הודעה לעיתונות

שיא במכירות וגידול ברווחים לחברת Merck ב- 2016; מכירות הרביף המתחרה בקופקסון של טבע הסתכמו ב- 1.7 מיליארד אירו

המכירות עלו ב- 17% והרווח לפני סעיפים חד-פעמיים עלה ב- 23.7%; התקדמות אסטרטגית בכל שלושת תחומי הפעילות המרכזיים של החברה; צמיחה אורגנית במכירות בכל האזורים בעולם; החוב הפיננסי נטו הצטמצם ביותר ממיליארד אירו; היעדים הפיננסיים שנקבעו ל- 2016 הושגו במלואם; הדיווידנד המוצע יעמוד על 1.2 אירו, עליה של 0.15

חברת Merck, חברה מובילה במדע וטכנולוגיה, הנסחרת בגרמניה (MRGG.DE), מדווחת הבוקר (חמישי, 9 במארס 2016) על תוצאותיה הכספיות לשנת 2016, ומציגה שיאי מכירות והמשך הצמיחה ברווחיות. החברה מדווחת כי המכירות והרווחים עלו משמעותית, תוך השגת התקדמות אסטרטגית בכל שלושת תחומי הפעילות העסקית שלה.

מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל.

לדברי סטפן אושמן, יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל מרק
: " 2016 הייתה שנה מוצלחת ל- Merck. בתחום הבריאות, שתי מולקולות שלנו נמצאות בתהליך רישום. במגזר מדעי החיים, רשמנו התקדמות מהירה באינטגרציה של Sigma-Aldrich. בו-בזמן, העסק ייצר צמיחה אורגנית משמעותית. עם ארבעת תחומי העיסוק המרכזיים שלו, תחום חומרי הביצועים הציג עמידות מול סביבה עסקית מאתגרת. שמרנו על מעמדנו האסטרטגי המוביל כמובילי שוק בתחום החומרים לצגים, וקידמנו טכנולוגיות חדשות".
המכירות נטו של קבוצת Merck זינקו ב- 17%, ועמדו על 15 מיליארד אירו בשנת 2016 (לעומת 12.8 מיליארד אירו ב- 2015). כל האזורים הגיאוגרפיים תרמו לצמיחה אורגנית במכירות, בשיעור של 3.2%. רכישת Sigma-Aldrich אחראית לעלייה של 16.4% במכירות. בניגוד לכל אלה, השפעה שלילית של שינויים בשערי מטבעות, המיוחסת בעיקר למטבעות באמריקה הלטינית, הורידה את המכירות במונחי אירו בשיעור של 2.6%-.

הרווח התפעולי (EBIT) עלה ב- 34%, ל- 2.5 מיליארד אירו ב- 2016 לעומת 1.8 מיליארד אירו ב- 2015. התוצאות EBIDATA לפני סעיפים חד-פעמיים, המהווים מדד מרכזי לביצועי החברה, טיפסו ב- 23.7% ל- 4.5 מיליארד אירו, בזכות סקטור הבריאות וסקטור מדעי החיים, היו המספרים האלה גבוהים משמעותית מאלה של השנה הקודמת (3.6 מיליארד אירו ב- 2015).
ההכנסה נטו עלתה ב- 46.1% ל- 1.6 מילארד אירו (1.1 מיליארד אירו ב- 2015).
הרווח למניה לפני סעיפים חד פעמיים עלה ב- 27.5% ועמד על 6.21 אירו (4.87 אירו ב- 2016). האסיפה הכללית של בעלי המניות, ב- 28 באפריל השנה, תתבקש לאשר הגדלה של 0.15 אירו בדיווידנד, שיעמוד על 1.20 אירו למניה. בכך, תמשיך Merck בתהליך הגדלה קבוע של הדיווידנד שלה, שהחל ב- 2009.
נתוני המכירות, EBITDA לפני הוצאות חד פעמיות ונתוני הרווחים עומדים במסגרת היעדים אותם הציגה Merck בדו"ח לרבעון השלישי של 2016, שהתפרסם בנובמבר.
החוב הפיננסי, הנובע בעיקר מרכישת Sigma-Aldrich, ירד ל- 11.5 מיליארד אירו בסוף 2016, לעומת 12.7 מיליארד אירו בסוף 2015. במועד הדו"ח הנוכחי, העסיקה Merck 50,414 עובדים בכל העולם, לעומת 49,613 שנה קודם לכן.

