מפרסם: גיל לבנוני- תקשורת טובה
תאריך: 05/01/2017 20:49
נושא: ספורט
אורי ששון מפרגן לאחיו אלון
אורי ששון מפרגן לאחיו אלון
הודעה לעיתונות

אליפות ישראל בג'ודו: ששון בלט. אלון ששון

אחיו של מדליסט הארד מריו, שחזר לאחרונה מצילומי הישרדות, שב להתחרות לאחר תקופה ממושכת וזכה בזהב במשקל עד 90 ק"ג. זהב גם לטוהר בוטבול, גילי כהן ותמנע נלסון לוי. יו"ר האיגוד, משה פונטי: "זו יריית הפתיחה לטוקיו, יש למה לצפות"

אליפות ישראל בג'ודו שנערכה הערב באולם מטרווסט ברעננה לעיני מאות צופים, הבליטה את דור העתיד של הג'ודו הישראלי. מהאליפות נעדרו המדליסטים האולימפיים מריו, ירדן ג'רבי ואורי ששון, וגם שגיא מוקי לא השתתף. כל השלושה מתאוששים מפציעות ומתכוננים לעונה החדשה.

בהיעדרם, מי שגנב את ההצגה היה אלון ששון, אחיו הבוגר של אורי ששון, ואלוף אירופה עד גיל 20 לשעבר. ששון, שנחת רק לאחרונה מצילומי תוכנית הריאליטי הישרדות, זכה בזהב במשקל עד 90 ק"ג לאחר שגבר על דניס ספרטק בשני וואזארי, והוכיח כי גם לאחר שפרש, כשיש לו הזדמנות להתחרות באליפות ישראל הוא לא מוותר עליה.

ששון, שקטף את הזהב התשיעי שלו באליפויות ישראל, אמר בסיום: "אין יותר מרגש מאליפות ישראל. היום אני במקום אחר, של מאמן, והוכחתי לצעירים שגם אם קשה, הכל אפשרי. האהבה לג'ודו זה משהו שאי אפשר להסביר אותו, הולכים לישון עם זה בלילה. קשה לי להאמין שאחזור פעם נוספת, ואמשיך לחיות את הקרבות דרך אחי".

האולימפית גילי כהן זכתה בזהב (עד 52 ק"ג) לאחר שניצחה בגמר מרתק את הבולגריה בטינה טמלקובה, בת הזוג של ברוך שמאילוב.

טוהר בוטבול, סגן אלוף אירופה עד גיל 23, המשיך להציג יכולת גבוהה וניצח במשקל עד 81 ק"ג לאחר שנאלץ לעבוד קשה בגמר מול ארי וינקלר.

יעקב ממיסטבלוב, שמגיע ממשפחת ג'ודו מפורסמת וותיקה, ניצח במשקל עד 100 ק"ג לאחר שגבר בגמר על פיטר פלצ'וק.

הגמר המרתק ביותר היה במשקל עד 57 ק"ג לנשים, והפגיש שתיים מהכישרונות הצעירים _ תמנע נלסון לוי ועדי גרוסמן. נלסון לוי הייתה טובה יותר וניצחה בזכות וואזארי. השתיים יתחרו כנראה על כרטיס אחד לטוקיו 2020.

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אמר בסיום: "אנחנו מביטים אל העתיד בציפייה גדולה להמשך ההצלחה. באליפות הזו אפשר היה לראות את דור העתיד של הג'ודו הישראלי. האליפות נערכה לאחר שני אירועי שיא – האולימפיאדה בריו עם המדליות של אורי ששון וירדן ג'רבי וכמובן אליפות אירופה עד 23 שנערכה בישראל והניבה הצלחות גדולות לישראלים. ראינו שיש לנו הרבה מאוד כישרונות, ואנחנו ממשיכים לעבוד בדרך למטרות. זו הייתה יריית הפתיחה לטוקיו ויש למה לצפות".

כל אלופי ישראל:
גברים

עד 60 ק"ג:
תומר גולומב
אלון רחימא
אלון אהרון, דניאל בן דוד

עד 66 ק"ג:
ירין מנגד
טל אלמוג
עמית בובוביץ', אמיר דנטה

עד 73 ק"ג:
דמיטרי רסקין
טל פליקר
ברוך שמאילוב, אלכסיי רסקופין

עד 81 ק"ג:
טוהר בוטבול
ארי וינקלר
מתן חזן, צור אוליאניצקי

עד 90 ק"ג:
אלון ששון
דניס ספרטק
אסף חן

עד 100 ק"ג:
יעקב ממיסטבלוב
פיטר פלצ'וק

נשים

עד 48 ק"ג:
שירה ראשוני
נועה מינצקר
תמר מלכה

עד 52 ק"ג:
גילי כהן
בטינה טמלקובה
רינתיה פולוטקוב, אריאל בצלאל

עד 57 ק"ג:
תמנע נלסון לוי
עדי גרוסמן
מאיה גושן, ניצן מירון

עד 63 ק"ג:
ענבל שמש
פז לייבל
נועה שניר, רותם שור

עד 70 ק"ג:
בר פרין
גילי שריר

עד 78 ק"ג:
ירדן מאירסון
ענבר לניר
שקד סבו

מעל 78 ק"ג:
עמרי קניון
שושנה קחלון

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיל לבנוני- תקשורת טובה.