הודעה לעיתונות

מוצ"ש: ירושלים צועדת לשלום: תנועת השלום הישראלית יוצאת לצעדת מחאה - מגן הסוס לשער יפו - מוצ"ש, 1.4, 19:30

תנועת השלום הישראלית יוצאת לצעד, מחאה - מגן הסוס לשער יפו - מוצ"ש, 1.4, 19:30

תנועת השלום הישראלית יוצאת לרחובות ירושלים במוצאי שבת הקרוב (1.4), בצעדת מחאה נגד השליטה המתמשכת של ישראל בשטחים ובפרט בירושלים המזרחית, ובעד פתרון של שלום וצדק לשני העמים. בתקופה בה הכיבוש מגיע לשנתו ה- 50 והקולות התומכים בסיפוח הולכים וגוברים; תנועת השלום הישראלית החליטה לצאת לרחובות ירושלים - העיר שההכרזות על אחדותה מכסות על נישול וכיבוש - ולפתוח במסע מחאה אשר יחל במוצאי שבת הקרוב.

איתמר אבנרי (עומדים ביחד) אמר: "אנחנו יוצאים השבת להפגין ולהגיד דבר פשוט - הכיבוש הולך להסתיים. בימין מנסים לגרור את כולנו למטה - הם מדברים על סיפוח, הם שופכים מליונים על חגיגות "איחוד" ירושלים, נותנים את פרס ישראל לדוד בארי מעמותת המתנחלים אלעד, שמטרת חייו היא נישול אנשים מביתם - והם רוצים לשכנע אותנו שזה מה שיש, שאין אלטרנטיבה, שלנצח נחיה על החרב. אבל אנחנו יודעים שיש רוב אדיר בציבור הישראלי שרוצה לסיים את הכיבוש, ואנחנו נגמור אותו."

בהפגנה צפויים להשתתף אלפי יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, אשר יתאספו במוצ"ש הקרוב – 1.4 בשעה 19:30 בגן הסוס, ירושלים. משם תצא הצעדה בשעה 20:00 דרך הרחובות הלל, בן סירא, שלמה המלך, ולאורך החומות עד שער יפו - שם תתקיים עצרת בהשתתפות נבחרי ציבור ודמויות מפתח מהציבוריות הישראלית.

ארגונים שותפים: עומדים ביחד, שלום עכשיו, מרצ, חד"ש, שוברים שתיקה, לוחמים לשלום, עיר עמים, זזים, גוש שלום, SISO, מחסום ווטש, מאבק סוציאליסטי, מחזקים.

לפרטים נוספים: הילה אלוני, דוברת "עומדים ביחד", 054-2457680