מפרסם: דוניצה תקשורת
תאריך: 21/12/2016 12:10
נושא: גאדג'טים
ניב יוסיפון, סמנכ״ל הסחר של מפעיל, המייצגת בישראל את חברת טושיבה
ניב יוסיפון, סמנכ״ל הסחר של מפעיל, המייצגת בישראל את חברת טושיבה
הודעה לעיתונות

ניב יוספון מ׳מפעיל׳, נציגת טושיבה: פתרון ה-Mobile Zero Client שלנו היה מונע את ההסתבכות וזליגת המידע

בעקבות הידיעה שפורסמה היום על הפריצה שאירעה לביתו של ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, וגניבתו של מחשב נייד צבאי שהיה בו, אומר ניב יוסיפון, סמנכ״ל הסחר של מפעיל, המייצגת בישראל את חברת טושיבה, כי זו בדיוק הסיטואציה שחשבו עליה מהנדסי טושיבה, כאשר יצאו לשוק עם ה- Toshiba Mobile Zero Client (TMZC) - הפתרון הראשון מסוגו בעולם המבוסס על מחשבים ניידים, מאפשר לארגונים – דוגמת צה״ל - לבצע את כל המשימות מבוססות ה-IT, דרך מערכת V.D.I ארגונית ברמת אבטחה חסרת תקדים ברמתה. ״מחשב״ ה-TMZC הנייד נראה מבחוץ כמחשב נייד לכל דבר, אך בפועל אין בו דיסק קשיח, או מערכת הפעלה ולכן אין כל חשש מגניבת מידע או גניבת המחשב.

אתמול לפנות בוקר פרצה כנופיית גנבים לדירתו של ראש אכ"א טופולנסקי במועצת באר טוביה. מחשב נייד צבאי שהיה בו נגנב, יחד עם המכונית של הבת. מצ"ח פתחה בחקירה, במצ"ח בודקים עם המשטרה אם הפריטים שנגנבו מביתו של אלוף טופולנסקי הכילו מידע מסווג וממקדים את החקירה במישור המודיעיני. טופולנסקי ייחקר באזהרה... מדובר במקרה השלישי בשנה האחרונה שבו נגנב מקצין בכיר בצה"ל ציוד צבאי יקר בעל ערך בנסיבות אזרחיות-פליליות. לפני כחודשיים הושעה קצין בדרגת אלוף-משנה מחיל האוויר לאחר שנגנב מביתו מחשב נייד צה"לי.

״עם ׳הדלקתו׳ של המחשב הנייד ה-TMZC הוא מתחבר לרשת האלחוטית או קווית זמינה דרך רכיב ה-BIOS שלו בלבד, ללא כל צורך במערכת הפעלה או אחסון כלשהו ומאפשר למשתמש לגשת לכל המידע האישי והארגוני שלהם, בלא כל קשר למיקומו הגיאוגרפי, בבית או במשרד בצבא. בפועל, אף פיסת מידע אינה נמצאת על כונן מקומי״. התוצאה: המידע הארגוני החסוי פעיל רק על השרת. למרות תחושת העובד כי הוא עובד מדיסק מקומי, אין במחשב כלום. פשוט אפס. למרות שבמחשב הנייד אין כל שטח אחסון,. באופן עבודה זה, אין אפשרות שנוזקה כלשהי תתמקם ותאוחסן במערכת ובמקרה של ניסיון לגניבת מידע, או ניסיון לגניבת המחשב עצמו, המחשב ריק מכל תוכן שהוא...״

כיצד בכל זאת מחשב נייד יכול לעבוד ללא דיסק או מערכת הפעלה:
״כיוון שטושיבה הנה היצרנית היחידה בעולם המייצרת את ה- BIOS בעצמה ורמת האבטחה והניקיון של הרכיב הנה הגבוהה בעולם, הצליחה החברה לייצר BIOS אשר ׳יודע לייצר׳ התקשרות ישירה דרך חיבור SSID למערכת VDI ארגונית ישירות ללא כל צורך ברכיבי מחשב נוספים. ברגע שהחיבור המאובטח נוצר, העובד מקבל על מסך המחשב הנייד שלו את סביבת העבודה הרגילה שלו ועובד בה - אך בעצם עובד ללא דיסק, או מערכת הפעלה. גם ה- CPU אינו חשוב עוד ולכן ניתן לעבוד דרך מחשבים זולים מאוד הכולליםCPU בסיסי בלבד שכן רק ה-BIOS מתפקד בשילוב עם חיבור אלחוטי או קווי. העובד יכול לגלוש באינטרנט, לשלוח ולקבל מילים, להיכנס למערכות הארגון השונות בהתאם להרשאות שניתנות לו ולראות מידע הקשור לעיסוקו מכל מקום בעולם מבלי להשאיר כל טביעת אצבע שכן אין כל מקום אחסון שהוא״.

חברת מפעיל, הנציגה הרשמית של TOSHIBA בישראל, הוקמה לפני כ-75 שנה כחברה המתמחה במתן פתרונות כוללים לארגונים ועסקים בתחומי טיפול בפלט ארגוני ושירותים עסקיים מבוססי תמיכה ושרות מתמשכים. החברה התאימה עצמה לשינויים הטכנולוגיים שחלו במהלך השנים, והתמקדה במתן פתרונות כוללים בתחום ההדמיה, הדפוס המקצועי והמחשוב לעסקים וארגונים בכל סדר גודל. החברה היא נציגה בלעדית בישראל של ענקית המחשוב הנייד טושיבה.

אתר: http://www.mafil.co.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוניצה תקשורת.