תמונה 1. קרדיט: דוברות
תמונה 1. קרדיט: דוברות
תמונה 2. קרדיט: דוברות
תמונה 2. קרדיט: דוברות
הודעה לעיתונות

השר אריאל בכנס ראשי גרעינים משימתיים במשרד החקלאות: "ניזום תכנית חומש שתייעל את פעילות הגרעינים"

עשרות ראשי גרעינים משימתיים נפגשו אתמול (ראשון) במשרד החקלאות כדי להיערך לשנת 2017. את הכנס ארגן משרד החקלאות שאחראי מטעם הממשלה על פעילות הגרעינים, והשתתפו בו עשרות מנהלי גרעינים מכל הגוונים ומכל רחבי הארץ. במהלך הכנס אמר השר אריאל למשתתפים כי "יש לגבש תכנית חומש לעבודת הגרעינים שתדע להתמודד עם האתגרים האדירים שנמצאים בשטח, ושתדע גם להרחיב את הפעילות לעשרות גרעיני משימה נוספים".

עשרות נציגי גרעינים משימתיים מכל רחבי הארץ נפגשו אתמול (ראשון) עם שר החקלאות אורי אריאל שממונה מטעם הממשלה על הגרעינים המשימתיים, על מנת לתכנן את פעילות הגרעינים לשנת 2017.

בפגישה עלה בעיקר הצורך להרחבת הפעילות וזאת משום שהביקוש בשטח להקמת גרעינים נוספים הולך ועולה. אריאל אמר לנציגי הגרעינים כי המטרה המשותפת היא ליזום תכנית חומש שתמסד את כלל הפעילות לשנים הבאות לערים ולקהלים נוספים.

במפגש שהתקיים במשרד החקלאות השתתפו נציגים מכלל הגרעינים על גווניהם השונים. בין השאר נכחו במפגש נציגי הגרעינים הדתיים של רשת ״שעלי תורה״ ו״בני עקיבא" וכן נציגי הגרעינים החילונים מתנועת "דרור ישראל" , השומר הצעיר ו "תנועת תרבות" שבה מחנכים- אמנים שפועלים בפריפריה.

הפגישה עם הנציגים נקבעה לתחילת שנת 2017 כדי שתמיכות משרד החקלאות בפעילות הגרעינים לא יעוכבו, ועל מנת שכבר במהלך החודשים הקרובים יקבלו הגרעינים את התקציב של שנת 2017.

השר אריאל אמר בכנס:

"חסרים היום הרבה גרעינים בהרבה ערים, והביקוש לפעילות שלהם הולך וגדל. המטרה שלנו היא להגיע ל890 גרעינים. זה צורך שעולה מהשטח וזה אפשרי.

אנחנו רוצים לכונן תכנית חומש כדי לייעל את הפריסה החברתית והגיאוגרפית של הגרעינים המשימתיים. ראשי הקהילות יארגנו שיח ביניהם ויגישו את ההמלצות בפני אנשי משרד החקלאות, כדי שנאשר ונכווין את כל מי שמעוניין להקים עוד גרעינים".

אריאל הוסיף כי "האתגר הגדול הוא להביא עוד משפחות ואנשים לגרעינים המשימתיים. אנחנו רוצים להגיע למציאות שבה יש גרעינים בכל עיר, בהתאם לצורך.

ישנם הרבה גרעינים מכל הסוגים וכל המינים, וכך צריך להיות. הגיוון הגדול הוא חלק מההצלחה של הגרעינים. ישראל ערבים זה לזה וזה מתבטא בצורה מירבית בגרעינים המשימתיים".

מתניה ידיד יו"ר מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות:

"ישנו ניסיון אמיתי לייצר פתרונות. השר אריאל ציין את תכנית חומש שאנחנו רוצים לייצר, ואין דבר שאנחנו מעוניינים בו יותר מהיכולת שלנו לתכנן לטווח ארוך. הלוואי שנוכל לעשות תכנית חומש בשכונות ובערים כרשתות ולהציג כאן תכנית חומש קדימה. זאת השאיפה שלנו ולשם אנחנו רוצים ללכת.

אנחנו מרגישים שכאן במשרד החקלאות יש לנו מקום לגשת ולשאול, וגם כשדברים לא מסתדרים זה לא כי מישהו מקל ולא רוצה, וזה חשוב".

מורן כהנא מתנועת תרבות עפולה:

"יש שחושבים שקהילות משימתיות הן סוגיה מגזרית וזה לא ככה. במשרד החקלאות יש בית לכולם.

תנועת תרבות היא תנועה ציונית- סוציאליסטית של אמנים מרחבי הארץ שעושים פעילות בפריפריה, וגם אנחנו מוצאים כאן מקום. במשרד ישנו צוות נפלא, מקצועי ומסור שנענה לכל בקשה וזה לא מובן מאליו".

כיום קיימים בישראל כ-200 גרעינים משימתיים שנתמכים על ידי משרד החקלאות. הגרעינים פועלים בקרב כלל המגזרים של החברה הישראלית, בערים ובעיירות פיתוח, בקיבוצים ובמושבים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.