לוגו חברה
לוגו חברה
הודעה לעיתונות

ענקית הכימיה והתרופות Merck מדווחת על זינוק בתוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2016 – ומעלה תחזיות להמשך השנה

תרופת הרביף, המתחרה בקופקסון של טבע רשמה מכירות של 441 מיליון אירו ברבעון, למרות תחרות מצד תרופות אוראליות

חברת Merck, חברה מובילה בתחום המדע והטכנולוגיה, הנסחרת בגרמניה (MRGG.DE), מדווחת היום (חמישי, 4 באוגוסט 2016) על עלייה משמעותית במכירות ברבעון השני של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. תוצאות ה- EBITDA לפני הוצאות בלתי רגילות רשמו גם הן עלייה חדה. בעקבות הביצועים העסקיים הטובים ברבעון השני של השנה, מעלה החברה את תחזיות המכירות וה- EBITDA שלה להמשך השנה.

מכירות קבוצת Merck עלו ברבעון השני ב- 18.2% והסתכמו ב- 3.8 מיליארד אירו, לעומת 3.2 בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול האורגני במכירות, אותו הובילו מגזרי הבריאות ומדעי החיים, עמד על 5.1%. הצמיחה במכירות בעקבות רכישות אותן ביצעה Merck עמדה על 19.2%, המשקפים את שילוב עסקי סיגמה-אולדריץ', שרכישתה הושלמה בנובמבר אשתקד. שינויים שליליים בשערי המטבעות הובילו לקיזוז 6.1% מסך המכירות המדווחות – בעיקר בשל תנודות המטבע בדרום אמריקה. ברבעון השני, רשמה Merck צמיחה אורגנית בכל האזורים הגיאוגרפיים המפורטים בדוחות. כתוצאה מרכישת סיגמה-אולדריץ', גדל נתח המכירות בצפון אמריקה והוא מהווה עתה 26% מהכנסות החברה, לעומת 20% אשתקד. אירופה ואיזור אסיה-פסיפיק תרמו כל אחד 31% מההכנסות.

תוצאות ה- EBITDA, שהן המדד הפיננסי המרכזי המשמש לבחינת התוצאות הכספיות של חברה, לפני הוצאות בלתי רגילות, עלו ב- 28.8% והגיעו ל- 1.158 מיליארד אירו, לעומת 899 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. שולי הרווח לפני הוצאות יוצאות מהכלל עלו והתייצבו על 30.4%, לעומת 27.9%. למרות שיעור גבוה יותר של הוצאות יוצאות מן הכלל, כתוצאה מרכישת סיגמה-אולדריץ', רשמו תוצאות ה- EBIT של הקבוצה עלייה של 9.8%, והסתכמו ב- 550 מיליון אירו לעומת 501 מיליון ברבעון השני אשתקד. ההכנסה נטו של Merck הסתכמה ברבעון השני ב- 312 מיליון אירו, והייתה נמוכה ב- 9.1% מהתרופה המקבילה. הירידה משקפת עלייה חדה בתוצאות השליליות,
הנובעות בעיקר מרישום התחייבויות תגמול לעובדים באמצעות הקצאת מניות לטווח ארוך: התחייבויות האלה גדלו עם העלייה בשערי מניית Merck במהלך הרבעון השני של השנה. הרווח

למניה לפני הוצאות יוצאות מן הכלל עלה ברבעון השני ב- 19.2%, ועמד על 1.55 אירו לעומת 1.3 בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי סטפן אושמן (Oschmann), יו"ר מועצת המנהלים של Merck, "ברבעון השני של השנה השגנו את כל היעדים אותם קבענו. ההישגים האלה מתייחסים הן לשילוב עסקי סיגמה-אולדריץ' והן לפיתוח תרופות חדשות. ביקוש גבוה למוצרינו והתפתחות בשווקים סיפקו רוח גבית נוספת לעסקי הבריאות ומדעי החיים. כיוון שבמיוחד בתחום הבריאות ביצועי החברה ברבעון השני היו טובים כל כך, החלנו להעלות את התחזית לשנה השלמה".

מכירות מגזר התרופות צומחות בכל האזורים – בהובלת רביף וארביטוקס

מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל.

מגזר מוצרי הבריאות רשם צמיחה אורגנית חזקה, עם גידול של 7.3%, לה תרמו כל האזורים הגיאוגרפיים בהם פעילה החברה. שינויים שליליים בשערי המטבעות קיצצו 9% מההכנסות, ובמקביל קיזזה החזרת הזכויות על Kuvan לידי BioMarin אחוז נוסף. בסך הכל, עמדו מכירות מגזר הבריאות ומדעי החיים על 1.8 מיליארד אירו.

מכירות תרופת הרביף, שפותחה בישראל, המשמשת לטיפול בטרשת נפוצה, היו יציבות ברבעון השני, למרות הלחץ התחרותי של תרופות במתן אוראלי. תנודות שליליות בשערי המטבעות קיזזו 4.2% מהמכירות, ואלה הסתכמו ב- 441 מיליון אירו.

מכירות התרופה האונקולוגית ארביטוקס, שפותחה בישראל, הציגו ברבעון השני עלייה של 6.8% שקוזזה מול שינויים שליליים בשערי המטבעות, בהיקף של 7.2%. מכירות ה- Erbitux הסתכמו ברבעון הזה ב- 232 מיליון אירו נטו, לעומת 233 בתקופה המקבילה אשתקד.

