מפגש הכרות חינם - סדנה להורים של חוזר/ת בתשובה

יום ב', 02 מאי' 2016 בשעה 20:00
מיקום: מרכז התקשרות
כתובת: הגפן 80, גמזו (מפה)
משך: שעתיים וחצי
הרב נאקר (חזר בתשובה כשהיה בן 17) ואביו איציק נאקר. צילום: מאלבום התמונות המשפחתי
הרב נאקר (חזר בתשובה כשהיה בן 17) ואביו איציק נאקר. צילום: מאלבום התמונות המשפחתי
הודעה לעיתונות

מה היתה השאלה, בעצם? תשובות וכלים להורים מבולבלים של חוזרים בתשובה

התנועה בין הדתי לחילוני הפכה לתופעה שרק הולכת ומתעצמת - המון חוזרים בתשובה מצד אחד, והמון יוצאים בשאלה מהצד השני. ואיפה המשפחה בתוך כל זה?

בארץ קיימים אינספור ארגונים ומרכזים מחזירים בתשובה, יש גם כאלה שעוזרים 'לרפא' את החוזר בתשובה (מעודדים את ההורה לחנך מחדש את הילד החוזר בתשובה), וכמובן קיימים גם ארגונים המלווים את החוזר בשאלה ועוזרים לו להשתלב בחברה החילונית.
אבל מה קורה למשפחות שלהם? איך הן מתמודדות עם המשבר, עם ההפתעה והאיום שהן חשות?
בתוך כל התנודות האלה, אין כמעט התייחסות למעטפת האנושית שסביב החוזר בתשובה / יוצא בשאלה.

מתוך מטרה לתמוך בסביבה של החוזר בתשובה מתוך קבלה שלו ובלי להצטרך לוותר על החילוניות של החילוני, עמותת התקשרות מעניקה כלים, תמיכה וליווי למשפחות של חוזר בתשובה / יוצא בשאלה. וכל זאת במטרה לשמור ואפילו לחזק את הקשר עם הילד/ה שבחרו בדרך החדשה.
עד היום, העמותה ​ה​פעילה סדנאות של טיפול זוגי לזוגות בהם אחד מבני הזוג חזר בתשובה / שאלה והשני לא. בסדנה ​מקבלים הזוגות​ כלים פרקטיים איך ניתן לחיות יחד ​​ בלי כפייה ​ (לא דתית ולא חילונית)​ , בלי קרבנות אלא מתוך כבוד הדדי ואהבה ועבודה זוגית מעמיקה. בהמשך הזוגות מתלכדים לכדי קהילה של זוגות מעורבים, שיוצאת לפעילויות משותפות ומהווה קבוצת שווים תומכת ומכילה עבור הזוגות ובני משפחותיהם.

== עמותת ​ 'התקשרות - מחברים קצות בישראל' מפעילה סדנאות להורים של חוזר/ת בתשובה
==

כיום, הפעילות של העמותה מתרחבת לקירוב בין דתיים וחילוניים בחברה והמשך תמיכה במעטפת של החוזר בתשובה (סדנה להורים ליוצא בשאלה תפתח בקרוב). העמותה מלווה את ההורים בתהליך, ומעניקה להם כלים כיצד לשמור על קשר בריא וקרוב. מבלי לוותר על החילוניות שלהם, אך גם מבלי לכפות את החילוניות שלהם על ילדיהם. זאת, במטרה להסיר את האיום והחרדה, להקנות להם כלים לתקשורת בריאה, תקשורת של כבוד (לחילוני ולדתי) על מנת שיוכלו לנהל את המשפחה ואת הקשר עם הבן / בת בצורה מקרבת. מבלי לוותר על המקום של אף אחד.

עמי ברעם, מנכ"ל "התקשרות - מחברים קצוות בארץ": "יש המון הורים של חוזרים בתשובה שנמצאים במצוקה קשה ועושים טעויות נוראיות (כי קיבלו כל מיני עצות אחיתופל) ומנתקים את הקשר עם הילדים, או כופים עליהם אורח חיים שהילדים לא אמיתיים בתוכו. או סתם מאוד אומללים מהתהליך שהילד/ה עוברים ולא יודעים כיצד להכיל אותו.
אנחנו רוצים להגיע ולעזור. להראות להם שיש דרך נוספת, מלבד כפייה (דתית או חילונית). יש דרך ללא מלחמות."

"למעשה, " ברעם מסכם בקצרה, "יש כאן שלוש נקודות מאוד בסיסיות שכדאי להפנים ולזכור, לפני שניגשים לשיחה עם ילד/ה חוזר/ת בתשובה:

  1. הוא מתפתח לכדי אדם נפרד ועצמאי מאיתנו, וזה טבעי, בריא ונהדר (בעיקר בשבילו. לנו זה קצת צובט בלב.)
  2. החזרה בתשובה היא לא התחום היחיד שבו הוא לא יבחר את הבחירות שאנחנו בחרנו בחיים. וזו זכותו. ומעבר לכך – תתכן האפשרות הכמעט לא סבירה, שאולי, אולי, גם אנחנו טעינו אי שם במהלך הדרך.
  3. אנחנו אוהבים אותו. גם אם הוא דתי. וזה מה שחשוב שידע וירגיש כל הזמן. את זה שהוא חשוב לנו ושהקשר איתו חשוב לנו, ושאנחנו תמיד כאן בשבילו.

לאיזה סוג של קשר יובילו האבחנות האלו? קשר של שיתוף בין הבן/הבת להוריהם? קשר של קירבה? של אחריות הדדית? של ראיית הטוב? סביר להניח, עד כדי ודאי, שכן. מאוד."

​להתקשרות יש נסיון עשיר מאוד בעקבות ליווי של מאות זוגות מעורבים בתהליך של קבלה והכלה הדדית. כעת, אנשי המקצוע של העמותה באים להעניק מנסיונם גם להורים של החוזר בתשובה. ​

"התקשרות - מחברים קצוות בישראל"
טלפון: 077-2172770 (שלוחה 2)
[email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- התקשרות.