חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס
חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס
תמונת אילוסטרציה של טכנולוגיית אוטוטוקס
תמונת אילוסטרציה של טכנולוגיית אוטוטוקס
הודעה לעיתונות

אוטוטוקס גייסה 30 מיליון דולר בסבב גיוס הון רביעי

ההון שגויס ישמש לצורך האצת הפריסה הגלובלית של פתרון התקשורת בין כלי רכב (V2V – Vehicle to Vehicle) של אוטוטוקס, המיועד לשפר את הבטיחות בדרכים. תקשורת V2V צפויה להיות מותקנת בכלי רכב חדשים בארצות הברית החל משנת 2019

חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, מסר: "מערכי השבבים שלנו מוכנים לייצור המוני ואני מאמין שבקרוב הם יהיו חלק מרוב כלי הרכב החדשים ברחבי העולם"

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המובילה העולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), גייסה 30 מיליון דולר במזומן במסגרת סבב גיוס הון רביעי (Series D), על מנת להרחיב את פעילותה ברחבי העולם ולהאיץ את הפריסה של טכנולוגיות עבור רכבים אוטונומיים בטוחים וחכמים יותר. סבב גיוס ההון החדש כולל את המשקיעים הגדולים הקיימים של אוטוטוקס: Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui & Co. Global Investment, Amiti Fund, Liberty Israel Venture Fund השייכת ל-Liberty Media ודלק מוטורס, לצד משקיעים פיננסיים חדשים הכוללים את Fraser McCombs Ventures, קרן השקעות הממוקדת בחברות צמיחה בענף הרכב;Vintage Investment Partners המשקיעה בחברות צמיחה ו-Samsung Catalyst Fund (SCF), הפועלת מקליפורניה, לונדון ותל אביב, ומשקיעה בחברות סטארט אפ חדשניות.

סבב גיוס ההון של אוטוטוקס מגיע לאחר הוראת ה-NPRM (Notice of Proposed Rulemaking) של משרד התחבורה של ארה"ב (USDOT) שתחייב להתקין מערכות V2V (תקשורת בין כלי רכב – Vehicle to Vehicle) על בסיס תקשורת DSRC בכל המכוניות החדשות שיימכרו בארה"ב החל משנת 2023, במטרה לשפר את הבטיחות בכבישים. פריסת ה-V2V בכלי רכב חדשים תתחיל בשנת 2019 בכדי לעמוד ביעד זה.

מוצרי אוטוטוקס עונים על כל אתגרי המפתח של ה-V2X, ונחשבים למערכי השבבים המתקדמים ביותר כיום המספקים מענה לרגולציה החדשה. שבבים אלה מצויידים בביצועי תקשורת גבוהים ביותר, ברמה החזקה ביותר של אבטחת סייבר ושל אינטגרציה, וברמה גבוהה של דיוק באיתור המיקום. אוטוטוקס כבר נכנסה לתהליכי ייצור ונבחרה בידי מספר יצרניות רכב מובילות לאספקת פתרון ה-V2V שלהן.

אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008. החברה מנוהלת על ידי חגי זיס, שכיהן במגוון תפקידים ניהוליים, ביניהם סמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. ה-CTO של אוטוטוקס הוא און הרן, שנמנה על מייסדי החברה. הרן כיהן בעברו כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 לPMC -Sierra תמורת 300 מיליון דולר. המטה ומרכז הפיתוח של אוטוטוקס, שעובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), ממוקם בכפר נטר. החברה מעסיקה 65 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

טכנולוגיית V2X, בה מתמחה אוטוטוקס, היא טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (V2M) ובין כלי רכב להולכי רגל (V2P). V2X פועלת באופן אלחוטי ומשתלבת ביישומי בטיחות וניידות. הטכנולוגיה מעצימה את רמת האמון והוודאות של נהגים על ידי סיוע במניעה של תאונות. V2X משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראיה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן מהווה טכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל ותאונות ברכב אוטונומי בפרט.
טכנולוגיית ה-V2X תאפשר לרכבים אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי רכב אחרים. כמו כן, תקשורת ה-V2X מאפשרת תיאום בין רכבים לרכבים וכן בין רכבים לתשתיות דוגמת רמזורים באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים. הייצור ההמוני של מערכות ה-V2X מדגיש את החשיבות של טכנולוגיה זו ואת האמון של השוק ביכולתה להביא לשיפור דרמטי בבטיחות בכבישים.

חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס, מסר: "הגיוס מהווה הבעת אמון ברורה מקבוצה חזקה של משקיעים ביכולתה של אוטוטוקס לצמוח ולהשיג נתחי שוק נוספים בתעשייה המשגשגת של אלקטרוניקה לרכב. החזון שלנו - לצייד כלי רכב בטכנולוגיה מצילת החיים מסוג זה - מאומץ כעת בידי הרגולטורים ויצרני הרכב המובילים. מערכי השבבים שלנו מוכנים לייצור המוני ואני מאמין שבקרוב הם יהוו חלק מרוב כלי הרכב החדשים ברחבי העולם".

למידע נוסף אודות אוטוטוקס בקרו באתר http://www.auto-talks.com.

לפרטים נוספים:

משרד אורי מאירוביץ', יחסי ציבור אוטוטוקס בארץ ובחו"ל, טל. 077-2129988

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.