מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 29/05/2017 12:58
נושא: מוניציפלי, חדשות
צילום: דוברות מגידו
צילום: דוברות מגידו
צילום: דוברות מגידו
צילום: דוברות מגידו
הודעה לעיתונות

ח"כ איציק וקנין מש"ס מתנגד להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל

וקנין העומד בראש ועדת המשנה של ועדת הכלכלה בנושאי תעופה, הביע תמיכה נמרצת בעמדת המועצה האזורית מגידו נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל, וציין כי הוא תומך בצורה נחרצת בהקמת שדה התעופה בחיפה.

בדיון שהתקיים במועצה הארצית לתכנון ובנייה אמר ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, כי שדה תעופה בעמק יזרעאל יהרוס את העמק כמרחב חקלאי כפרי ויפגע בעצם קיומו כריאה ירוקה חיונית, עוד הוסיף כי מאוכזב מאד מעמדת עיריית יוקנעם עלית התומכת בהקמת שדה תעופה ברמת דוד.

ח"כ וקנין, סגן יו"ר הכנסת, העומד בראש הלובי החקלאי, נפגש עם אנשי המושבים במועצה האזורית מגידו.

בפגישתו עם חברי יקנעם המושבה, עין העמק ואליקים אמר וקנין כי הוא יסייע לבלום את תכנית סיפוח המושבים, אותה הגדיר כתכנית בלתי מוצדקת ובלתי נחוצה, זאת על סמך עתודות הבנייה הקיימות כבר כיום בשטחי יוקנעם עילית.

בדיון אמר איציק יעקב, יו"ר ועד מושב עין העמק, שהישובים מתפקדים ברמה גבוהה, וכי האנשים שגרים בעין העמק בחרו לגור בכפר ולא רוצים לגור בעיר.

יגאל בן משה מעין העמק הוסיף וציין ש"כל 5 שנים אלפסי חוזר עם בקשות לקבלת שטחים, הוא כבר קיבל 3,000 דונם! נשאר לאנשי המושבים רק הבית - ואת הבית לא יסכימו לתת"

בהתייחס לאורחן אליקים, אמר אלי שלום, ממושב אליקים, כי ישנן כבר תכניות פיתוח בשלות לאזור וכי יש לפעול ולהמשיך ולקדם תוכניות אלו.

הביקור הוכתר בהצלחה וחבר הכנסת וקנין, ממפלגתו של שר הפנים, אריה דרעי, הבטיח לעמוד לימינם של המושבים והמועצה ולסייע להם ככל שיידרש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.