מפרסם: מועצה אזורית נחל שורק
תאריך: 31/08/2016 15:32
עדכון: 31/08/2016 15:32
נושא: דתות, יהדות
הודעה לעיתונות

סיור סליחות ולא בסמטאות

חודש אלול ועשרת ימי תשובה הם כידוע ימי הסליחות, ימי ה"סליחות" הם ימים של חשבון הנפש לכל אחד ואחת, ימים של תיקון מעשינו בדברים שבין אדם למקום, בין אדם לחברה, בין אדם לחברו ובין אדם לבין עצמו.
בניגוד למה שנהוג לחשוב סיור סליחות לא חייב להתקיים בשעות החשיכה וגם לא בסמטאות אפילות. דווקא ימים אלו הם זמן מצוין להתחבר למסורת היהודית בצורה חווייתית ולא מאיימת , ללמוד ולהכיר את החברה הדתית והחרדית באופן נטול ציניות וללא סטיגמות ולהפוך את סיור הסליחות התיירותי לסיור עוצמתי עם מסר רוחני .
אני רוצה להציע לכם סיור מיוחד ושונה שניתן לחוות דרכו את החיבור המדובר כל כך בימי הסליחות. חיבור בין האדם למקום (הקב"ה ), בין האדם לחברו ובין אדם לעצמו.
מה מתאים יותר לכך מאשר סיור היכרות, פעיל ומרתק ,עם החלוץ החרדי שב"מדינת התורה בזעיר אנפין"
"מדינת התורה בזעיר אנפין" הוא כינויה של המועצה החרדית-חקלאית (היחידה בארץ) מ.א נחל שורק. מועצה זו הוקמה ע"י תנועת פא"י החרדית , והיא כוללת בתוכה 7 יישובים חקלאיים כולם בעלי אופי דתי או חרדי .
מוזיאון החלוץ החרדי – חפץ חיים
אנו נתחיל את סיורנו בהיכרות עם ההיסטוריה הייחודית של המקום ושל תנועת החלוץ החרדי – מוזיאון החלוץ החרדי הוא מיני מוזיאון המספר את סיפורו של קיבוץ חפץ חיים ,הקיבוץ החרדי הראשון שהוקם בא"י . הקיבוץ הוקם ע"י תנועת פא"י בשנת 1944 על אדמת הקק"ל והקמתו סימנה את נקודת המפנה ביחסי חרדים- ציונים וציינה את התחלת שיתוף הפעולה בין שתי הקבוצות המנוגדות זו לזו . במוזיאון ניתן לראות ולהתרשם מתמונות מחיי היום יום , כלים חקלאיים , סרטים ומכתבי של גדולי העם וגדולי הרבנים .ולהתרשם מהקשיים הפיזיים והרוחניים שאיתם התמודדו חלוצים אלו .

שופרות וקרניים – החווה של חוה – חפץ חיים
במהלך השנה החווה של חוה משמשת כחוות חיות עם פעילויות מגוונות לילדים ולמשפחה . בתקופה זו רוב הסיורים המגיעים לחווה הם בהקשר אחר – היכרות עם בעלי הקרניים . במפגש החוויתי עם חוה ( הפנסיונרית החייכנית שהקימה ומנהלת את החווה ) תוכלו להתרשם ממגוון רחב של קרניים – כשרות לשופר ושאינם כשרות . נבחן סוגים שונים של שופרות וקרניים ונתנסה מתקיעה בשופר גולמי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מועצה אזורית נחל שורק.