מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 21/03/2017 13:04
נושא: אמנות, מוזיקה
נחום סלוצקר, ברוך ברלינר פלמן בייקוב ואנתוני ארמורה
נחום סלוצקר, ברוך ברלינר פלמן בייקוב ואנתוני ארמורה
הודעה לעיתונות

כבוד למוסיקה הקלאסית הישראלית בבולגריה

קונצרט נוסף מיצירותיו של המלחין הישראלי ד"ר ברוך ברלינר בוצע בחו"ל, הפעם בבולגריה, יחד עם הקריין המקומי פלמן בייקוב והמנצח האיטלקי-אמריקאי, אנתוני ארמורה!

המלחין הישראלי ברוך ברלינר, ממשיך לקבל הכרה בינלאומית, לאחר הצלחה גדולה בקונצרט של יצירותיו בקייב, התקיים קונצרט נוסף בבולגריה, לכבוד יום העצמאות של המדינה.
בקונצרט בוצעה יצירתו, פואמה סימפונית – "בריאת העולם", לקריין ולתזמורת קאמרית.
המנצח אנתוני ארמורה, עבד על היצירה מתוך הערכה רבה למלחין והקריין היה הזמר הבולגרי הידוע פלמן בייקוב.

הקונצרט זכה לתשואות רבות ונוצר פתח מצד הבולגרים לשיתופי פעולה מוסיקליים עתידיים.
"קין והבל", הפרק הרביעי מתוך היצירה בת 7 הפרקים, בוצע בספטמבר האחרון על ידי הסימפונית הלאומית של אוקראינה בקונצרט לציון 75 שנה למעשי הטבח האכזריים בבאבי יאר.

כמו כן, היצירה בוצעה בארצות הברית, עם האחים גוטמן: המנצח מייקל והקריין והשחקן ההוליוודי רונלד: ההצלחה של היצירה נובעת גם מהמסר האוניברסלי ספר בראשית שמובן בקלות בכל מקום בו הקריינים מקריאים את הפסוקים בשפה המקומית.

"קין והבל", היא הפרק רביעי מתוך הפואמה הסימפונית "בראשית" לתזמורת וקריין.
סיפור קין והבל מציין מאבק אוניברסאלי שמלווה את האנושות מאז ועד היום, של איחוד ופרוד. מבחינה טכנולוגית האנושות מתקדמת בצעדי ענק, ומציבה לעצמה יעדים מרחיקי לכת. אולם, האדם, כישות מרכזית בבריאה לא השתנה כלל, רגשותיו, מאבקי הכח הפנימיים ונפתולי הנפש

כבר בימי הבריאה הייתה החטאת מטרה ראשונה, שהובילה לגירוש מגן עדן ולאחר מכן החטאות רבות שהובילו למבול, המתוארות ביצירה ומדגישות את ההשתלטות של יצר הרע על האדם, כאז כן עתה. המסר העובר כחוט השני ביצירה הוא חשיבות האדם כ"נזר הבריאה" והכח שניתן לו לבחור בין היצר הטוב לבין היצר הרע.

פלמן בייקוב ( (Plamen Beykov סולן וקריין העוסק בחקר השירה האופראית במכללה המלכותית למוסיקה בלונדון. רפרטואר הקונצרט שלו, כוללים יצירות מאת באך, היידן, מוצרט, ורדי, בטהובן ובראמס. הוא מופיע בבולגריה, רוסיה, ארצות הברית, בריטניה, ספרד, פורטוגל, גרמניה, הולנד ויוון.
אנתוני ארמורה (Antony Armore) נולד למשפחה איטלקית-אמריקאית ליד העיר ניו יורק, שם התפתח כנגן כינור וכמנצח המתמחה באופרה, המוניטין שלו הגיע לאירופה ובמהלך שנות ה-90 עבר לוינה ומשם הוא מנהל את חייו האישיים והאמנותיים.

ד"ר ברוך ברלינר נולד בישראל וסיים את בית הספר התיכון בברלין. את לימודיו הגבוהים בתואר שני בפיזיקה עיונית, ודוקטור במתמטיקה, הוא קיבל מאוניברסיטת ציריך. עבד כאקטואר בחברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם "סוויס רי". לאחר ששב ארצה עם משפחתו השתלב כחוקר בכיר באוניברסיטת תל אביב בפקולטה לניהול.
ברלינר פרסם שני ספרים בביטוח ובמתמטיקה לפיננסים, למעלה משבעים מאמרים מדעיים והיה מרצה אורח ב-20 אוניברסיטאות בעולם. בנוסף, למד כינור אצל הנגן והמלחין, מר עדן פרטוש וכן אצל מהמוזיקאי ויזם החינוך למצויינות, מר נחום סלוצקר.
פרק הההלחנה בחייו של ד"ר ברלינר, החל בשנת 1968, לאחר שסיים את עבודת הדוקטור במתמטיקה. החל משנת 2002 הלחין 7 יצירות מוזיקליות קלות, ובשנת 2004 החל ד"ר ברלינר לכתוב את הסימפוניה "בריאת העולם" ולאחריה את הסימפוניה "אברהם".
לצד המוזיקה ברלינר כתב כ-4,000 שירים בעברית גרמנית ואנגלית

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.