''אקספרסיה-אימפרסיה'' תערוכת יחיד - נורית רוזן

יום ו', 06 מאי' 2016 בשעה 12:00
מיקום: בית העיתונאים ע"ש סוקולוב
כתובת: רח' קפלן 4 תל אביב (מפה)
משך: יותר משבוע
הזמנה לפתיחת תערוכת יחיד נורית רוזן
הזמנה לפתיחת תערוכת יחיד נורית רוזן
הציירת נורית רוזן- צלם אבי אמסלם
הציירת נורית רוזן- צלם אבי אמסלם
הודעה לעיתונות

''אקספרסיה-אימפרסיה'' תערוכת יחיד - נורית רוזן / אוצרת – אירית לוין

בין התאריכים 6-28 למאי, בית העיתונאים ע"ש סוקולוב (רח' קפלן 4) בתל אביב.
פתיחה חגיגית ביום שישי 6 במאי בשעה 12:00

זו תערוכת היחיד הראשונה של נורית רוזן לאחר מספר תערוכות קבוצתיות. '' זו תערוכה המסכמת שנת יצירה עם הדהוד לציורים ולרישומים מהעבר. מסת העבודות בשלושת המקבצים המוצגים בתערוכה זה לצד זה, יוצרת מפגשים צורניים וקולוריסטיים שונים. היצירה נעה בין תווי עומס ודחיסות לצד תווים שקטים ומופנמים. הצופה בתערוכה מסייר במעין לבירינת של דגמים וצורות הנעים בין פיגורציה להפשטה בין ריאליה מוחשית לריאליה פסיכולוגית'' - אומרת האוצרת אירית לוין - ''הציורים התחילו לעתים בקו ולפעמים בכתם צבע, ונוצרו בתהליך עבודה ספונטני חסר חוקיות ותכנון, בצבעי פנדה על קרטון בפורמט קטן. הדימויים הצמחיים עברו תהליך השטחה על-ידי האמנית, כאשר קווי המתאר השחורים יוצרים דיאלוגים עם סקלה של צבעים יוקדים''.

"העבודות החדשות הללו" – מסבירה נורית רוזן – "שונות לחלוטין מהציור הפיגורטיבי המוקפד שאפיין אותי בעבר. הן נוצרו במהלך ההתמודדות עם מחלת הסרטן. הן משקפות את הלך הרוח, את התחושה של מבוך ללא מוצא, של קירות שחורים שסוגרים עלי. משקפות את התסכול כשאני לא יודעת באיזו דרך לבחור ואיזו החלטה היא הנכונה. משקפות מצב של כאוס מאיים ואי וודאות , ותחושה של חוסר משמעות.
אני עובדת ישר מהבטן. בכל עבודה התוצאה מפתיעה אותי מחדש. למרות התחושות הקשות, העייפות הנוראית, הסבל, הדכדוך והפסימיות - נוצרה חגיגת צבעים אופטימית וחזקה. כנראה שהרצון שלי לחיות יותר חזק מהדיכאון והסבל. כנראה שאני לא מעזה להאמין שיהיה בסדר, שאתגבר על המחלה".

לפתיחה החגיגית של התערוכה שתתקיים ביום שישי 6.5.16 תגענה במיוחד צמד המוסיקאיות המחוננות, נגנית החליליות טלי רובינשטיין והפסנתרנית טל אבן-צור (הצמד הנפלא Tal Y Tali) שתנגנה הן קטעי מוסיקה מקורית פרי יצירתן והן עיבודים שלהן לשירים קיימים. השתיים השתתפו לאחרונה בדיסק שזכה בגראמי הלטיני היוקרתי ומופיעות הן בארץ והן ברחבי העולם.

לפרטים נוספים:

אביבה שורץ
יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי
052-3244769 03-6419030
[email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אביבה שורץ יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.