מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 31/07/2017 17:09
נושא: אמנות, חברה
צילום: מתוך 'ירושלים מהסרטים', סרטו של יעקב גרוס (באדיבות דוברות קק"ל)
צילום: מתוך 'ירושלים מהסרטים', סרטו של יעקב גרוס (באדיבות דוברות קק"ל)
הודעה לעיתונות

סינמה קק"ל מגיע לסינמטק חיפה | סבבה בצפון

לקט סרטי תעודה מרגשים לרגל 50 שנה לאיחוד ירושלים; "סינמה קק"ל- סרטים מהקופסא הכחולה", סינמטק חיפה, 13.8 בשעה 19:00, הכניסה חינם לנרשמים מראש.

במלאת 50 שנים לאיחוד ירושלים, מביאה קרן קימת לישראל אל המסך הגדול לקט סרטי תעודה מרגשים אשר יוצגו ללא תשלום בסינמטק חיפה, 13.8 בשעה 19:00, במסגרת "סינמה קק"ל 2017 – סרטים מהקופסה הכחולה".

אפרת סיני, מנהלת ארכיון הצילומים של קק"ל מספרת "חגיגות 50 השנים לאיחוד העיר הן הזדמנות נהדרת להתרפק על העבר ולהתרגש ממראות העיר שהייתה מאוחדת רוב שנותיה - משכונותיה, נופיה ואנשיה, שחלקם אינם עוד. אני מזמינה את הציבור הרחב לעיין בתמונות הרבות הקיימות באתר ארכיון הצילומים של קק"ל ולהתגעגע"

פרויקט "סינמה קק"ל" מתקיים זו השנה השישית, בין הסרטים הנדירים אשר צולמו על ידי צלמי קק"ל הראשונים, סרטים שהפכו לנכסי צאן ברזל ולאבני יסוד של הקולנוע העברי:

"ירושלים מהסרטים"
סרטו של הבמאי וחוקר תולדות הסרט העברי יעקב גרוס. הסרט מתבסס על צילומים היסטוריים נדירים וסרטים שצילם עבור קק"ל אבי הסרט העברי, יעקב בן דב. הסרט מציג את דמותה של ירושלים בין השנים 1896¬-1950: חיי קודש וחול, אישים ומוסדות מעצבי תרבות ובעיקר את הרוח וההוד שהפכו את העיר לאבן שואבת עבור מיליוני עולי רגל, פשוטי-עם ונשיאים רמי דרג.
בסרט מוצגים מראות ירושלים החל מימי השלטון התורכי, דרך ימי השלטון הבריטי ועד לשנותיה הראשונות של מדינת ישראל.

הסרט הנדיר מציג אסופת רגעים ואנשים בלתי נשכחים בתולדות העיר - כניסת הגנרל אלנבי לירושלים, הרכבת ההיסטורית שחיברה בין ירושלים ליפו, אליעזר בן יהודה מניח את אבן הפינה לביתו שבתלפיות, בוריס שץ מייסד "בצלאל" על רקע בית הספר, לוויית הרב קוק, הלורד בלפור בפתיחת האוניברסיטה העברית בהר הצופים ועוד.

"העיר שבליבה חומה"
סרט קצר אשר נערך לכבוד סינמה קק"ל 2017 ומציג את מראות העיר ירושלים במשנות ה-50 ועד לאיחודה ב- 1967.

בסרט רגעים מרגשים מגן החיות התנ"כי, עין כרם, הר הרצל, הגעגועים לעיר שמעבר לחומה והנהירה לכותל עם סיום מלחמת ששת הימים.

את הסרט הפיקה וערכה היאלי גרוס, דור שלישי למתעדים, "בזכות ההכרה בירושלים כעיר הקודש היא תועדה ממש מראשית הצילום הקולנועי", סיפרה היאלי גרוס, "ירושלים היא הלב של המדינה.

הסרטים מראים שירושלים תמיד הייתה מאוחדת למעט אותן 19 שנים, מקום המדינה ועד 1967. הסרטים הנציחו את התהפוכות שעברה העיר ואפשר לראות בהם את המעבר מהיישוב הישן אל החדש".

הסרטים מוגשים בחסות ארכיון הצילומים של קרן קימת לישראל ובשיתוף פעולה עם ארכיון שפילברג והסינמטק. הסרטים יוקרנו במוקדים נוספים ברחבי הארץ ביניהם: ת"א, ירושלים ושדרות.

הכניסה ללא עלות לנרשמים מראש! כחצי שעה לפני ההקרנה יוגש כיבוד קל, תעמוד עמדת קק"ל לחלוקת חומרים ויוצגו תמונות ארכיון מוגדלות של ירושלים.

ההרשמה דרך מוקד קו ליער 1-800-350-550 ובאתר סל קק"ל לינק להרשמה:
http://salkkl.kkl.org.il/Tours/ToursSearch/%D7%A1%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9D

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.