מכירות התרופה לפריון Gonal-f רשמו צמיחה אורגנית חזקה במיוחד, עם גידול של 23.1% במכירות – במיוחד בצפון אמריקה, ומכירות כוללות של 209 מיליון אירו לעומת 177 מיליון בתקופה המקבילה.

הכנסות EBITDA של עסקי הבריאות עלו ברבעון השני ב- 16.1% והסתכמו ב- 557 מיליון אירו (לעומת 480 בתקופה המקבילה אשתקד). 30 מיליון אירו מהרווח הזה, נבעו ממכירת זכויות המיעוט אותן החזיקה קרן הון הסיכון של Merck במספר חברות בהן השקיעה בעבר. שולי הרווח הגולמי
EBITDA של מגזר הבריאות לפני סעיפים יוצאים מן הכלל, השתפרו משמעותית ועמדו על 31.8% לעומת 26.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

בנוסף, מדווחת Merck גם על גידול של 8.1% במכירות במגזר מדעי החיים – אשר הציג את הצמיחה האורגנית הגבוהה ביותר במסגרת עסקי החברה. הגידול נרשם בזכות ביקוש יציב למוצרי Merck בתעשייה הביו-פרמצבטית. נוסף על הצמיחה האורגנית, תרמה רכישת סיגמה-אולדריץ' לגידול של 79.7%. שינויים שליליים בשערי המטבעות קיצצו 2.8% מהמכירות. בסך הכל, רשמו עסקי מדעי החיים של Merck ברבעון השני גידול של 85% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועמדו על 1.4 מיליארד אירו.

עסקי מגזר חומרי הביצועים, המתמקדים במוצרים המשמשים לכל אורך שרשרת הערך של תעשיית התרופות, רשמו צמיחה אורגנית של 13.5%. במגזר הפתרונות לעולם המחקר, המתמקד בעולם האקדמיה ופיתוח התרופות, נרשמה צמיחה אורגנית של 3.2%. מכירות הפתרונות היישומיים, המיועדים למעבדות בדיקות ולתעשיית המזון, עלו ב- 3.9%.

הכנסות EBITDA של מגזר מדעי החיים זינקו ב- 108.6% ברבעון השני של השנה והסתכמו ב- 417 מיליון אירו, ושולי הרווח הגולמי השתפרו ועמדו על 29.1% לעומת 25.9%. התוצאות היוצאות מן הכלל האלה מיוחסות הן לצמיחה האורגנית – והן לסינרגיה עם עסקי סיגמה-אולדריץ' אותה רכשה Merck.

Merck מעלה את התחזיות

עם פרסום התוצאות לרבעון השני, העלתה Merck את התחזיות אותן היא מציגה לכל השנה. החברה מעריכה כי מכירותיה ב- 2016 יסתכמו ב- 14.9 מיליארד עד 15.1 מיליארד אירו, לעומת 14.8 עד 15 מיליארד אותן חזתה עד עתה. החברה צופה צמיחה אורגנית פנימית מתונה – וצמיחה דו-ספרתית נמוכה של כלל סל המוצרים, בזכות רכישת סיגמה-אולדריץ'. מול אלה, צפויה החברה לספוג ירידה של 3-5% במכירות בשל השינויים בשערי המטבעות, והציפיה להמשך הפיחותים בדרום אמריקה. ציפיות הרווח EBITDA מעודכנות גם הן כלפי מעלה, ועומדות על 4.25-4.4 מיליארד אירו לכל השנה, לעומת 4.1-4.3 מיליארד בתחזית הקודמת. הקבוצה צפויה לייצר תזרים מזומנים חופשי של 3.14 עד 3.25 מיליארד אירו.

החוב הפיננסי של החברה, שעלה משמעותית בשל רכישת סיגמה-אולדריץ', צומצם משמעותית, ועמד בסוף יוני על 12.5 מיליארד אירו, לעומת 12.7 מיליארד בסוף 2015 – למרות תשלומי דיווידנדים אותם ביצעה החברה במהלך התקופה. בסוף יוני, העסיקה Merck 50,456 עובדים.

פעילות מו"פ בישראל
אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של מרק בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של החברה. אינטר-לאב זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. בנוסף היא מפתחת תאים חדשים עם מאפיינים שמאפשרים פיתוח של תרופות חדשות יעילות יותר. אינטר-לאב גם מפתחת כלים חדשניים לגילוי תרופות.
אינטר-לאב, מנוהלת על-ידי רג'ין שבח, ונוסדה ב-1978, על-ידי "סרונו", אשר נרכשה ב-2006 על-ידי מרק. לאחר הרכישה הפכה סרונו לחטיבה הביופרמצבטית של מרק.

ב- 2012 השיקה אינטר-לאב את חממת הביומד הראשונה מסוגה בישראל. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.

קבוצת מרק משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברה בת, המנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. החברה משווקת בשוק המקומי את מוצרי הפוריות: גונאל-אף,
לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ופרגובריס, את הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, את היוטירוקס לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס וכן את התרופה האונקולוגית ארביטוקס. ארביטוקס רשומה
היום בישראל לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי בכל קו טיפולי ובשילוב כל כימותרפיה, לטיפול בסרטן ראש צוואר מקומי בשילוב עם קרינה ולטיפול בסרטן ראש צוואר גרורתי בשילוב כימותרפיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.