מכירות תחום הבריאות ומדעי החיים הובילו את הצמיחה האורגנית של החברה ברבעון האחרון של 2016. ברבעון האחרון, עלו מכירות הקבוצה ב- 10.6% ועמדו על 3.8 מיליארד אירו (3.5 מיליארד אירו ברבעון האחרון של 2015). הצמיחה באה לא רק ממקורות אורגניים הקשורים לתחומי הבריאות ומדעי החיים, אלא גם מצמיחה משמעותית במכירות הקשורות לרכישת Sigma-Aldrich. ההכנסות EBITDA לפני סעיפים חד-פעמיים צמחו ב- 15.1% ל- 1.1 מיליארד אירו ברבעון הרביעי של 2016 (933 מיליון אירו בתקופה המקבילה ב- 2015). הרווח למניה לפני סעיפים חד-פעמיים עלה משמעותית, ב- 26.5% ברבעון הרביעי, ועמד על 1.43 אירו (1.13 אירו בתקופה המקבילה).

תחום הבריאות צמח אורגנית ורשם התקדמות ברישום תרופות חדשות. המכירות נטו בסקטור עסקי הבריאות צמחו אורגנית ב- 4.6% ב- 2016. הצמיחה האורגנית קוזזה על ידי אפקט שלילי של השינויים בשערי המטבעות בשיעור של 4.6%, ואפקט שלילי על סל המוצרים המיוחס למכירת הזכויות ל- Kuvan. כתוצאה, ירדו מכירות תחום הבריאות בשיעור של 1.1%, והסתכמו ב- 6.9 מיליארד אירו (6.9 מיליארד ב- 2015).

מגזר התרופות של החברה, מהווה את חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ומייצר, בין היתר, את תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית ומתחרה בקופקסון של טבע. מכירות תרופת הרביף ירדו בשיעור מזערי של 1.7% בלבד, למרות הלחץ התחרותי המתמשך, מכיוונן של תרופות אוראליות. יחד עם השפעות שליליות של שינויים בשערי מטבעות, הסתכמו מכירות רביף ב- 1.7 מיליארד אירו (1.8 מיליארד אירו ב- 2015).

מכירות התרופה האונקולוגית ארביטוקס, שפותחה בישראל, הסתכמו ב- 880 מיליון אירו (899 מיליון אירו ב- 2015). הצמיחה האורגנית של 1.1% קוזזה כאן על ידי שינויים שליליים בשערי המטבעות בשיעור של 3.2%. מכירות Gonal-f, הורמון המשמש בטיפולי פוריות, רשמו צמיחה אורגנית חזקה של 12.4%, תוך שהן נהנות מהסביבה התחרותית בארה"ב. בקיזוז השפעות שליליות של שינויים בשערי מטבעות, עלו המכירות כאן ל- 753 מיליון אירו (685 מיליון אירו ב- 2015).

למרות הוצאות מו"פ גבוהות, בעיקר כתוצאה מהתפתחות קלינית בפרוייקטים בתחום אימונו-אונקולוגיה, צמחו הכנסות EBITDA לפני סעיפים חד-פעמיים בתחום הבריאות בשיעור של 6.3% והסתכמו ב- 2.1 מיליארד אירו (2.0 מיליארד אירו ב- 2015).

