אלוני- פרקט מחיר החל מ 89 שח למר . צילום יחצ חול
אלוני- פרקט מחיר החל מ 89 שח למר . צילום יחצ חול
הודעה לעיתונות

לקראת החורף, טיפים לעיצוב מחמם

לקראת החורף, אנו מעדיפים ליצור אווירה אינטימית וחמימה בבית. בעונה הקרה הימים מתקצרים ,מחשיך מוקדם יותר ואנו מבלים זמן רב יותר בבית, יצירת אווירה ביתית מפנקת ועיצוב נעים וחם ישרה תחושה של שמחה בלב ונועם גם בימים קרים וסוערים.

המעצבת אירנה אלבז , יועצת לחברת אלוני, מנדבת טיפים שיוסיפו חמימות לכל בית:

1. טקסטיל- רצוי לשלב טקסטיל בסקאלת גוונים חמה : חום, בורדו, חרדל, צהוב, להוסיף כריות לספה, לשים במיטה 4 כריות במקום 2 , בגוונים שישברו את הצבע השולט, להחליף כיסוי מיטה , או להוסיף שמיכת טלוויזיה סרוגה. הוסיפו בבית מסילה דקה לווילונות. בקיץ ניתן להוריד את הווילונות מהמסילה, ובחורף להחזיר את הווילונות ואפילו לגוון בכמה צבעים .

2. תאורה- להחליף נורות מאור לבן לאור צהוב. אור לבן יוצר הרגשה קרה ואור צהוב או טבעי יוצר אווירת חמימות, לכן רוב האנשים מעדיפים אור טבעי או צהוב , הדומה לאור שמש הטבעי, בעיקר במקומות מרכזיים, כמו הסלון ופינת האוכל.

3. נרות- אש אמיתית קטנה משרה אווירה חמימה. לרובינו אין בבית קמין מחמם, אבל כל אחד יכול ליצור הרגשת חמימות ע"י פיזור נרות במגשים או בפמוטים בפינת אוכל , בפינת ישיבה, ואפילו על הרצפה באחת הפינות בסלון. בעלי עדני חלון פנימיים עמוקים יכולים להניח את הנרות גם שם.

4. שטיח- בחורף החלונות בבית סגורים במשך רוב שעות היום ונכנס פחות אבק לבית מאשר בקיץ לכן כדאי להכניס משהו נעים שאפשר לדרוך עליו מבלי לחשוש שיתפוס אבק. שימו שטיח אחד בסלון ואחד בחדר שינה, שיהיה נעים לקום בבוקר ולעמוד עליו בשניות הראשונות עד שמוצאים את נעלי הבית...

5. מחמם מגבות- דבר קטן, פשוט, שמשדרג את החיים פלאים. המגבת תהיה חמה ונעימה מיד כאשר תצאו מהמקלחון . לאחר השימוש ניתן להחזיר אותה למחמם, לייבוש מהיר ולמניעת ריח.

6. ציורים- ניתן להחליף בכל עונה. לדוגמה, יש לי ציור מדהים של ים כחול-תכלת בבית, אבל כאשר מגיע החורף אני מחליפה אותו לציור של אישה שיושבת ליד הקמין. בקיץ יש נטייה לבחור יותר ציורים בגווני תכלת, טורקיז, לבן. ובחורף התת-מודע שלנו מוביל אותנו לבחירת ציורים בגוונים החמים.

7. ריח- הריחות גם הם חלק מהעיצוב והאווירה בבית. ארומה של קינמון, סיידר תפוחים, עץ אורן, וניל – אלו הארומות של חורף. רכשו פעם אחת בקבוק קרמיקה או זכוכית מעוצב לריחות , שישרת אתכם שנים רבות . החליפו את הריח של הבית, בהתאם למזג האוויר- חמים או קריר.

8. אחסון במסדרון- בחורף יש לנו חפצים רבים וגדולים יותר לסחוב: מטריה, תיק גדול, מגפיים או נעלים סגורות, מעילים, צעיפים וכובעים. אזור הכניסה אמור להכיל את כל אלו עם כניסתנו לבית, לכן כדאי להוסיף: קונסולה שניתן להניח עליה את התיק והכפפות, דלי למטריות , קולבים יפים צבעוניים, וגם הדום ישיבה צר וארוך, שניתן לשבת עליו ולנעול נעלים, וכאשר מגיעים הביתה להרים את המכסה שלו ולזרוק את הנעלים פנימה.

9. צבע- מי שבעניין של שינוי דרמטי יכול להחליף את גוון הקירות או אפילו קיר מרכזי אחד לגוונים חמים ועם תחילת האביב אפשר לשנות לגוונים בהירים. אם בחרתם בקיר אחד או שניים בלבד, תוך שעה וחצי הבית יראה אחרת לגמרי!

10. עץ ומראה עץ - תוספת של אביזרי עץ יכניסו את החוץ פנימה ויחממו את האווירה. מסולמות עץ, המשמשים לייבוש מגבות ותליית בגדים, מסגרות עץ ואפילו אמבטיה וכיור עשויים מעץ. פרקט עץ בבית יוצר אוירה חמה, ומעבר לכך- היתרון שלו בכך שהוא מתאים עצמו לכל טמפרטורה, כלומר אם בבית מופעל חימום הרצפה תהיה נעימה וחמימה ודיירי הבית ייהנו בכל צעד... חיפוי הקירות באריחים דמוי עץ, עשויים מפורצלן יצרו שינוי של ממש ויעניקו אוירה נעימה וחמימה. אריחים אלו לא יקרים והתחזוקה שלהם קלה, פשוטה ואינה דורשת טיפול מיוחד ( בשונה מעץ טבעי).

11. שעם- חיפוי קירות באריחים משעם יעניק מראה ייחודי ועדכני. בנוסף, חיפוי השעם שומר על טמפרטורה אופטימלית בחלל, מבודד מרעשים וגם מאוד זול ( עלות דומה לעלות צביעת קיר). חיפוי השעם קל ונוח ליישום בהדבקה פשוטה על גבי הקיר ללא צורך באיש מקצוע. בנוסף, יכול לשמש בחדרי ילדים ובחדרי עבודה כמענה לצורך פונקציונלי לתליית מסמכים, ציורים, רשימות וכו המוסיפים נופח אישי בחלל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דניאלה רייבנבך תקשורת.