עברי ורבין, מנכ"ל חברת GoodVision מקבוצת פאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel
עברי ורבין, מנכ"ל חברת GoodVision מקבוצת פאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel
הודעה לעיתונות

עברי ורבין, פאהן קנה: "עד שנת 2020 בין רבע לשליש מהחברות הציבוריות בתל אביב 125 ישנו את מבנה הדוחות הכספיים שלהן"

בין רבע לשליש מהחברות הציבוריות במדד תל אביב 125 ישנו את מבנה הדוחות הכספיים שלהן באמצעות מעבר לדיווח משולב (Integrated Reporting) או ביאורים מהותיים שיתווספו לדוחות הכספיים. כך מעריך המומחה לאחריות תאגידית עברי ורבין, מנכ"ל חברת GoodVision מקבוצת פאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel.

דוחות משולבים מאפשרים לחברות ולארגונים לדווח על עבודתם ביחס לשישה סוגי הון – הון פיננסי, ייצור, הון אנושי, חברתי, אינטלקטואלי וסביבתי, במטרה לספק מבט מלא יותר על השפעת הארגון על סביבתו האנושית והפיזית. הדוחות המשולבים מתייחסים בין היתר למערכות היחסים של החברה עם הגורמים השונים סביבה ובכללם עובדים, לקוחות, ספקים, שותפים עסקיים, רגולטורים והציבור הרחב.

"החברות הישראליות שיובילו את מגמת המעבר לדוחות אינטגרטיביים הן חברות יצרניות או תעשייתיות עם השפעות סביבתיות וחברתיות מהותיות. חברות נוספות שיאיצו את המהלך הן אלה התלויות בשווקים האירופים בהם מקודמת רגולציה מחייבת בתחום", אמר ורבין. עברי ורבין נשא דברים בנושא היום (ד', 29.11) במסגרת כנס מעלה הבינלאומי, בו הושק באופן רשמי תקן הדיווחים האינטגרטיביים בישראל, באירוע שבו נכחו מאות בכירים מהמשק. בכנס נשאה דברים בין היתר גם שרה גריי, מנהלת השווקים של האיגוד הבינלאומי לדיווח משולב (IIRC).

לדברי ורבין, "חשיבה לטווח קצר כמו גם דיווח כספי בלבד יכולים לגבות מחירים ברמה העסקית, האנושית, החברתית והסביבתית ולכן הגיע הזמן שחברות יתחילו לספר על עצמן את הסיפור המלא. זו אחת הסיבות שכ-1,500 חברות וארגונים כבר עושים שימוש בדיווח משולב ובכללם הבנק העולמי וחברות עולמיות מרכזיות כמו: מרקס אנד ספנסר, יוניליבר, Coca Cola HBC, BP ויונדאי".

ורבין המשיך: "קיימות עדויות הקושרות בין דיווח אינטגרטיבי לבין ביצועים פיננסיים ועסקיים, ובכלל זה מחקרים שמצביעים על קשר חיובי בין ביצועי מנייה לבין דיווח משולב. כשחברות בוחרות בדיווח משולב הן מאותתות לשוק על יכולתן לנקוט בחשיבה משולבת ובתכנון אסטרטגי. השוק מפרש זאת גם כביטוי לממשל תאגידי ראוי ולניהול איכותי, עובדה התורמת למוניטין של הפירמה ובונה אמון עם מחזיקי העניין. בעולם כבר יודעים שחברות שהציגו דוחות אינטגרטיביים באיכות גבוהה הצליחו ליצור תשואה עודפת וניהול סיכונים טוב יותר".

ורבין ציטט דיווח של כתב העת The CPA Journal מיולי השנה לפיו מדינות כמו דרום אפריקה, בה הדיווח המשולב הפך לפורמט הדיווח הדומיננטי, זכו בשורה ארוכה של תועלות. "כתוצאה מכך, דרום אפריקה דורגה זו השנה השביעית ברציפות כמספר 1 בעולם בתקני ביקורת חשבונאית ודיווח חשבונאי בדוח התחרותיות הגלובלי של הפורום הכלכלי העולמי לשנים 2016-2017. יתרה מזאת, גופי השקעה גדולים בעולם כבר החלו להבהיר לחברות שהם מצפים מהן לנקוט בדיווח משולב. כך למשל, באוקטובר דיווח המגזין Pensions & Investments כי 11 גופים לניהול נכסים וכספים באוסטרליה המנהלים ביחד מאות מיליארדי דולרים חתמו על מסמך המביע מחויבות לדיווח משולב בכדי להביא לפיתוח של עסקים יציבים וברי קיימא לטווח ארוך".

עברי ורבין היה יועצו הכלכלי של שמעון פרס ז"ל. פרסם את הספר אחריות תאגידית בהוצאת מטר והתמחה באחריות תאגידית באוניברסיטת קיימברידג' באנגליה ,ובאינסיאד בצרפת. GoodVision שמוזגה לפני שנה לפירמת פאהן קנה Grant Thornton Israel, מהווה One Stop Shop לשירותי אחריות תאגידית. בין היתר, מתמחה החברה בכתיבת דו"חות אחריות תאגידית ובהטמעת תכניות אתיקה וקיימות.

לפרטים נוספים:
משרד אורי מאירוביץ', יחסי ציבור פאהן קנה ושות' Grant Thornton Israel,
טל. 077-2129988

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורי מאירוביץ' יחסי ציבור.