הודעה לעיתונות

פעילים מאזור עוטף עזה יפגינו מחר (שישי) בצומת יד מרדכי: "לשקם את עזה - לא להחשיך!!"

דגל שחור מתנוסס מעל החלטת ממשלת ישראל לתמוך בקיצוץ החשמל (הזעום בלאו הכי) לעזה.
אנו, פעילי תנועת קול אחר משדרות ועוטף עזה נצא להפגין תחת הסיסמה:

"לשקם את עזה - לא להחשיך!!"
צומת יד מרדכי - מחר (שישי 16.6.17) בשעות 12:00 - 15:00.

לפרטים בפייסבוק: https://www.facebook.com/OtherVoiceSdeortGaza/?fref=ts

להתראות,
נעמיקה ציון, קול אחר

נ.ב. ראו למטה גם הודעה לעיתונות שפירסם "בצלם" ועצומה של תנועת "זזים" באותו נושא.
_________________________________
Nomika Zion
Tel: 054-7689181 / 08-6624447
Email: [email protected]

---------- Forwarded message ----------
From: רלוקה - זזים <[email protected]>

חם כל-כך. כבר הדלקת מזגן היום? ל-2 מיליון בני-האדם שחיים בעזה אין אפילו מים קרים במקרר, כי החשמל עובד רק 4 שעות ביום. ישראל שולטת על העברת החשמל לרצועה, אבל במקום להזרים עוד חשמל כדי למנוע אסון, הממשלה מתערבת במאבק כוח בין אבו-מאזן לחמאס על חשבון שני מיליון הילדים, הנשים והגברים שחיים בעזה - והחליטה לקצץ את אספקת החשמל לרצועה בחצי.

ההחלטה עוד לא יצאה לפועל ועדיין לא מאוחר - הצטרפו עכשיו לקריאה לשר הביטחון למנוע אסון ולהמשיך להזרים חשמל לעזה:

הצטרפו עכשיו
כבר עכשיו בתי החולים בעזה נאלצים להשבית מחלקות שלמות, מפעל התפלת המים מושבת והמחסור במי שתייה מחריף. מיליוני ליטר של שפכים לא מטוהרים זורמים לים התיכון עד כדי סכנת מגיפה אזורית, כי מתקן הטיהור מושבת גם הוא. מיליוני תושבי עזה עומדים בפני אסון הומניטרי חסר תקדים - ואסור לנו לעמוד מנגד. הצטרפו עכשיו לקריאה לשר הביטחון להזרים חשמל לעזה:

הצטרפו עכשיו
תושבי עזה סובלים ממחסור בחשמל כבר שנים, אבל המצב החמיר כשישראל הפציצה את תחנת הכוח היחידה ברצועה ב-2006 ושוב במהלך המלחמה ב-2014. כמעט שלוש שנים מאז, ישראל עדיין מונעת כניסה של חלקי חילוף לתיקון תחנת הכוח.

עכשיו אבו-מאזן הודיע שהוא מקצץ בכמעט 40% את העברות הכספים לישראל עבור אספקת חשמל לעזה, כדי ללחוץ על שלטון החמאס. ישראל יישרה קו עם אבו-מאזן, והחליטה לצמצם בכמעט חצי את אספקת החשמל, על חשבון 2 מיליון תושבי עזה - למרות שגם לצבא וגם לשרים ברור שההחלטה עלולה להוביל לאסון הומניטרי חסר תקדים. גם בצה״ל וגם בממשלה לא שלמים לגמרי עם ההחלטה החריפה והיא עדיין לא יצאה לפועל - בואו נפעיל עכשיו לחץ על שר הביטחון כדי למנוע אסון:

הצטרפו עכשיו
מעל לפוליטיקה ולמאבקי הכוח, יש לנו אחריות אישית ואנושית אחד על השני. בוודאי כשמדובר בתושבי עזה שנמצאים כבר 10 שנים תחת מצור ותלויים בישראל - בנו - לאספקת חשמל, מים ומזון. זה רגע שבו אסור לעמוד מנגד - זה הזמן לעמוד יחד ולהשמיע את קולנו למען 2 מליון בני אדם שחיים לצדנו.