התרופה האוראלית לטרשת נפוצה cladribine והתרופה האונקולוגית avelumab מצויות בתהליכי רישום.
בתחום מדעי החיים הציגה Merck צמיחה אורגנית משמעותית למרות הוצאות האינטגרציה של Sigma-Aldrich. מכירות התחום זינקו ב- 68.6% ל- 5.7 מיליארד אירו (3.4 מיליארד ב- 2015), והרווחיות עלתה.
עסקי פתרונות התהליכים, הכוללים מוצרים ושירותים לכל אורך שרשרת הערך בעולם הפרמצבטיקה, הציגו צמיחה אורגנית במכירות של 10.5%. בתחום הפתרונות לעולם המחקר, נרשמה צמיחה של 1.2%. מכירות פתרונות יישומיים הכוללים ציוד בדיקות מעבדה לעולם הרפואה והמזון, צמחו אורגנית ב- 4.3%.
מכירות חומרי הביצועים הפגינו עמידות מול סביבה עסקית קשה. המכירות נטו בסקטור הזה ירדו ב- 1.8% ועמדו על 2.5 מיליארד אירו.

מכירות החומרים לתחום הצגים, שבמרכזן חומרים לתעשיית צגי הקריסטל הנוזלי, ירדו משמעותית – אך עדיין איפשרו ל- Merck לשמור על מעמדה המוביל בשוק. הירידה נובעת מצמצום המלאי אותו מחזיקה תעשיית הצגים, ומהרמה הגבוהה במיוחד של מכירות בשנה הקודמת. יוצאות מהכלל בתחום הזה, הן מכירות החומרים הקשורות בטכנולוגיית UB-FFS המאפשרת חיסכון באנרגיה, ומשמשת בסוג החדש של סמארטפונים. כאן, השיגה Merck צמיחה דו-ספרתית, יחד עם מכירות שיא ברבעון האחרון של 2016. גם בתחום החומרים לייצור מעגלים משולבים נרשמה צמיחה אורגנית. את הצמיחה בתחום חטיבת הטכנולוגיות המתקדמות הובילה עליה דו-ספרתית במכירות חומרים לתעשיית OLED, ויחידת ייצור חדשה בתחום שנפתחה בספטמבר אשתקד בדרמשטאט, גרמניה.

בתחזית ל- 2017, צופה Merck צמיחה אורגנית קלה עד מתונה במכירות כלל הקבוצה, בהשוואה ל- 2016. התוצאות EBITDA צפויות להשיאר יציבות.

פעילות מו"פ בישראל
אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של מגזר התרופות של Merck בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של החברה. החברה המנוהלת על ידי רג'ין שבח, זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה.

מדעני אינטר-לאב עוסקים, בשיתוף קבוצות מחקר של החברה האם בעולם, בחקר תאים ונוגדנים ובפיתוח טכנולוגיות לגילוי ופיתוח תרופות חדשניות בתחומי האונקולוגיה, האימונולוגיה החיסונית והאימונו-אונקולוגיה. ב 2012 הושקה באינטר-לאב החממה הביוטכנולוגית הראשונה מסוגה בישראל, במטרה להשקיע ולקדם את החדשנות בתחום הביו-רפואה בישראל. כיום מארחת החממה מספר חברות סטארט אפ חדשניות.בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.

אינטר-לאב נוסדה ב-1978, על-ידי "סרונו", אשר נרכשה ב-2006 על-ידי Merck. לאחר הרכישה הפכה סרונו לחטיבה הביופרמצבטית של Merck.

קבוצת מרק משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברה בת, המנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. החברה משווקת בשוק המקומי את מוצרי הפוריות: גונאל-אף,
לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ופרגובריס, את הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, את היוטירוקס לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס וכן את התרופה האונקולוגית ארביטוקס. ארביטוקס רשומה
היום בישראל לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי בכל קו טיפולי ובשילוב כל כימותרפיה, לטיפול בסרטן ראש צוואר מקומי בשילוב עם קרינה ולטיפול בסרטן ראש צוואר גרורתי בשילוב כימותרפיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.