מפרסם: מרכז רפואי אסף הרופא
תאריך: 13/11/2017 18:23
נושא: בריאות
הודעה לעיתונות

צ'אמפיונשיפ לקורסי הפרמדיקים בארץ: תחרות ארצית נערכה לראשונה ביוזמת הקמפוס האקדמי לסיעוד אסף הרופא

השבוע נערכה לראשונה תחרות ארצית לחניכי קורסי הפרמדיק השונים המודרכים ע"י מד"א .

במשך שלוש שעות תרגלו 12 קבוצות מספר רב של תרחישי חירום ונבחנו על איכות הטיפול ועבודת הצוות בתחרות, שתקיימה ביוזמת הגב' נירה אברהם, אחות פרמדיקית מהסגל הבכיר של הקמפוס האקדמי לסיעוד באסף הרופא ובשיתוף עם מד"א, התחרו צוותי החירום הנמצאים בשלב הכשרה מתקדם במסגרת קורסי הפרמדיק שמודרכים ע"י מד"א על איכות הטיפול במקרי חירום.

התחרות נפתחה בהרצאה מקצועית בתא הלחץ בנושא טכניקת טיפול חדשה הקיימת באופן בלעדי במרכז הרפואי אסף הרופא, ולאחריה התחרו 12 קבוצות המורכבות מחניכי קורס הפרמדיק של מד"א: אסף הרופא, צה"ל ואוניברסיטת אריאל, המודרכים כולם ע"י צוותים מהמרכז להכשרת פרמדיקים של מד"א. במסגרת התחרות, שנמשכה כשלוש שעות, נחשפו הצוותים למצבים רפואיים דחופים ומגוונים במספר תחנות ברחבי בית החולים בהם נדרשו לתת מענה רפואי באמצעות ציוד מתקדם להצלת חיים. כלל המשתתפים נבחנו על ניהול ואיכות הטיפול במצבי החירום, מקצועיות הטיפול וכן עבודת הצוות בעת האירוע. התחרות הסתימה בטקס חגיגי בקמפוס האקדמי לסיעוד, במסגרתו הוכרז הצוות המנצח – חניכי קורס הפרמדיקים הצבאי.

ד"ר רלי אלון מנהלת הקמפוס האקדמי לסיעוד באסף הרופא:"היום ייסדנו את התחרות הארצית בקרב משתלמי הפרמדיקים בכל רחבי הארץ. כקמפוס המוביל בארץ יש לנו תכנית הכשרה ייחודית ובלעדית המעניקה תעודת אחות מוסמכת אקדמית יחד עם תעודת פרמדיק, ועל כן אני רואה חשיבות רבה בעצם קיום התחרות פה אצלנו ובהובלת הלימוד והתרגול בארץ"

מנכ"ל מד"א, אלי בין "הנדבך החשוב ביותר בעת הכשרת החובשים והפרמדיקים בכל המסגרות אותן מדריך מד"א זה ללא ספק התרגול המעשי, דבר שאנו עושים באמצעות תרגילים שגרתיים, כוננויות וגם באמצעות תחרויות. אני מברך את קמפוס אסף הרופא לסיעוד על היוזמה ומאחל שזאת תהפוך למסורת ושזוהי רק תחילתה."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז רפואי אסף הרופא.