הודעה לעיתונות

בעקבות צווים שהוציא המשרד להגנת הסביבה: בוצעו פעולות לסילוק מפגעי ריח בתלמי אלעזר

כונני המשרד להגנת הסביבה מצאו ערימות פסולת גזם שבחלקן היו בעירות פנימיות בתלמי אלעזר, אשר גרמו לזיהום אוויר ולמפגעי ריח • בעקבות כך הוציא המשרד צווים מנהליים למועצה אזורית מנשה ולוועד המקומי תלמי אלעזר, בהם דרש לכבות את הבעירות ולפנות את
הפסולת מהמקום.

==
בעקבות תלונות תושבים על מפגעי ריח באזור המועצה האזורית מנשה, יצאו כונני המשרד להגנת הסביבה בשבוע שעבר (20.5.2017) לסיור במקום. ==

במהלך הסיור הגיעו כונני המשרד לאתר איסוף פסולת גזם בשטח המושב תלמי אלעזר, שבו נמצאו ערימות פסולת גזם שבחלקן היו בעירות פנימיות - שהובילו לפליטת עשן וגזים, לזיהום אוויר, ולמפגעי ריח חזקים ובלתי סבירים. המשרד דרש מהמועצה לכבות את השריפה ולפנות את הגזם מהמקום באופן מיידי.

ביום למחרת (21.5.2017),יצאו כונני המשרד לסיור חוזר באתר, ונמצא כי הבעירה ומפגעי הריח נמשכים. בעקבות הממצאים ובהתאם לחוק אוויר נקי, החוק למניעת מפגעים וחוק שמירת הניקיון, הוציא המשרד להגנת הסביבה צווים מנהליים אל המועצה האזורית מנשה ואל הוועד המקומי של תלמי אלעזר, המורים למועצה האזרית ולוועד המקומי לכבות את הבעירות כיבוי מלא תוך 24 שעות.

כמו כן, דרש המשרד לפנות את כל הפסולת המוחזקת באתר אל יעד סילוק סופי ומאושר, תוך לא יאוחר משבעה ימים מיום קבלת הצווים. בנוסף, חל איסור מוחלט על השלכה חוזרת של גזם או כל פסולת אחרת באתר.

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעקוב אחר ביצוע עבודות הפינוי, ורואה בחומרה רבה את הנושא.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד להגנת הסביבה.