מפרסם: ניר הירשמן תקשורת
תאריך: 09/10/2017 12:33
נושא: חינוך
בועז ארד. צילום אייל מרילוס
בועז ארד. צילום אייל מרילוס
הודעה לעיתונות

"לא ישתיקו את המדע בירושלים!" - אירועי שבוע החלל העולמי החלופי בירושלים ייפתחו הערב

בין המרצים: פרופ' עודד ארונסון, ד"ר רועי צזנה, ד"ר דרור בן-ניר ורן לבנה

שבוע החלל העולמי החלופי, גובש בתגובה לביטולו אירועי שבוע החלל בשוק מחנה יהודה בידי משרד המדע והחלל

בתגובה לביטול אירועי שבוע החלל בירושלים, החליטו קבוצה של פעילים ממרכז איין ראנד, התנועה הליברלית החדשה ועמותת "מדע גדול, בקטנה" להשיב את האירועים על כנם ולהוסיף עליהם אירועים רבים שיתקיימו גם ללא תמיכת משרד המדע והחלל. בין ההרצאות שיתקיימו- הרצאתו של ד"ר אופק ברנהולץ על התגלית זוכה פרס נובל של התפשטות גלי הכבידה, והרצאתו של פרופ' עודד אהרונסון ממכון וייצמן ממובילי פרוייקט החללית הישראלית, הרצאתו של ד"ר רועי צזנה, על עתידנות בחלל ומגוון פעילויות לילדים ומשפחות ובהם תצפיות אסטרונומיות עם חברה האגודה הישראלית לאסטרונומיה ובניית טילים המונעים בסילוני מים והטסתם במתחם התחנה הראשונה. להלן לו"ז האירועים המלא:

שני, 9.10.17:

· "גלי גרביטציה – התגלית שזכתה בפרס נובל לפיסיקה לשנת 2017" - ד"ר אופק בירנהולץ, חוקר ב- LIGO ושותפם של שלושת זוכי פרס הנובל. 20:30, הסלון של עמותת Out for Change. בית אליאנס, רח' כי"ח 5, ירושלים (רחבת חניון שוק מחנה יהודה).

שלישי, 10.10.17:

  • פעילות יצירה ובנייה של טילים מבקבוקי קולה (לכל המשפחה) – מוטי פרידמן. 17:00, התחנה הראשונה, רח' דוד רמז 4, ירושלים.
  • "המהפכה התעשייתית של תעשיית החלל - או למה הדבר המסעיר ביותר שקורה לאנושות היום נמצא מחוץ לכדור הארץ" (נוער + מבוגרים) – רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון. 19:00, הסלון של עמותת Out for Change. בית אליאנס, רח' כי"ח 5, ירושלים (רחבת חניון שוק מחנה יהודה).
  • "ארזתם לבד? סיפורי אסטרונאוטים מפתיעים" (הרצאה מתאימה לנוער ומבוגרים) – איתי נבו. 20:30 הסלון של עמותת Out for Change. בית אליאנס, רח' כי"ח 5, ירושלים (רחבת חניון שוק מחנה יהודה).
  • "חקר החלל, משימות ישראליות והחיפוש אחר חיים ביקום" – פרופ' עודד אהרונסון. 19:00, התחנה הראשונה, רח' דוד רמז 4, ירושלים.
  • "מבוא ליקומאות וחקר גלסקסיות (או, מדריך לטרמפיסט ביקום ובגלקסיה) – תומר נוסבאום. 19:30, חליטת'ה, רח' הלל 6 ירושלים.
  • "מאיין באנו, מה אנחנו ולאן אנחנו הולכים" – עומר צוק, דוקטורנט בפיזיקה. 20:00, 'קזינו דה פריז', רח' מחנה יהודה 3 ירושלים.
  • "המרדף אחר חיים במערכת השמש" - ד"ר דרור בר-ניר, חבר הוועד המנהל של 'מדע גדול, בקטנה'. 20:00, גלן בר, רח' שלומציון המלכה 18, ירושלים.
  • פעילות תצפית כוכבית מונחית (לכל המשפחה) - חברי האגודה הישראלית לאסטרונומיה. 20:30, התחנה הראשונה, רח' דוד רמז 4, ירושלים.
  • "עתידנות בחלל מפי רובוט" – ד"ר רועי צזנה, חוקר עתידים בינלאומי. 21:00, אברהם הוסטל, רח' הנביאים 67, כיכר דווידקה, ירושלים.
  • "SpaceX – נקודת המפגש של יצירתיות וטכנולוגיה" (לכל המשפחה)- גיא עמיעד, מנכ"ל אינסופ. 22:00, גלריית 'המפעל', רח' המערביים 3 ירושלים.

בועז ארד, מנכ"ל מרכז איין ראנד, וממייסדי התנועה הליברלית החדשה אמר על ההחלטה לקיים את שבוע החלל העולמי החלופי כי: "ביטולו של שבוע החלל העולמי בירושלים והכניעה של משרד המדע והחלל ללחצים פוליטיים צרים ושיקולי כשרות, הם בבחינת שערורייה מעציבה הממחישה מדוע יש לקיים אירועים כאלו באופן פרטי ועצמאי. המצב כיום פוגע לא רק באפשרות אזרחי ישראל להנות מהשכלה בתחומי המדע והחלל, אלא גם ובעיקר, בחרותו של אדם לבחור בעצמו את דרכו. לשמחתנו, הצלחנו בעזרתם של המרצים, בעלי העסקים ושלל הארגונים שהתנדבו ליוזמה לקיים את אירועי שבוע החלל ואף להגדיל את מספרם באופן משמעותי ואנו גאים לקיימם באופן שבו היה צריך לקיים אותם מלכתחילה – כיוזמה פרטית של ארגונים, מרצים עסקים ואזרחים"

יומירן ניסן, מנכ"ל "מדע גדול, בקטנה": "עשרות אלפי ישראלים התעניינו בימים האחרונים באירועי שבוע החלל העולמי החליפי שהצלחנו לקיים, למרות הכל, בירושלים. המתנדבים שביקשו לקיים את האירוע למען הציבור, הצליחו בתוך שלושה ימים בלבד להפוך אירוע קטן ומצומצם, לאירוע ראווה גדול ומרשים שהתעלה בהיקפו פי כמה על התכנון המקורי. הביקורת שנשמעת על התנהלות משרד המדע והחלל מחייבת בדק בית – לא תיתכן מהומה שכזו פחות משבוע לפני קיום האירוע, כולל הודעות מעורפלות וביטול למארחים. הצפנו את עיר הבירה שלנו במדע בתוך זמן קצר ואנו מזמינים את כל אזרחי ישראל להגיע וליהנות משלל האירועים המרתקים על חלל ומדע, לגמרי בחינם ברחבי העיר ירושלים"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.