מפרסם: מרכז רפואי אסף הרופא
תאריך: 19/11/2017 09:31
נושא: בריאות
יח"צ
יח"צ
הודעה לעיתונות

השבוע התקיים כנס הנקה ראשון מסוגו לאחיות טיפת חלב בקהילה ואחיות המרכז הרפואי אסף הרופא

השבוע התקיים במרכז הרפואי אסף הרופא כנס הנקה ראשון מסוגו ל כ- 300 אחיות טיפת חלב בקהילה במחוז מרכז של משרד הבריאות, מנפת רמלה, רחובות, נתניה ופתח תקווה ולאחיות באגף נשים ויולדות באסף הרופא.

בכנס דובר, בין היתר על שיתוף הפעולה המתבקש בין בתי החולים לטיפות החלב, יצירת שפת הסברה אחידה ואפקטיבית לטובת יתרונות בהנקה, קידום מערך הסיעוד בקהילה והקשר עם האם היולדת, בריאות האם והילוד, מניעת השמנה בילדים, הנקה באפס הפרדה ויתרונות חלב האם מול החלופות המוצאות כיום.

הכנס אורגן על ידי מחלקת הסיעוד בלשכת הבריאות מחוז מרכז והמרכז הרפואי אסף הרופא.
ד"ר מירי זיבצנר, האחות המפקחת המחוזית של לשכת הבריאות במחוז המרכז: " התכנסנו היום למפגש משותף, ראשוני וייחודי. מפגש האם והילוד בטיפת חלב ובמרכזים הרפואיים עם יועצות ההנקה הוא משמעותי וחשוב מאוד להתפתחות הילד ובריאותו. מטרת הכנס היום לתת 'ארגז כלים' לאחיות בקהילה על מנת שידגישו לאימהות הטריות את היתרונות והחשיבות של הנקה לילוד".

תמי קנטי, מנהלת הסיעוד באסף הרופא: "כבוד הוא לנו לארח היום את הכנס כאן. רבות דובר על סגולות ההנקה והיתרונות הבריאותיים לאם ולילוד. העלאת המודעות היום וחיזוק הקשר ביננו לבין האחיות בקהילה הוא צעד חשוב להנחלת ההנקה והדגשת היתרונות בקרב האימהות החדשות ויצירת שפה מקצועית משותפת ".

ד"ר עפרה חבקין, רופאת מחוז מרכז בלשכת הבריאות: " נושא ההנקה נמצא בכותרות כל הזמן. חשוב שנדע לאחד כוחות הרופאים, האחיות בקהילה ובמרכזים הרפואיים ונדבר בשפה משותפת המדגישה את יתרונות ההנקה של האם לתינוקה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז רפואי אסף הרופא.