מיקומה של בריכת המורים בלב היער
מיקומה של בריכת המורים בלב היער
מפגש של ועד התושבים וראש המועצה עם נציגי מקורות ופקיד היערות
מפגש של ועד התושבים וראש המועצה עם נציגי מקורות ופקיד היערות
הודעה לעיתונות

יו"ר מועצת הר אדר להנהלת מקורות: לעצור מייד את פרויקט ברכת המורים ולחשב מסלול מחדש

תושבי הר אדר ופרוזדור ירושלים מעלים הילוך במאבק הציבורי והמשפטי להגן על יער המורים. מאות חתמו על העצומה לביטול פרויקט מאגר המורים.

יו"ר המועצה המקומית הר אדר, חן פיליפוביץ, בגיבוי מלא של מועצת הר אדר ותושביה, הודיע אמש (ג') להנהלת חברת מקורות כי עקב הנסיבות שהשתנו, עקב העובדה שמדובר בתוכנית ישנה ולא רלוונטית שחלף זמנה, יש לעצור לאלתר את פרויקט בריכת המורים הצמודה לישוב הר אדר ולחשב מסלול מחדש. "זה לא יקרה ולא יהיה" – הדגיש חן פליפוביץ והוסיף כי לא יאפשר לחברת מקורות להיכנס ליער המורים ללא פתרון בטיחותי ברור לנסיעה בכביש הצר בכניסה לישוב הר אדר. לדבריו מערך הכבישים העלוב הקיים אינו מאפשר תנועה של כ-10,000-15,000 משאיות שיסכנו את חיי התושבים, את מערך ההסעות של התלמידים לבתי הספר ואת ציבור הנהגים הגדול של הר אדר ופרוזדור ירושלים התלויים בכביש הצר מס' 425 כדי להגיע לעבודה ולחזור ממנה בשלום. "לא אסכן את חיי ילדנו בהסעות" – הבהיר פליפוביץ למנכ"ל מקורות.

את הישיבה מול הנהלת מקורות יזם יצחק רביחיא, יוזם וחבר ועד הפעולה "מצילים את יער הר אדר" שמתח בפגישה ביקורת חריפה על התנהלות חברת מקורות הממשיכה להתנהג בכוחנות, בחוסר שקיפות, בחוסר רגש ובלי לשתף באמת את התושבים באזור פרוזדור ירושלים המתנגדים בחריפות למעלה מחמש שנים להקמת מאגר המורים. יצחק רביחיא וחברי ועד הפעולה שנכחו במפגש, יורם אלישר וראלי ליפשיץ הצטרפו לדרישת ראש המועצה להקפיא את הפרויקט לשנה לפחות לצורך הידברות לפני נקיטת פעולות משפטיות וציבוריות אותן מתכנן ועד הפעולה ובמטרה להגיע להסכמה. בפגישה מתחו חברי הועד ביקורת על כריתת עצים על ידי מקורות ללא רישיון לפני כחודש. בפגישה השתתפו מנכ"ל חברת מקורות, יוחאי שוחט, סמנכ"ל הפיתוח של מקורות, מוטי שירי ומנהל הפרויקט מיקי אלישע.

בפגישה מול מקורות הועלו עוד מספר תלונות ובין השאר חוסר הנכונות של חברת מקורות לחשוף את תסקיר ההשפעה על הסביבה, נספח הסדרי תנועה זמניים, כמו גם הבטחה לצבוע מראש את כספי שיקום היער. ראלי ליפשיץ הדגיש כי כהורה לא יסכן את חיי בנו בכביש בו מתעתדות לנוע מדי יום עשרות משאיות וכי פנה בעניין לשר החינוך, נפתלי בנט שהבטיח להיכנס לעובי הקורה בנושא. בחברת מקורות הופתעו לשמוע כי שתי כיתות לימוד יקיימו השנה לימודים ביער באישור משרד החינוך בנוסף לפעילות הצופים ביער.

חבר ועד הפעולה, יורם אלישר אמר כי פרוזדור ירושלים הוא מסדרון אקולוגי ארצי שסובל מאוד בשנים האחרונות מפעילות מואצת הכוללת את גדר ההפרדה, הרחבת ישובים, כרמי ברקן, מלון כרמים, פרויקט מסחרי בקרית ענבים, הרחבת כביש 1, קו הרכבת המהיר,לירושלים ולפיכך יש לעצור את הפרויקט ולעשות בחינה מחדש, כולל אפשרות זניחת התוכנית ובחינת טכנולוגיות חדשות.

הרוחות בישוב הר אדר סוערות ומאות משפחות כבר חתמו על העצומה לעצירת בניית בריכת המורים. למאבק מצטרפים גם תושבי פרוזדור ירושלים מבית נקופה, מעלה החמישה, קרית ענבים, נטף, אבו גוש, מבשרת ועוד כשעל הפרק להגיש בג"ץ נגד חברת מקורות.

בעקבות המפגש שהתקיים אמש במשרדי הנהלת מקורות בת"א, סוכם על סדרת פגישות עבודה שיתקיימו בחודשים הקרובים בין מועצת הר אדר וועד הפעולה של התושבים לבין מקורות. בשלב זה הנהלת חברת מקורות מסרבת להקפיא את הפרויקט השנוי במחלוקת לו מתנגדים תושבי הר אדר והמועצה בחריפות.

התוכנית הגרנדיוזית להקמת מאגר המורים שחברת מקורות אחראית עליו אמור להתחיל בקרוב ובמסגרתו יכרתו בשלב ראשון 545 עצים מוגנים ביער המורים, סמוך לישוב הר אדר. בהמשך ייסלל כביש אספלט באורך של כקילומטר בלב היער ברוחב 5 מטרים ובעקבות זאת יכרתו עוד כ- 900 עצים ברצועה של 12- 18 מטר. המאגר, שלדעת מומחים רבים הוא מיותר, יבנה בקוטר של 100 מטר עם תכולה של 50,000 מ"ק ומחייב חפירה בקרקע בעומק 8 מטר והוצאת 70,000 מ"ר של עפר שיועברו באלפי משאיות שככל הנראה ישבשו לחלוטין את הגישה לישוב הר אדר. הדרך הקיימת ליער כיום תיסגר כליל לתנועה למשך כשנתיים לדרישת מקורות. העבודות עצמן אמורות להמשך כשנתיים וחצי ללא מועד מובטח לסיום העבודות. עלות בניית מאגר המורים מגיעה לכ- 40 מיליון שקל ועוד 30 מיליון ₪ יעלה קו המים החוצה את הישוב אבו גוש.

ועד התושבים בהר אדר הביע התנגדות מוחלטת לבניית מאגר המורים במיקומו הנוכחי ומקיים מאבק ציבורי ממושך בנושא, מאבק שצפוי להחריף ולהסלים לקראת תחילת העבודות של חברת מקורות ביער וזאת בשל ההשלכות הסביבתיות, האקולוגיות והתחבורתיות שכן במשך שנות העבודה להקמת המאגר הענק צפויים להיווצר בכביש המוביל לישוב הר אדר בפרט ובכבישים באזור פרוזדור ירושלים ומבשרת פקקי תנועה קשים ביותר, בשל אלפי משאיות שיעבדו בפרויקט הגרנדיוזי ויסכנו חיי אדם בכבישים הצרים באזור. ועד הפעולה ממליץ על הרחבת כביש הגישה לישוב הר אדר לפני שיחלו העבודות על בניית מאגר המורים.

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, משרד "רב תקשורת" : 054-7999209

לחתימה על העצומה ולקבוצת תמיכה בפייסבוק: http://www.facebook.com/yaarharadar

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.