מפרסם: דניאלה רייבנבך תקשורת
תאריך: 25/10/2017 11:30
נושא: עיצוב
אלוני ריצוף מטאלי סדרת אמנו מידה  30X30 מחיר 400 שח למר צילום יח"צ חול
אלוני ריצוף מטאלי סדרת אמנו מידה 30X30 מחיר 400 שח למר צילום יח"צ חול
הודעה לעיתונות

הטרנדים המובילים בעולם העיצוב לשנת 2018

טרנדים בעולם העיצוב שואבים השראתם מעולם האופנה, הטקסטיל והאומנות ומושפעים גם מפיתוחים טכנולוגיים. בפתחה של השנה החדשה חברת אלוני חושפת את המגמות החדשות, הגוונים, המרקמים, התחושות והחומרים לשנת 2018.

לדברי יוספה זהבי ,מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני: "הריצוף וחיפוי הקירות הפכו אלמנטים מרכזיים בעיצוב הבית. שלושת הטרנדים שיככבו בעולם העיצוב בשנת 2018 מושפעים מעולם המתכות (מטאלי), הטראצו והגאומטריה. אותם ילוו מגמות נוספות של שימוש בגווני שחור קפה, אריחים קטנים וגם שימוש באריחים קטנים על מנת ליצור שטיחים גאומטרים גדולים , גווני אפור ושחור באריחי ענק ומראה טבעי."

הטרנדים והמגמות המובילים בעולם העיצוב לשנת 2018:

  • הצבע המטאלי – הצבע המטאלי משתייך למגמה שהולכת ותופסת יותר ויותר תאוצה של קרבה לטבע ושימוש בחומרים טבעיים. המטאלי מגיע ממקורות הטבע כמו נחושת, מתכת, זהב וכל סוגי המתכות.
  • הצבע המטאלי בוהק ונוצץ, כתוצאה מהמפגש של צבעי כרום עם אור מתקבלת השתקפות של האור ונוצרים מספר גווני משנה בעלי אופי מטאלי ( כמו ביהלומים). מטאלי מככב בכל סוגי הגוונים – אפשר ליצור אדום מטאלי, כחול מטאלי וכו'.

אריחים מטאליים מגיעים השנה בגוונים רבים, מטאלי אפור, שחור, ברונזה, גוונים של זהב בשילוב שחור ואריחים מטאלים מוצעים בכל הגדלים- החל מ60X60 ועד 3 מטר X 1 מטר. חלקם מוצעים בגמורים גסים המעניקים תחושה של חספוס, קורוזיה ומשלבים עם נגיעות של זהב/חום.

• אריחי גרניט פורצלן במראה טראצו - אריחי הטראצו מקורם באיטליה בתחילת המאה, הם נוצרו על ידי שימוש בשאריות אריחים – ריסוק של אבנים (אגריגטים) וערבובם עם מלט ופיגמנט. הם כללו שלל גוונים של אבנים עם פיגמנטים שונים והיו מרהיבים וססגוניים.
ברבות השנים התפתח הטראצו ולפני כ 4 עשורים החלו לייצר טראצו שונה העשוי מערבוב פלחי אבנים גדולים עם חומר פולימרי, ויציקת אריח של אבן טבעית. התקבל מראה מלוטש שהוצע בשני גדלים בלבד : 30X60, 40X40. ב-20 שנה האחרונות, עם כניסת אריחי הגרניט פורצלן לתחום הריצוף, העדנה של הטראצו הלכה ונעלמה והוא מצא מקומו בעיקר בבתי חולים, בתי ספר ובמקומות מסחריים שבהם שחיקה גבוהה, (בשל עמידותו הגבוהה).

כיום, מראה הטראצו חזר בגדול! הפופולאריים ביותר הם אריחי גרניט פורצלן בהדפסה דיגיטלית המדמים את מראה הטראצו הטבעי באמצעות הדפסה דיגיטלית מתקדמת כאשר יש אינספור אפשרויות לייצר כל טקסטורה /גודל וצבע.

בהדפסה הדיגיטלית יש אפשרות להגיע למראה טראצו מעניין ומיוחד, הרבה יותר מטראצו טבעי, שכן האגרגטים ( אבנים טבעיות מרוסקות) שבטראצו הטבעי מגיעים בצבעוניות של אפור גרפיט, אפור קפה, אפור תכלת באריחי הגרניט פורצלן ניתן להעשיר ולהעמיק את הצבעים האלו למראה נאמן למקור אך ססגוני הרבה יותר- גוונים שקשה להגיע אליהם בטבע.

בנוסף, הטראצו הטבעי מגיע בגודל של 31X31 בלבד. אריחי גרניט פורצלן במראה טראצו יכולים להגיע באינסוף גדלים (אפילו עד מטר X 3 מטר! ) , סגנונות, צבעים, גימורים ( מט ומבריק) , עוביים ( ניתן להשיג אריחים דקים שקל לרצף באמצעותם מעל אריחים קיימים (ועיצובים.
• אריחים עם ציורים גיאומטריים - מקורם של האריחים המעוטרים בדפוסים גאומטרים הוא בטרנד ישן של אריחי רטרו עשויים טראצו או בטון שנעשו בעבודת יד ועליהם ציירו אלמנטים ליצירת מראה של שטיח.

בשנים האחרונות ככל שהמגמה הופכת נקייה ומתועשת יותר אריחי הרטרו לא נעלמים לגמרי אלא מקבלים טוויסט והופכים לאריחי אבן/ בטון/ מטאלים המעוטרים בצורות גיאומטריות שהן סימטריות וחדות ומתכתבים עם שפת העיצוב החדשה.
באריחים הגאומטריים ניתן לרצף לאורך/לרוחב/בשילוב צורות אחרות וכו ולייצר חיבורים מאוד מעניינים וחד פעמיים – חיבורים מתמשכים/אופקיים וכו'.

