מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 23/08/2016 18:21
נושא: צבא וביטחון
 חניכי המכינה יחד עם תמי לוי מנהלת אגף החינוך במהלך הפגישה.קרדיט תמונות: דוברות והסברה עיריית טבריה
חניכי המכינה יחד עם תמי לוי מנהלת אגף החינוך במהלך הפגישה.קרדיט תמונות: דוברות והסברה עיריית טבריה
הודעה לעיתונות

החלה קליטת גרעין מכינת הקד"צ - "מעשה בגליל" בטבריה - סבבה בצפון

השבוע הגיעו כ 40 חניכי המכינה הקדם צבאית "מעשה בגליל" לעיר טבריה לקליטה ראשונית.

מדובר כבר במחזור השני של מכינה חצי שנתית אשר הוקמה בשיתוף פעולה של עיריית טבריה ועמותת "מרכז מעשה" שהיא עמותת בת של קרן רש"י.

המכינה כוללת חניכים בוגרי תיכון, בנים ובנות מהעיר טבריה ומערים נוספות בצפון, הדוחים את גיוסם לחודש מרץ בכדי להשתתף בחוויה של התנדבות בתרומה לקהילה והכשרת מנהיגות.

את פני החניכים קיבלה תמי לוי מנהלת אגף החינוך במהלך פגישת היכרות ושיחת פתיחה שנערכה באולם הישיבות של עיריית טבריה.

במהלך השבוע האחרון למדו המכיניסטים להכיר את העיר דרך מספר פעולות מרכזיות: ריצת ניווט בעיר, הכנה למשימות ההתנדבות בעיר- קורס הדרכה, התנדבות במעון "גוונים" בעיר ואריזת חבילות מזון בעמותת "שכן טוב", והכשרה וצביעה של מדרשת המכינה הממוקמת במתחם ארזים.

לקראת סוף השיחה, המכיניסטית בת העיר טבריה אליה חרובי, הודתה לראש העיר ולמנהלת אגף החינוך על תרומת עיריית טבריה לפיתוח המכינה, על העזרה והסיוע שהיא מגישה למכינה ועל המקום הפיזי והמטפורי שהעירייה מעניקה למכינה ולחניכים.

ליטל שושן, מכיניסטית נוספת, אמרה במהלך השיחה שהיא רק מצפה בכיליון עיניים ובקוצר רוח להתחיל בעשייה החברתית ולבצע פעילות התנדבותית יחד עם בני הנוער בעיר.

תום פרוחי ראש המכינה אמר כי: "חשוב לנו להודות לכלל הגורמים ברשות המקומית, לראש העיר יוסי בן דוד, ולסגנו דרור ללוש ולאגף החינוך בפרט על שיתוף הפעולה המלא ועל הסיוע הרב.

המטרה שלנו כמכינה היא להחזיר לטבריה על ההזדמנות הנפלאה שהיא מעניקה לנו ולייצר שינוי בקרב בני הנוער ולגרום להם בסופו של תהליך לרצות להיות כמונו חדורי אמונה בכל הקשור לתרומה לקהילה.

המכינה הוקמה מתוך אמונה כי ע"מ לקדם שיווין הזדמנויות באוכלוסיה יש לאפשר לצעירים מטבריה וסביבתה להשתתף במסגרת מעצימה אשר תהווה בסיס לפיתוח יכולות אישיות, מיצוי הפוטנציאל, שירות צבאי משמעותי, ומעורבות קהילתית תוך שימת דגש מרכזי על פיתוח הנהגה צעירה וערכית לפריפריה הצפונית במדינת ישראל".

עוד בסבבה בצפון- http://sababanort.wixsite.com/sababanort

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.