.
.
יובל ניסני. ספר ראשון בסדרה
יובל ניסני. ספר ראשון בסדרה
הודעה לעיתונות

'מעשה בטרקטור צהוב וטוב שחיפש צבע לאהוב'

הוא ספרו הראשון של יובל ניסני, שמראה לילדים כי זכות הבחירה בידיהם – גם אם שוטר הצבעים חושב אחרת... למדו את הילד שלכם: "אתה יכול להיות מי שתרצה ומה שתרצה"

תמיד תהיתם כיצד להנחיל לילדיכם ערכים חשובים של התנהלות עצמאית ובחירה אישית? בעידן המודרני שבו כולם דומים כל כך ו'נסחפים עם הזרם', חשוב מאוד לשדר לילד כבר מראשית דרכו את המסר: אתה יכול להיות מי שתרצה ומה שתרצה, אתה בוחר באיזה כיוון ללכת, אתה מחליט מי אתה ומה אתה.

זהו גם המסר שמעביר הספר 'מעשה בטרקטור צהוב וטוב שחיפש צבע לאהוב', ספרו הראשון של יובל ניסני, ששמו אולי ארוך יחסית – אך המסר שהוא מבקש להנחיל לקורא ולהוריו קצר ופשוט: הבחירה נמצאת בידיך.

לאורך הספר מבקש הטרקטור הצהוב והטוב לשנות את צבעו. בכל פעם שהוא עושה זאת, מתייצב מולו שוטר הצבעים, החלטי וזעוף פנים, וקובע נחרצות: זה בלתי אפשרי - "לא עכשיו ולא בקרוב, הרי כולם יודעים שאתה צהוב!".

והטרקטור? הוא אינו מתרגש מנזיפותיו של השוטר הקשוח, ומחליט בעצמו באיזה צבע יהיה. בסופו של הספר הוא מגדיל לעשות ו'מאיים' כי אם ירצה בכך, אף יבחר בהופעה גרנדיוזית יוצאת דופן: "אם ארצה אוסיף גם נקודות מנצנצות, ועל ראשי אניח כמה נוצות".

דברים אלו, המגיעים ממש בעמוד האחרון של הספר, מסכמים היטב את המסר של הספר כולו: אתה, הילד הקט, שפוסע את פסיעותיך הראשונות בעולם המורכב שאליו הגעת, יכול להיות כל מי שתרצה וכל מה שתרצה – בכל צבע שיתחשק לך ובכל הופעה שתיראה מתאימה בעיניך. איש לא יוכל למנוע זאת ממך, ואיש לא יוכל לשכנע אותך אחרת. הבחירה היא שלך בלבד.

'מעשה בטרקטור צהוב וטוב שחיפש צבע לאהוב' הוא, כאמור, ספרו הראשון של יובל ניסני, 35, עורך לשון וכותב תוכן עצמאי. תושב באר שבע שזהו ספר הביכורים שלו. ניסני כבר שוקד סדרת ספרים המעבירים מסרים חברתיים חשובים (בעיני הסופר, לכל הפחות...) באמצעות כלִי תחבורה חביב וידידותי. בכל ספר בסדרה מועבר לילדים מסר מרכזי אחד, ולצידו מופיעים מושגים ומונחים מתחומים נוספים כמו עולם התחבורה, עולם הצבעים, עולם המספרים ועוד, המוסיפים המון לחוויית הקריאה של הילד ושל הוריו.

את הספר אפשר למצוא בכל חנויות הספרים וברשתות סטימצקי וצומת ספרים.

לפרטים:
יובל ניסני, 0547665483
[email protected]

https://www.facebook.com/the.yellow.tractor

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.