לוגו החברה
לוגו החברה
הודעה לעיתונות

ענקית הכימיה והתרופות Merck מדווחת על צמיחה חזקה בתוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון 2016

סך מכירות תרופת הרביף המתחרה בקופקסון של טבע הסתכם ב- 422 מיליון אירו

חברת Merck, חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, הנסחרת בגרמניה (MRGG.DE), מדווחת הבוקר (חמישי, 19 במאי 2016) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2016 ומציגה עלייה משמעותית במכירות וברווחים. בעוד רכישת Sigma-Aldrich ממלאת תפקיד מרכזי בצמיחה זו, הציגה החברה גם צמיחה אורגנית.

מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל.

תחום מוצרי הבריאות ומדעי החיים הוביל את הצמיחה האורגנית של החברה, עם גידול של 4.7% במכירות. רכישת Sigma-Aldrich תגברה את המכירות ב- 20.5%, ותרמה 27% לרווח EBITDA לפני הוצאות בלתי רגילות. החברה מדווח כי תהליך המיזוג של Sigma-Aldrich מתנהל כמתוכנן, והחוב הפיננסי שלה צומצם במהלך הרבעון ב- 600 מיליון אירו. עם פרסום הנתונים, שבה Merck ומאשרת את התחזיות הקודמות שלה לכל 2016.

לדברי סטפן אושמן (Oschmann), יו"ר מועצת המנהלים של Merck, "התחלנו את 2016 היטב, וצמחנו באופן רווחי. השילוב של Sigma-Aldrich מתקדם במהירות, ואנו עומדים במטרות שהצבנו בכל הנוגע להפחתת החוב. בתחזית לכל 2016, אנו ממשיכים לצפות לצמיחה אורגנית קטנה של קבוצת Merck."

סך כל המכירות נטו של Merck גדל ברבעון הראשון של 2016 בשיעור של 20.5%, והסתכם ב- 3.7 מיליארד אירו, לעומת 3.0 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. ניתוח הצמיחה האורגנית, מציג גידול של 4.7% במכירות הקבוצה, בזכות ביצועים טובים של מגזר הבריאות ומדעי החיים. המכירות גדלו ב- 19.8% בזכות רכישות אותן ביצעה Merck, ובראש ובראשונה רכישת Sigma-Aldrich. עסקת הרכישה הזאת נסגרה בנובמבר 2015, וזהו הרבעון המלא הראשון בו מאוחדות תוצאות הרכישה אל תוך תוצאותיה של Merck. החברה התמודדה עם שינויים שליליים בשערי המטבע, שהובילו לירידה של 4% בתוצאות, במיוחד בשל תנודות במטבעות בדרום אמריקה. בעקבות רכישת Sigma-Aldrich, גדל נתח ההכנסות ממכירות בצפון אמריקה והתייצב על שיעור משמעותי של 26%, לעומת

20% ברבעון המקביל אשתקד. אירופה אחראית ל- 33% ממכירות הקבוצה, ושמרה על מעמדה כאיזור הגדול ביותר.

ה- EBITDA , שהיא המדד הפיננסי המרכזי המשמש לבחינת התוצאות הכספיות של חברה, לפני הוצאות בלתי רגילות, עלה בשיעור של 27% והסתכם ב- 1.1 מיליארד אירו, לעומת 853 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בזכות ביצועים טובים של מגזר הבריאות ומדעי החיים, כמו גם רכישת Sigma-Aldrich. הרווח EBIT עלה ב- 76.8% והתייצב על 849 מיליון אירו (לעומת סך של 480 מיליון ברבעון המקביל). הנתונים כוללים את ההשפעה החד-פעמית של רווח בהיקף של כ- 325 מיליון אירו ממכירת Kuvan, עליה הוכרז באוקטובר 2015. הרווח נטו של Merck יותר מהוכפל בשלושת החודשים הראשונים של השנה, והתייצב על 591 מיליון אירו לעומת 282 אשתקד. הרווח למניה לפני סעיפים יוצאים מן הכלל עלה ברבעון הראשון ב- 37.5%, ועמד על 1.54 אירו לעומת 1.12 ברבעון המקביל אשתקד.
Merck החלה בצמצום החוב הפיננסי נטו שלו, בשיעור של 581 מיליון אירו, והוא עומד עתה על 12.1 מיליארד. הצמצום בא בעקבות הגדלה מהותית של החוב בסוף 2015, שנבעה מרכישת Sigma-Aldrich. כמו במקרים של רכישות גדולות בעבר, מתכוונת Merck לצמצם במהירות את החוב שלה.
בסוף מארס השנה, העסיקה Merck 50,259 עובדים בכל העולם.

