מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 25/09/2016 13:08
נושא: בידור ופנאי, מוניציפלי
חיזיון אור קולי בבית שאן-דוברות העירייה
חיזיון אור קולי בבית שאן-דוברות העירייה
הודעה לעיתונות

זה קורה בחול המועד סוכות בבית שאן | סבבה בצפון

גם זה קורה בחול המועד סוכות בבית שאן: אורות, צלילים וטעמים ב"לילות שאן"
גם רשות הטבע והגנים נוטלת חלק בחגיגת פסטיבל האסיף שתתקיים בחול המועד סוכות בבית שאן ומזמינה את אלפי המבקרים בעיר לחוויה לילית וגסטרונומית בעיר העתיקה המשלבת עבר והווה.

ראש העיר רפי בן שטרית: "כל מי שיגיעו לאתר בימים אלה ייחשפו לאוצרותיה של העיר. המבקרים ייהנו מחיזיון אור קולי מרהיב ומשוק איכרים שבו יציעו סוחרים מקומיים את תוצרתם בימי חול המועד סוכות".

בימי רביעי וחמישי 19-20.10 בשעות 19:00– 23:00 מזומנת לתושבי בית שאן ולאורחים הרבים שצפויים לפקוד אותה חוויה בלתי נשכחת: במסגרת "לילות שאן" ייערך מופע אור-קולי מרהיב, שבו יפגשו הצופים דמויות מן העבר ויטעמו ממבחר מטעמים של תושבי המקום (בתשלום סמלי).

מנהל גן לאומי בית שאן נסים בדוס הסביר, כי הכניסה למופע האור קולי תתבצע, כרגיל, לטריבונה, ומשם שני מדריכים יובילו את המבקרים, כולל הסברים, דרך הנבלנית שתנגן בכניסה למרכז העיר הרומית המפוארת, עד לכניסה לבית המרחץ ושם יקבלו את שתי הקבוצות שני מדריכים אחרים, שיסיירו איתם בתוך בית המרחץ, בקרדו השוקק ומשם ליהנות בדוכני מטעמים מבית היוצר של תושבי סקיתופוליס.

שני מדריכים נוספים יקבלו את המבקרים בסיגמא ושם יקבלו הסבר על המקום, וימשיכו לצומת הרחובות בהמשך הסיור שם יקבל את פניהם מספר הסיפורים סביב המדורה.

בסיום "שעת סיפור" המבקרים ימשיכו למרכז הקרדו לשוק הדוכנים ומי שירצו להגיע לתיאטרון לתחנת המופע האחרונה, יפגשו בכניסה לתיאטרון מדריך נוסף שיקבל אותם עם הסבר קצר.

בנקודה זו יחליטו המבקרים האם הם רוצים לבלות בשוק הדוכנים לשתות, לאכול ולקנח בתירס חם או בעוגיות מעשה ידיהם של נשות סקיתופוליס. יודגש, כי בסיום כל קטע מודרך המדריכים חוזרים להוביל את הקבוצה הבאה וכן הלאה לאורך כל הערב.

ראש העיר רפאל בן שטרית אמר, כי הוא שמח שהצליח לרתום את רשות הטבע והגנים להצטרף לחגיגת פסטיבל האסיף ולתת אופציה נוספת למבקרים הרבים הצפויים להגיע לעיר. "כל מי שיגיעו לאתר בימים אלה ייחשפו לאוצרותיה של העיר בשעות הבוקר ובשעות הערב.

משבע בערב עד חצות ייהנו המבקרים מחיזיון אור קולי מרהיב ומלהיב ומשוק איכרים שבו יציעו סוחרים מקומיים את תוצרתם בימי חול המועד סוכות"

יצוין, כי בנוסף, במסגרת הפסטיבל רתמה העירייה גם את קק"ל שתקיים פעילות עשירה בפארק האקליפטוס בבית שאן.

קק"ל, בשיתוף העירייה, יעמידו לרשות המבקרים הרבים שבע תחנות הפעלה בליווי מדריכים, כולן מתחום איכות הסביבה המיחזור והקיימות. בין שאר הפעילויות: יצירה בצבע עם פלחי עץ האיקליפטוס, יצירת שרשראות מפקקים, הכנת גרפיטי (בצבעי חום-כחול-ירוק ), סדנה מוסיקלית - מוסיקה בכלי נגינה ממוחזרים, סדנא אומנותית עם קוביות לפעוטות, סדנת בניית מתקן לגובה וסדנת אריגה בנול. מומלץ לכל משפחה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.