בתקווה,

רלוקה, אלי, מעין, שדא ובנג׳י - צוות זזים

למידע נוסף:

ארגון גישה במכתב לשר הבטחון: אסור לצמצם את כמות החשמל הנמכר לעזה, 11.6.17:

http://act.zazim.org.il/go/604?t=12&akid=1038.8418.-c59ui/

דוח של ארגון גישה על התשתיות בעזה:

http://act.zazim.org.il/go/605?t=14&akid=1038.8418.-c59ui

זזים היא ארגון עצמאי שיוזם קמפיינים ופעולות שמאפשרים לאזרחיות ולאזרחים להשפיע על סדר היום הציבורי.
---------- Forwarded message ----------
From: Amit Gilutz <[email protected]>

13.6.2017
הודעה לעיתונות - לפרסום מיידי

גם אם הרשות הפלסטינית מתנכלת לתושבי עזה אסור לישראל להתנער מאחריותה לגורלם

ברצועת עזה מתחולל אסון הומניטרי שיש לו השלכות קשות וחמורות, לעיתים אף קטלניות, על כשני מיליון תושבים. ללא אספקה שוטפת של חשמל נפגעים כל תחומי החיים ומושבתות גם מערכות המים והביוב, הזורם ישירות לים. מציאות זו היא חלק ממדיניות המצור שישראל מטילה על הרצועה כבר עשר שנים, ואשר גוזרת על תושביה חיים בעוני מחפיר ובתנאים כמעט בלתי אנושיים שאין להם אח ורע בעולם המודרני.

למרות מציאות בלתי נסבלת זו, החליטה ממשלת ישראל לקבל את תכניתה האכזרית של הרשות הפלסטינית לצמצם עוד יותר את אספקת החשמל לרצועה. אם תיושם החלטה זו יתדרדר המצב ברצועה עוד, וספק אם ניתן יהיה להמשיך לחיות בה.

אין מדובר באסון טבע או בגזירת גורל. לו זה היה המצב, סביר שישראל הייתה ממהרת להתגייס ולשגר משלחת הומניטארית. מדובר במציאות שיצרה ישראל, במו ידיה, באמצעות יישום של מדיניות אכזרית ומרושעת כבר עשר שנים.

ישראל יכולה, וחייבת, לשנות מציאות זו.

לפרטים נוספים: עמית גילוץ, 054-6841126, [email protected]
בצלם - מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים
ת.ד. 53132, ירושלים 9153002. טלפון: 02-6735599

T

---------- Forwarded message ----------
From: OCHA oPt <[email protected]>

הודעת המתאם ההומניטרי מטעם האו״ם בשטח הפלסטיני הכבוש, רוברט פּייפּר, על המצב ההומניטרי המידרדר במהירות בעזה
ירושלים, 14 ביוני 2017

המתאם ההומניטרי מטעם האו״ם בשטח הפלסטיני הכבוש, רוברט פייפר, הזהיר היום מפני ההשלכות הרות האסון של צמצום נוסף באספקת החשמל לרצועת עזה על תנאי חייהם של שני מיליון פלסטינים. הוא קרא לרשות הפלסטינית, לחמאס ולישראל להציב את רווחתם של תושבי עזה בראש סדר העדיפויות ולנקוט את האמצעים הדרושים למניעת סבל נוסף. האו״ם כבר קרא לקהילה הבינלאומית לתמוך במאמצי הסיוע ההומניטרי המוגבלים שלו כדי למנוע את קריסתם של שירותים חיוניים ומצילי חיים, לרבות שירותי בריאות, אספקת מים, תברואה ושירותים עירוניים.

השבוע הסכים הקבינט הישראלי לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה, בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית על קיצוץ של 30% בתשלומים החודשיים שהיא משלמת עבור אספקת חשמל זו.

אם בעקבות הנחיות הרשות הפלסטינית תיושם ההחלטה, הרי שהמצב יהיה הרה אסון. ההפחתה תמצם את אספקת החשמל למרבית משקי הבית וספקי השירותים בעזה לכשעתיים ביום.

השירותים הניתנים בבתי החולים, אספקת המים, טיהור השפכים ושירותי התברואה כבר קוצצו באופן דרמטי מאז אמצע חודש אפריל, וכעת הם תלויים כמעט לחלוטין בדלק לשעת חירום באספקת האו״ם. צמצום נוסף באספקת החשמל יחייב לספק מדי חודש מיליון ליטר דלק במסגרת פעולות האו״ם כדי לשמור על פעילות מינימלית ב־186 מתקנים חיוניים ברחבי הרצועה.

"התארכות נוספת של הפסקות החשמל עלולה להוביל לקריסה מוחלטת של שירותים בסיסיים, לרבות פעולות קריטיות במגזרי הבריאות, המים והתברואה," אמר מר פייפר. "אסור שתושבי עזה ישמשו בני ערובה במחלוקת הפלסטינית הפנימית ארוכת השנים הזו," הוסיף.

* * *
למידע נוסף, פנו אל אופיר פוירשטיין, 054-3311836, [email protected]

OCHAOPT.ORG

United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs

P.O. Box 38712, East Jerusalem via Israel
Email: [email protected]
Tel.: +972 (0)2 582 9962

Copyright © 2017 UN OCHA oPt, All rights reserved.