לדברי זהבי: "אריחים גיאומטריים באים לבטא שפה מודרנית נועזת וחדשנית, בעלת ביטוי אישי. כל צורה גיאומטרית מאפיינת אותנו ואת נטייתנו כבני אדם (מרובעים רכים/חדים, עגולים רכים..). כל מעצב מוצא את הקו הגיאומטרי שלו. אריחים אלו ניתו ליישם הן בבתים פרטים והן בחללים ציבוריים. גיאומטריה היא שפה בפני עצמה!"

• אריחים קטנים המשווים מראה של שטיחים גיאומטריים גדולים:
האריחים הגאומטריים התפתחו ויציגו השנה אריחי תלת מימד המייצרים מימדים נוספים שלכאורה נמצאים, אך בפועל מדובר במראה עיניים בלבד (למשל ריצוף באריחים גאומטריים היוצרים מראה של קוביות , מדרגות וכו) .

שימוש מרכזי בקירות בודדים על מנת לא ליצור עומס בעין ובכדי ליצור קירות כוח דומיננטיים (למשל בקיר פינת אוכל, קיר טלוויזיה, קיר כניסה, קיר מאחורי מיטה המשמש כגב מיטה, קיר מקלחון ועוד).היתרון- בשאר הקירות ניתן לחפות באמצעות אריחים סטנדרטיים ולא יקרים.

חזרתם של האריחים הצבעוניים הקטנים:
אריחים בהשפעות אתניות המגיעים מספרד ומאיטליה. ספרד מושפעת מאוד ממרוקו ונמצא שם הרבה אריחים מאוירים בעבודות יד- למשל האומן המפורסם גאודי יצר גן שלם הכולל מזרקות, ספסלים, דמויות, כיסאות ועוד משברי אריחי קרמיקה קטנים צבעוניים. באיטליה מגיעות ההשפעות מהאזורים הדרומיים העניים כמו – קאפרי, נאפולי, סורנטו שהעיצוב הבולט בהם עממי.

לדברי זהבי: " ב 2018 יקבלו האריחים הקטנים נופח חדש באמצעות נגיעות מטאליות: כסופות/זהובות/נחושתיות. פופולארי מאוד בחדרי שירותים, רחצה ובמטבח למשל מעל שפת הכיור או הכיריים, במקום משטח שיש (מאוד מתאים למטבחים בסגנון כפרי)."

• גווני קפה שחור – השחור החדש! הצבע השחור נחשב לצבע הכי דרמטי ועוצמתי, אקזוטי. השנה יככב הצבע השחור בשינוי קל ויקבל גוון של חום– שחור, כמו צבע הקפה השחור! זהו גוון פחות שמרני ויותר תוסס ואנרגטי, מאוד מתכתב עם החיים הדינאמיים של ימינו. הכל מתחיל ונגמר בקפה (פגישות, יציאות וכו'). הוא גם מתחבר לגוונים המטאליים שמככבים השנה. לדברי זהבי: "לעומת השחור, הצבע "שחור-קפה" נעים יותר וזורם בעיקר עם גווני התכלת, הטורקיז ועם המטאלי הבוהק ויוצר מעין טוויסט פחות עוצמתי ויותר חם".

שני טרנדים שממשיכים משנה קודמת:

1. אריחים גדולים מאוד בגוונים אפור ושחור: בעיקר האפור גרפיט והשחור המאופיינים כאריחים דמויי אבן טבעית ומגיעים בגימורים של מט ומבריק. יכולים לשמש גם חיפוי לדלתות, ארונות, משטחים, שולחנות. (מגיעים בעיקר ב – 3.6 מ"מ ו5.6 מ"מ ובכל הגימורים והטרנדים האופנתיים – בטון, אבן, עץ, טראצו, מטאלי וכו').

היתרונות באריחים אלו בשל גודלם הוא שניתן ליצור באמצעותם משטח במראה אחיד ללא רובה ופוגה (מאוד משמעותי בעיקר חדרי מקלחת יצירת משטחים אחידים ללא חיתוכים המאפשרים חדירת לחות) זמן הביצוע של עבודה מהיר, נקי ויעיל והמראה המתקבל הוא יוקרתי ומרשים, מודרני, הייטקיסטי ומתועש.
לדברי זהבי: " האפור והשחור הם צבעים קרים, דרמטיים ומודרניים ורצוי "לחמם" אותם באמצעות טקסטיל, ריהוט עץ ובכך לעדן את השפה העיצובית או לזרוק נגיעת צבע מטאלי שמתאימה לשפה האפורה והשחורה".

2. טבעי זה הכי: מוצרים שמשווים מראה טבעי של עץ, בטון ואבן – ממשיכים להיות נכונים ומתאימים גם בשנת 2018. הטכניקה המתקדמת של הדפסות דיגיטליות, מאפשרת רמת דיוק מושלמת ומראה נקי, כך שכל אריח גרניט פורצלן יכול להיראות בדיוק רב כמו חומר טיבעי- אבן, עץ, בטון וכו.
היתרון בכך הוא התחזוקה הקלה ( לעומת תחזוקה מאוד קפדנית וטיפול שוטף שנדרשים בשימוש בחומרים טבעיים), אפשרות לייצר אריחים נוגדי החלקה (R10,R11 ) לשימוש באזורים לחים וגמישות בייצור עוביים משתנים ודקים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דניאלה רייבנבך תקשורת.