מפרסם: לורי אומנות
תאריך: 27/03/2017 10:45
נושא: אמנות, תרבות
טניה מיסיחייב בגלריה בית רובינשטיין
טניה מיסיחייב בגלריה בית רובינשטיין
גיא דור בגלריית מגדל W
גיא דור בגלריית מגדל W
מרגלית ראג'ואן בגלריית מגדל W
מרגלית ראג'ואן בגלריית מגדל W
אולגה קרזנר בגלריית בית סילבר
אולגה קרזנר בגלריית בית סילבר
שמוליק מזרחי פסל המתכות בגלריית בית רובינשטיין
שמוליק מזרחי פסל המתכות בגלריית בית רובינשטיין
הודעה לעיתונות

היוצרים ויצירותיהם - תערוכות חודש מרץ 2017 עם האוצרת Lori Pszenica

אביב בפתח עם תערוכות ציור ופיסול של אמנים שמשאת נפשם היא אמנותם. מאחורי ציור או פסל קיים האדם. כאמנית וכאוצרת עם אג'נדה אני משתדלת טיפה "לגעת" (אם מרשים לי), בקרביים הזועקים של נפש האדם הנטמעים בין החושים ולחשוף גם אותם בקדמת הבמה.

טניה מיסיחייב מציגה בתערוכת יחיד "אישה-חיה" את האישה כחיה. היא ציירה מתוך חיבור לצד הנשי של עצמה אך ממקום פראי ומוזנח. החיה ניחנה בתכונות רבות אשר מהן נגזרו סימבולים כמו הצורך לשרוד כאינדיבידואל מעצים שיש לו את הכלים לדאוג לצרכים של עצמו מתוך מקום הישרדותי. האישה כחיה שמגנה על עצמה, שמסוגלת להשיב מלחמה – מילולית, שכלית, אידיאולוגית, ואם צריך במקרה של הגנה – גם פיזית. החיה מלמדת שיעור חיים מרכזי בכל תקופה בחיים. היא מסמלת את ההתחברות לאינסטינקטים הטבעיים שלה, לטבע, לשורשים הפראיים, ליצרים כמו סקרנות עוצמה, כוח, עמדה ועוד.

אולגה קרזנר - מאוהבת בצבעי הארץ. נמשכת לאור ולצבע. מנצנץ, משחק וזוהר מבחינתה האור עשוי להיות קר, חורפי, אפלולי או חם קיצי ושמשי. בתערוכה מוצגות עבודות בשלוש סדרות: דמויות, טבע ודומם. מאחורי כל ציור קיים סיפור. היא נוהגת לטייל במקומות הומים במרכז חיפה והכרמל ולצייר את האווירה עם האנשים בבתי הקפה, את המדרכות, את נופי ההר, בפריחות צבעוניות מרהיבות ודמויות המתחברות למקומות האורבניים.

גיא דור אוהב לצייר הבעות פנים ועיניים. לדבריו: "עיניים לא משקרות"! הן מסוות את עצמן בשלל מבטים המאפשרים לנו 'להלביש' את נפשנו ולא להיות עירומים." דור אמן אינטליגנטי, בעל קסם ייחודי, ישיר ועם זאת רגיש לזולת, יוצר כל העת, חי ונושם אמנות, שואף גבוה, ולא ירחק היום שיגיע אספן או רוכש פוטנציאלי שמאמין בו ויישא אותו הכי גבוה שאפשר.

מרגלית ראג'ואן נולדה למשפחה שורשית. ינקה מסורות של אמנות ותרבות נפלאה ומעניינת. היא מציירת באופן אינטואיטיבי. בציוריה האקספרסיביים היא נותנת ביטוי לעוצמות המשדרות מין דרמה או סצנה דמיונית מתוך סרט דרמתי. כבת מזל קשת - מזל האש, היא מחוללת עם הצבעים וכמו לשונות אש בצבעוניות משתנה הן נטענות על הבד בקסם שמייחד את תחושותיה. את הערצתה הרבה לדמות האישה החזקה, הבונה והמשפיעה, היא מציבה על הבד דרך הדמויות ואמא אדמה - ומקדשת. ציורי הנופים מהווים עבור האמנית את החיבור לקרקע, לשורשיות, לצמיחה ולשילוב במרחב ובחופש.

שמוליק מזרחי הוא מוסכניק ובן של מוסכניק. מגיל אפס עבד במוסך של אביו. כיום הוא מנהל במוסך תל אביבי את מחלקת הרדיאטורים והאגזוזים. בפינה של המוסך על ריצפה מלוכלכת מגריז ומשיירי מתכות מונחות יצירות מופלאות: סוס עם עיניים בוהות, עקרב ענק, שולחנות ייחודיים, טנק, מרכבה, מכונית, סמוראי, ינשופים, עיט, אוסף גיטרות, טנק, דג טורף, דג פיראטי ועוד אובייקטים שנבראו מחלקים שונים באמצעות הדמיון הפורה והכלים שעמדו לרשותו כל היצירות הללו ורבות אחרות הוא ייצר מפסולת מתכתית, ממיסבים חלודים, מצילינדרים, משייבות, מגלגלי שיניים ועוד מתכות שהוא נוהג לאסוף מרכבים הבאים לתיקון במוסך. הוא לא זורק דבר. כל פסולת - עבורו היא אוצר, שיגיע זמנו וימצא לו מקום בבניית יצירה ורעיון חדש. שמוליק מזרחי לא למד אמנות מעולם. כשהוא מחליט לבנות משהו - הוא מביט על חלק מסוים ומתאים אותו לרעיון שמתגבש במוחו. הוא אינו מתיימר להתקשט בתואר "אמן" או "אומן" על אף שרבים מכנים אותו כך. אין ספק שהמוח שלו לא שקט והוא קודח ליצירתיות גאונית, ייחודית ומרשימה ביותר.

הנכם מוזמנים לגלריות באהבה רבה

גלריית מגדל W גיא דור ומרגלית ראג'ואן בתערוכה זוגית (ציור) - רחוב ניסים אלוני 6 תל אביב.
גלריית בית רובינשטיין - טניה מיסיחייב (ציור) - רחוב לינקולן 20 תל אביב.
גלריית בית סילבר אולגה קרזנר (ציור)- אבא הלל 7, מתחם הבורסה, רמת גן.
גלריית בית רובינשטיין שמוליק מזרחי (פיסול) - לינקולן 20 תל אביב.

לורי פשניצה אוצרת התערוכות

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לורי אומנות.