדיקה וקידום של כל יוזמה להתחדשות עירונית, החל משלב הייזום.

יש לציין כי לצורך קידום הפרויקטים של התחדשות עירונית בירושלים הקים ראש העיר מינהלת ייעודית לתחום ההתחדשות העירונית בחברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים. המינהלת מלווה את היזמים והתושבים המעוניינים לקחת חלק בפרויקט, באופן צמוד ומקצועי לכל אורך התהליך, החל משלב התכנון ועד לשלב סיום הפרויקט, תומכת ומלווה את ניהול הפרויקט, מסייעת ליזמים בהסרת חסמים בירוקרטיים ומעניקה סיוע מקצועי בחינם. בנוסף, המינהלת מעניקה לתושבים חבילת סיוע ייחודית הכוללת בדיקות היתכנות ראשונית, ליווי תכנוני, סיוע אדריכלי וחוות דעת מקצועיות ללא תשלום.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: אנחנו שמחים להיות פורצי דרך בארץ ולתמרץ את היזמים והתושבים שהינם הלקוחות של העירייה לחדש את פניה של ירושלים במתווה בו כולם רק מרווחים". ברקת הוסיף כי "תחום ההתחדשות העירונית מהווה את אחד הכלים המרכזיים שלנו להגדלת היצע הדיור בבירה ולחידוש יחידות דיור ישנות, תוך ניצול יעיל יותר של הקרקע. התחדשות עירונית באמצעות "פינוי-בינוי" היא הזדמנות פיזית וחברתית ליצירת סביבת מגורים איכותית, נעימה, חווייתית וקהילתית עם שירותים חברתיים משודרגים בה.
כמו כן, יביאו התכניות לחידוש תשתיות עירוניות וסטנדרט מגורים גבוה שתואם צרכים עכשוויים, ליצירת מרחב ציבורי איכותי יותר, לפתרון בעיות תנועה וחנייה וישפרו משמעותית את איכות החיים בעיר, לרבות במתחמים המצויים בשכונות במצב סוציו אקונומי נמוך ובשכונות בעלות תשתיות ישנות".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה: ההתחדשות העירונית בירושלים נמצאת בתנופה אדירה ואנו רואים זאת בגידול המשמעותי בהיקף הפרויקטים הן ברמת הביצוע והן ברמה התיכנונית. המענק המיוחד שניתן אך ורק בירושלים מהווה תמריץ חשוב עבור יזמים ותושבים בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית ירושלים וזאת בנוסף לתמריצים הייחודים שמעניקה עיריית ירושלים בתחום זה."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.