מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 01/06/2017 17:56
נושא: דתות, מוניציפלי, משטרה
גרייס גופנה ודגם ארון הברית שהוצב בכיכר צה"ל והושחת ונהרס
גרייס גופנה ודגם ארון הברית שהוצב בכיכר צה"ל והושחת ונהרס
אלמונים חיבלו וניתצו את דגם ארון הברית
אלמונים חיבלו וניתצו את דגם ארון הברית
הודעה לעיתונות

אלמונים חרדים ניתצו והרסו דגם של ארון הברית הגדול בעולם, שהוצב בכיכר צה"ל בירושלים

דגם של ארון הברית הגדול בעולם, שניתן כמתנה לתושבי העיר ירושלים, נהרס הבוקר, סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר כליל בידי אלמונים, ככל הנראה חרדים. שוטרים שנכחו במקום האירוע ובחלק מהזמן היו עדים לוונדליזם וניתוץ דגם ארון הברית, לא מנעו את האירוע המביש, אך עצרו חשוד חרדי.

את בניית והצבת דגם ארון הברית יזמה, הפיקה ותרמה לתושבי העיר ירושלים, אשת העסקים גרייס גופנה, מהפיליפינים ואוהבת ישראל הדוקה. לדבריה דגם ארון הברית נוצר לכל המאמינים בני כל הדתות ובמיוחד לתושבי ירושלים ומדינת ישראל מתוך תקווה כי ארון העדות ישמש כנשק חזק וגדול לעם בישראל כנגד אויביו כבימי התנ"ך. גופנה סיפרה כי דגם ארון הברית נחשף לראשונה בירושלים בספטמבר 2013 במהלך צעדת ירושלים. גופנה הדגישה כי היא מזועזעת, כואבת ועצובה על הוונדליזם והרס דגם ארון הברית וכי עונשם של אלה שהרסו את דגם ארון הברית יבוא מידי אלוהים. היא הדגישה כי העיר ירושלים היא גם מקום הפולחן של שלושת הדתות וישראל התחייבה לאפשר בה חופש פולחן, אלא שבמציאות זה לא קורה. "באתי כשליח מצווה ומילאתי את משימתי, אך הכאב והצער שלי גדול מאוד היום. דווקא העם היהודי, ביום חג מתן תורה, חייב לכבד את מאמיני כל הדתות. זאת בושה גדולה".

דגם של ארון הברית הגדול בעולם הוצב שלשום, ערב חג השבועות, בכיכר צה"ל אל מול חומות העיר העתיקה בירושלים כשעליו מתנוסס גם דגל ישראל. הוא הובא למקום על משאית כחלק מחגיגות חג השבועות ונועד להנאת הציבור הרחב. משקלו של דגם ארון הברית מגיע ל- 800 ק"ג וגובהו 3 מטר. אורך הארון למעלה מ-5 מטרים ורוחבו 1.6 מטר. הוא עשוי מעץ, ברזל ואבן וצבוע זהב. את דגם ארון הברית בנו במשך ארבעה חודשים 12 אומנים ואנשי מקצוע ומחירו מוערך בעשרות אלפי דולרים. ארון העדות נבנה כשחזור לארון העדות המקורי המתואר בפרק כ"ה בספר שמות וכולל את הארון, המוטות משני צידיו ושני כרובי זהב שפניהם איש אל אחיו מעל. ארון העדות שבו לפי המסורת היהודית היו לוחות הברית הוצב במשכן וליווה את מסעם של בני ישראל במדבר ובכניסתם לארץ כנען ואח"כ הוצב במקום הקדוש ביותר במקדש.

גרייס גופנה, 55, היא בעלת 10 שיאי גינס הרשומים על שמה על הפקת דגל ישראל הגדול בעולם, דגל עיריית ירושלים הגדול בעולם ועוד. היא תומכת ישראל ידועה שמוצאה ממשפחה יהודית ספרדית עתיקה החיה בפיליפינים. גופנה מחזיקה בירושלים דירה באופן קבוע ומגיעה לישראל לעיתים תכופות. בשביל רבים מהעובדות הפיליפיניות השוהות בישראל היא השגרירה האמיתית של הפיליפינים בישראל ותמיכתה בישראל לא יודעת שובע. גופנה השיקה ופרסה בשנים האחרונות את דגליה ברמת הגולן, בקיבוץ מגידו, במצדה, ולפני כחודש, ערב יום העצמאות, פרסה דגל ענק ועליו סמל העיר ירושלים – אירה יהודה יחד עם ח"כ יהודה גליק אל מול קיבוץ רמת רחל בירושלים, נטעה עצי זית וברכה את תושבי העיר ירושלים ומדינת ישראל לרגל יום העצמאות ה-69 ויובל לאיחוד העיר ירושלים.

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.