הודעה לעיתונות

פתיחת תערוכת היחיד של האמן יוסף קריספל "MAKE UP"

אפריל, 2016
פתיחת תערוכת היחיד של האמן יוסף קריספל "MAKE UP"

נגא - גלריה לאמנות עכשווית - אחד העם 60, תל אביב
הפתיחה: מוצ"ש, 16.4.2016 בשעה 20:00 בערב, נעילה: מוצ"ש, 4.6.16.

במוצ"ש, ה- 16.4.2016 בשעה 20:00 בערב תפתח ב"נגא גלריה לאמנות עכשווית"
תערוכת היחיד של האמן יוסף קריספל, בה יוצגו מיצב ציורי של עבודות חדשות העוסקות בציור על גבי מצעים שונים: ציור קיר, ציור על גבי אובייקטים (אשר נשענים על הקיר או מונחים על הרצפה), וציורים על בד.

עבודתו של קריספל השתנתה באופן רדיקאלי בשנים האחרונות. מציורי סדרות גדולות של ציורים פיגורטיביים חושניים ואקספרסיביים ששיקפו דימויים שנעו בין עולמות, זמנים שונים והיסטוריות שונות ממקורות שונים (צילומים, אנציקלופדיות, ספרים, אינטרנט וכו')
להגדרה חדשה: ציור הוא צבע על גבי משטח כלשהו; הוא שכבה ממוסכת, דֹק, מעטה.
הוא MAKE UP - המסווה או מקשט פנים או עור - או בהשאלה - מבצע את אותן הפעולות על גבי בד הקנווס, הקיר או האובייקט. קריספל מתאר את ציוריו כשכבה דינאמית אשר משתנה ומופיעה בכל פעם באופן שונה.

החיבור בין השקיפויות ושכבות הצבע לצד החיתוכים החדים של הצורות יוצר תחושה של תנועה ושל אי-יציבות בחלל. באובייקטים קריספל מוביל את הציור למחוזות דקורטיביים. אובייקטים אלה נדמים כחסרי ערך, משום שאין להם פונקציה ועם זאת הם אינם פסלים אך עדיין הם מעלים תחושה שהם חלקים מתוך מבנים ארכיטקטוניים, אולי פרסקו או ציורי קיר גדולים. באמצעות האובייקטים הוא בוחן תכונות שונות של שכבות צבע, כמו גם את כיוון הצפייה בציור (למעלה, למטה, מאחור) ומתייחס לטכניקות שונות מעולמות הבנייה, הריצוף וקישוט מבנים.

הציורים חושפים את מצבו המקורי של הבד או של כל מצע אחר (קירות הגלריה, האובייקטים). השימוש בטכניקה זו, גורם לחלקים המצוירים לתפקד ולהיראות כדוגמאות של בדי אופנה, PATTERNS, ובכל מקרה, כחלקים של תמונה גדולה יותר המצויה מחוץ לבדים עצמם, והיא מדומיינת בלבד. המצב ה"לא-גמור" של הציורים יוצר תכונה אופטית אשר מפעילה את עין הצופה לנוע באופן בלתי פוסק בין חלקיו השונים של הציור. הצבעוניות הזרחנית ו'הערנית' של הציורים אשר מתאחדת עם ההופעה המינימליסטית של הצורות והפעולות יוצרת הרמוניה דווקא בניגודיות שלה, אשר מעניקה לעבודות תנועה דינאמית תזזיתית.

יוסף קריספל, (נולד ב 1974) אמן, צייר ומרצה לאמנות. מלמד במחלקה לאמנות בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים. זכה בפרסים רבים, ביניהם: פרס רפפורט לצייר צעיר מטעם מוזיאון תל אביב לאמנות, פרס שר התרבות ופרס האמן הצעיר. הציג תערוכות רבות בארץ ובחו"ל, ביניהן תערוכות יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות, פלאצו מדיצ'י ריקארדי בפירנצה (Palazzo Medici Riccardi), מוזיאון חיפה ומוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. ציוריו מצויים באוספים רבים, בין השאר באוספיהם של מוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון תל אביב לאמנות, כנסת ישראל ובאוספים פרטיים בארץ ובחו"ל. בשנים האחרונות זכה לשבחים רבים על הסדרה "אלביס" בסדנאות האמנים (2009), על הציור בספריה הלאומית (2013) ועל ציור הקיר ענק הממדים בבית חולים "מאיר" בכפר סבא (2014).

לפרטים נוספים: פזית שחר / 050-8443308 / [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פזית שחר – תקשורת ויחסי ציבור.