מפרסם: משרד החינוך
תאריך: 19/11/2017 09:22
נושא: חינוך
הודעה לעיתונות

מנכ'ל המשרד , שמואל אבואב : מחוז הצפון הכפיל את מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יח'ל במתמטיקה

מנכ'ל המשרד , שמואל אבואב : התכנית הלאומית לקידום המתמטיקה פותחה כדי לתת מענה למגמה השלילית במספר התלמידים שניגשו לשאלונים ברמת 5 יח"ל במתמטיקה. התכנית שמה לה כיעד להכפיל את מספר התלמידים הלומדים 5 יח"ל מתמטיקה עד לשנת 2019.

מעבר לעמידה ביעד המספרי, התוכנית שמה לה כמטרה להביא את בשורת 5 יח"ל לכל תלמיד בישראל, בלי קשר למקום מגוריו. אנו שמחים לבשר כי נתוני בחינות הבגרות מהקיץ האחרון מוכיחים כי עמדנו בהצלחה ביעדים, ומעבר לכך - הנתונים מוכיחים שבכל הארץ נפתחו מגמות חדשות של 5 יח"ל מתמטיקה, בדגש מיוחד, וחשוב מאין כמוהו, על הפריפריה.

רבים מהישובים , מהם בצפון , רשמו בשלוש השנים האחרונות שיפור מרשים באחוז הניגשים ל-5 יחידות לימוד .

התכנית הלאומיות בראשותו של מוהנא פארס תמשיך לקדם את מטרתה – למצב את מדינת ישראל כמובילה עולמית, באופן שמאפשר לכל תלמידה ותלמיד, מכל מגזר ושכבות האוכלוסייה, לממש את זכותם להגיע למצוינות.

מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון : במסגרת התכנית הלאומית למתמטיקה 5 יחידות ולפי התוצאות שבידינו התכנית הצליחה בכל הארץ כולל הפריפריה החברתית והגיאוגרפית .
כך , למשל , ישובים רבים במחוז הצפון עשו זינוק עם קפיצה משמעותית בשיעור התלמידים :
יוקנעם מ 5 אחוז ל 20 אחוז. ירכא מ 9 ל 23. כרמיאל מ 8 ל 16 , מג'אר מ 9 ל 17 , שפרעם מ 6 ל 10 , בית שאן מ 9 ל 14 ,
נהריה מ 7 ל 13 מ 9 ל 15. עראבה מ11 ל14 אחוזים.

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי בישיבת הנהלת המשרד האחרונה הודיע המנכ'ל כי מחוז הצפון הכפיל את מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יח'ל במתמטיקה .
יצוין כי את התכנית בצפון מוביל סלימאן סלאמה , מפקח מחוזי לתחום .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.