רביף וארביטוקס מובילות צמיחה אורגנית בתחום הבריאות
מגזר התרופות של Merck הציגו צמיחה אורגנית נאה של 5.4% ברבעון הראשון של השנה, תוך עליה במכירות בכל האזורים למעט אירופה. שינויים שליליים בשערי המטבעות קיזזו 6.8% מהתוצאות. בנוסף הובילה החזרת הזכויות על Kuvan לידי BioMarin לצמצום המכירות ב- 1.0%. בעקבות כל אלה, ירדו מכירות מגזר התרופות בשיעור של 2.4% ברבעון הראשון והסתכמו ב- 1.6 מיליארד דולר, לעומת 1.7 מיליארד אשתקד.
מכירות תרופת הרביף, שפותחה בישראל, המשמשת לטיפול בטרשת נפוצה, הציגו ירידה זעירה של 1.5% בלבד, למרות תחרות גוברת של תרופות אוראליות. עם השפעה שלילית של 0.2% בעקבות שינויים בשערי המטבעות, הגיעו מכירות רביף ל- 422 מיליון אירו, לעומת 430 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות התרופה האונקולוגית ארביטוקס, שפותחה בישראל הציגו צמיחה אורגנית של 3.8%, למרות שינויים שליליים של 3.2% בשערי המטבעות. המכירות הסתכמו ב- 207 מיליון אירו, לעומת 205 מיליון ברבעון המקביל. Gonal-f המשמש לטיפולי פריון הציג צמיחה אורגנית חזקה במכירות בשיעור של 17%, לרבות השפעה שלילית של שערי המטבעות. המכירות הסתכמו ב- 187 מיליון אירו, לעומת 164 מיליון אירו אשתקד.

הרווח EBITDA של מגזר התרופות צמח ב- 10.3% ל- 508 מיליון אירו לעומת 361 אשתקד, בזכות ביצועים אורגניים טובים, וסיום תקופת ההוצאה בגין עמלות אשר שולמו לפייזר בגין קידום תרופת הרביף. השיפור ברווח בא למרות העלייה בהוצאות המו"פ, המתמקדות בעיקר בתוכנית המחקר בתחום האימונו-אונקולוגי.

בנוסף, מדווחת Merck גם על גידול של 89.3% ברווחיות בתחום מדעי החיים, הן כתוצאה מצמיחה אורגנית והן בזכות עסקות רכישה אותן ביצעה החברה. גם עסקי מגזר חומרי הביצועים הציגו צמיחה, ובמיוחד בתחום החומרים המשמשים לייצור צגים שטוחים, שם שומרת Merck על מעמדה המוביל בתעשייה.

עם פרסום התוצאות לרבעון הראשון, שבה Merck ומאשרת את התחזיות אותן הציגה לכל השנה. החברה מעריכה כי מכירותיה ב- 2016 יסתכמו ב- 14.8 מיליארד עד 15 מיליארד אירו, תוך הצגת צמיחה אורגנית פנימית קטנה – וצמיחה דו-ספרתית נמוכה של כלל סל המוצרים, בזכות רכישת Sigma-Aldrich. מול אלה, צפויה החברה לספוג ירידה של 3-5% במכירות בשל השינויים בשערי המטבעות, והציפיה להמשך הפיחותים בדרום אמריקה. ציפיות הרווח EBITDA עומדות על 4.1-4.3 מיליארד אירו. הקבוצה צפויה לייצר תזרים מזומנים חופשי של 3.1 עד 3.3 מיליארד אירו, ורווח למניה של 5.65-6.00 אירו.

פעילות מו"פ בישראל
אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של מרק בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של החברה. אינטר-לאב זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. בנוסף היא מפתחת תאים חדשים עם מאפיינים שמאפשרים פיתוח של תרופות חדשות יעילות יותר. אינטר-לאב גם מפתחת כלים חדשניים לגילוי תרופות.
אינטר-לאב, מנוהלת על-ידי רג'ין שבח, ונוסדה ב-1978, על-ידי "סרונו", אשר נרכשה ב-2006 על-ידי מרק. לאחר הרכישה הפכה סרונו לחטיבה הביופרמצבטית של מרק.

ב- 2012 השיקה אינטר-לאב את חממת הביומד הראשונה מסוגה בישראל. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.

קבוצת מרק משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברה בת, המנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. החברה משווקת בשוק המקומי את מוצרי הפוריות: גונאל-אף,
לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ופרגובריס, את הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, את היוטירוקס לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס וכן את התרופה האונקולוגית ארביטוקס. ארביטוקס רשומה
היום בישראל לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי בכל קו טיפולי ובשילוב כל כימותרפיה, לטיפול בסרטן ראש צוואר מקומי בשילוב עם קרינה ולטיפול בסרטן ראש צוואר גרורתי בשילוב כימותרפיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.